jajamensen Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Hei! Jeg vil ha en ny bil(Bmw), og jeg lurer på om en av disse bilene er et godt bil kjøp. 1 2(liker ikke spoileren) 3 kan legge til at jeg kan veldig lite om bil, og at jeg ikke vil bruke mer enn 70.000 edit: jeg liker 1'ern best Endret 13. februar 2012 av jajamensen Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Vanskelig å si uten å prøve bilene selv. Biler som har gått såpass langt vil jeg ikke kjøpe før jeg har testet de grundig. Bil 1 er den nyeste. Samtidig er den bilen som har gått lengst, og et annet minus er at den ikke har automatisk klimaanlegg. På den annen side er den gunstig priset og tilhører en av de siste modellene av denne generasjonen. De to andre kommer fra tidlig i livssyklusen. Den første vil dermed nyte godt av å komme fra en tid hvor alle barnesykdommene er luket bort. Mange vil nok si seg bekymret over at den har fått seg ny motor. Da ville jeg heller bedt om grundig dokumentasjon på dette motorbyttet. Bil nummer 2 ville jeg styrt unna. Nummer 3 er dermed alternativet til nr 1. Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Takker for et godt og raskt svar Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Kjøp denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33233299 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Kjøp denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33233299 Hvorfor skal han kjøpe en 24 år gammel rep. objekt? Lukter reklame for din egen finn.no annonse 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Kjøp denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33233299 Betale 13.000 for det vraket der er å kaste penger i dass, senk den til 5000 så får du det bilen er værdt. Hadde personlig styrt unna 316 og 318 som har rullet så langt, dem er gjerne ikkje behandlet spesielt fint, som om noen BMW'er blir det, siden dei fleste eigerane stort sett er dårer, tapere og folk som generelt har lav bil kompetanse, dessverre så har mange eigera ødelagt merket BMW for mange som kjøper bilene etter dem. Men ja, du vil ha en ny bil og ja du vil ha en BMW, så du er nok en sånn. 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Kjøp denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33233299 Betale 13.000 for det vraket der er å kaste penger i dass, senk den til 5000 så får du det bilen er værdt. Hadde personlig styrt unna 316 og 318 som har rullet så langt, dem er gjerne ikkje behandlet spesielt fint, som om noen BMW'er blir det, siden dei fleste eigerane stort sett er dårer, tapere og folk som generelt har lav bil kompetanse, dessverre så har mange eigera ødelagt merket BMW for mange som kjøper bilene etter dem. Men ja, du vil ha en ny bil og ja du vil ha en BMW, så du er nok en sånn. Om du tenker på 18 åringer som kjøper bil, så er vel det stort sett rett uansett bilmerke. Men å slenge sånn dritt om alle som kjøper BMW er jo helt på trynet. Kjenner MANGE som har BMW og er ekte entusiaster og tar vare på bilen sin, uten å være noen større taper enn noen som kjører noe annet. Mulig du har en sur kveld, ikke fikk deg noe eller noe slikt, men følte jeg bare måtte si noe da jeg har rake motsetningen. Og det må da være lov å like et bilmerke uten å bli stemplet som idiot. Edit: Og hvem bryr seg om alibaba bruker en sliten 316i som kebabtralle! Jeg prøvekjørte noen biler før jeg kjøpte ny bil i fjor før nyttår, BMW'en var uten tvil den beste å kjøre.. Kostet mye mer enn tilsvarende biler i samme klasse, men du for også hva du betaler for. Endret 16. februar 2012 av Hyd Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kjøp denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33233299 Betale 13.000 for det vraket der er å kaste penger i dass, senk den til 5000 så får du det bilen er værdt. Hadde personlig styrt unna 316 og 318 som har rullet så langt, dem er gjerne ikkje behandlet spesielt fint, som om noen BMW'er blir det, siden dei fleste eigerane stort sett er dårer, tapere og folk som generelt har lav bil kompetanse, dessverre så har mange eigera ødelagt merket BMW for mange som kjøper bilene etter dem. Men ja, du vil ha en ny bil og ja du vil ha en BMW, så du er nok en sånn. Om du tenker på 18 åringer som kjøper bil, så er vel det stort sett rett uansett bilmerke. Men å slenge sånn dritt om alle som kjøper BMW er jo helt på trynet. Kjenner MANGE som har BMW og er ekte entusiaster og tar vare på bilen sin, uten å være noen større taper enn noen som kjører noe annet. Mulig du har en sur kveld, ikke fikk deg noe eller noe slikt, men følte jeg bare måtte si noe da jeg har rake motsetningen. Og det må da være lov å like et bilmerke uten å bli stemplet som idiot. Edit: Og hvem bryr seg om alibaba bruker en sliten 316i som kebabtralle! Jeg prøvekjørte noen biler før jeg kjøpte ny bil i fjor før nyttår, BMW'en var uten tvil den beste å kjøre.. Kostet mye mer enn tilsvarende biler i samme klasse, men du for også hva du betaler for. Eg veit ikkje kven sin tråd du har lest, men eg tar ikkje ansvar for det du oppfatter, bare det eg skriver. stort sett Det er dessverre faktumet, har vanket rundt i det gamet her en stund, det viser seg gang på gang, uansett kvar du reiser, at BMW da ofte er for dem som kjøpte det fordi det er en BMW, kleiser på et M3 merke og knuser både girkasse, kardanger, differ og kjører mens det går og selger når det står. Virkelige sanne entisuaste kjøpe 7-serie, wannabe entusiastane kjøpe en rånejævel av en E30 som var en klassiker, fram til det ble nåtidenes store volvo 240. Du kjenner MANGE BMW entusiaster? så priveligert du er. Eg kjenner en del som kaller seg entusiaster, og noen få som faktisk er det, kvar er forskjellen? joda noken kjøper styling feite felger og kjører den til det renner dritt utav varmeapperatet, mens andre polerer den like ofte som dem spiser middag. Poenget var og informere kjøper litt om kva eigera som faktisk ofte har eigd dei bilane i den prisklassen han ser på, og kva han faktisk får igjen. At du blei litt buthurt og kanskje følte deg litt truffet burde du kanskje ta som en vekker. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Nei, jeg bare syns du virker som en stor idiot, var mer det som var poenget mitt.. Noe du tydelig viser.. Sanne entusiaster kjøper 7-serie, haha... Du er helt på bærtur. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Bra stilt diagnose dr philll. Fortell meg kva en bilentusiast er. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Håpløst å diskutere med folk som ikke kan være objektive og setter alle i en bås. Blir som å si at alle Somaliere i verden er knivstikkere og at alle Muslimer er terrorister, noe som ikker er tilfellet.. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Javell? En av mine første biler var en orginal e30 345i som eg fikk av min onkel som er BMW entusiast så det holder til både i dag og i morgen. Selv så er eg ikkje så veldig entusiastik rundt det med BMW, syns liksom ikkje at det treffer meg helt der eg ønsker at biler skal treffe meg. Siden eg selv er hardbarket Mercedes Entusiast bestemte eg meg for å legge bilen ut for salg på Finn var det vell. Så under min tid fjernet eg litt rust og pusset opp hele understellet, fjernet alt av rust, skiftet over til litt stivere coil-overs alt var papir på, så bilen var i fantastisk stand, fekk også bilen proffesjonelt lakkert til den orginale kvit fargen den var levert fra. Så kva kontakta meg? Rånejævla, bondeknøla og dåra. 90% av dei sikkert 150 henvendelsa eg fekk vart ikkje engang inviterte til å komme og se på bilen, bare 3 stykker av dem som var her fekk lov å kjøre den. Husker spesielt en som eg faktisk var lur nok til å lot komme å se på den, han sa "FY FAEN DEN HER GÅR SIKKERT NOKE JÆVLIG, DET HER BLIR BRA" Eg svarte bare at ja, bilen går noke jævlig, men du får ikkje lov til å teste det ut. Det var opptil fleire som omtalte bilen både på bimmers og andre bmw forum. 150 useriøse henvendelser, endte opp med at eg ga bilen tilbake til min onkel i mot hans vilje. No står vell bilen og forfaller i en garasje uten tilsyn, siden han ikkje bor i landet lenger og eg ikkje har tid eller midler til å ta vare på den, men fortsatt bedre en at det kommer en råtten jævel og ødelegger den. Telefonen min sto ikkje still i 5 minutt den uken annonsen lå ute. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg skal gi rett til priim i en ting: Du gjør lurt i å se an eieren av bilobjektet du planlegger å kjøpe og undersøke bilens historikk forøvrig. som om noen BMW'er blir det, siden dei fleste eigerane stort sett er dårer, tapere og folk som generelt har lav bil kompetanse Svært reflektert utsagn :!: Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Jeg skal gi rett til priim i en ting: Du gjør lurt i å se an eieren av bilobjektet du planlegger å kjøpe og undersøke bilens historikk forøvrig. som om noen BMW'er blir det, siden dei fleste eigerane stort sett er dårer, tapere og folk som generelt har lav bil kompetanse Svært reflektert utsagn :!: Eg kan bare reflektere over dei utsagnene eg fikk. "Den drar på begge bakhjulene sant?" "Skinn interiøret er av skinn?" "Siden bilen er EU-OK så er vell alt i orden" Har også vært med en del kompiser og sett på bmwer, selvfølgelig så er det mye pjusk og mye bra der ute, som det er med alle andre bilmerker, men det er noe spesielt når det kommer til bmw eigere. Dem mener klart selv dem har den beste bilen i verden, alle feil er bagateller og tar 2 minutt og fikse, kan gjøres før salg, men da blir det 50.000 ekstra. Men bevares det kom mye rart når eg la ut min 1973 Mercedes Benz 500 sl cab. Eller for den saksskyld noe annent av biler, men BMW eigera har eg som regel langt opp i halsen. Edit; hadde dog ikkje kvidd meg på å kjøpt en BMW, siden det er fantastiske biler, men, der er et men. Endret 16. februar 2012 av Priim Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg skjønner at det blir enklere for deg å forholde seg til verden når du generaliserer på den måten vOv Jeg har også møtt noen rare tilfeller av mercedes eiere. Det betyr ikke at jeg automatisk overfører alle de negative erfaringene jeg har hatt med disse til de fleste andre eierne av dette bilmerket. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Nå har eg tilgode og ha gode erfaringer med BMW selgere og kjøpere. Men generalisering er nødvendig for å skape et bilde av et produkt, ellers måtte eg faktisk ha møtt alle som selger/kjøper bmwer. Men merk at eg bruker utrykk som "stort sett" og "ofte" Skjønner at det å drive underliggande diskusjon ikkje appelerer helt til den delen her av forumet, men les det eg skriver 2 ganger. Har vell vært med å sett på nermere 15-20 bmwer, dei fleste har vært sånn halveis rotne biler som er ganske overpriset i forhold til sin tilstad. Men ja, har møtt mye når eg har sett på både Mercedes og annent, men langt i fra på samme måten. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Folkens, må dere holde kjeft! Ta dette i en annen tråd. Ontopic: Jeg likte og 1ern best, men jeg har ikke peiling. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 For å ta bilene. 1'ern har snart ruller 300.000, ny motor kan være både positivt og negativt, men bilen har fortsatt snart ruller 300.000, alså det er dyrt. 2'ern er vell i og for seg grei nok, siden den har fått service og ny toppakning kan det være en allright bil. Men igjen, se ann selger, et senkesett som ikkje er nevnt noe i annonsen, misstenker at det er fordi det er billige greier som ikkje kommer til å bli godkjente, egentlig en detalje, men fortsatt. Slitte foringer er pretty common på bmw. Av alle 3 tror eg det er den her du får mest for pengane, selv om eg ville ha styrt unna. 3'ern er boss, les annonsen. Om en MÅ velge i mellom dei 3 så hadde eg nok valgt nummer 2, 1ern er vell den som muligenss er i best stand, men den har rullet langt for en bmw og være. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 La meg komme med et tips. Ikke kjøp de billigst annonserte bilene av en nyere type. Legg heller like mye penger i en fra forrige generasjon. Har selv 318i Touring, som jeg meget bevisst kjøpte av en forhandler. Koster litt ekstra men er verdt det. Må også legge til at 316 og 318 er slappe saker. Hadde en A6 2.8 Quattro tidligere og kan mye heller anbefale den. På alle måter bedre bil. Og til diskusjonen rundt Priim sine utsagn så er jeg enig i mye. Men jeg opplever det som om han snakker om E36 sjåfører. Tror ikke det er noen andre biler som herjes så mye med. 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Jada, men de færreste med BMW er de med en e36... Er det noe ungdommen bruker her omkring er det Volvo. Edit: Denne tråden sporet litt av, og eneste ting jeg tror kom ut av diskusjonen, og som jeg kan si meg enig i. Er at gamle BMW'er kan være litt herjet med. Endret 16. februar 2012 av Hyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå