HenryK Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Hei,Jeg har veldig lyst til å studere jus ved UiO og skal søke på 5-årig master i rettsvitenskap.Jeg vil spørre om noe. Er søkerens nasjonalitet eller statsborgerskap også vurdres?Må en som studerer jus i norge være norsk statsborger/har norsk nasjonalitet?Jeg lurer på det fordi jeg synes at jus er en veldig 'nasjonal' fag. Også vil mitt utenlansk nasjonalitet være en hindring på mine fremtid jobbmuligheter i jussbransjen i Norge? Et spørsmål til: Jeg har en bachelor i historie fra NTNU,hvor stor er sjansen for at jeg får studieplass på jus i de tre norske universitetene som tilbyr jussutdanning? Tusen takk. Endret 13. februar 2012 av HenryK Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Bare karakterer vurderes ved inntak til juss, muligens i noen jobber vil utenlandsk nasjonalitet være en ulempe men med gode karakterer skal du klare å karre deg til en jobb uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå