Gå til innhold

Sette opp Canal Digital modem selv.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestilt bredbånd fra canal digital og har mottatt modemet. Men montøren kommer ikke før om 2 uker. Er det mulig å sette det opp selv? I brosjyren som lå i pakken sto det at man ikke skulle gjøre det, men jeg synes det høres rart ut at det må en montør til for å plugge i en coax og en rj45-kabel... Eventuelt oppsett i sentraler el. gjøres vel sentralt uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos foreldrene mine så satte montøren opp et sånt vegguttak, og brukte noe test utstyr mot nærmeste sentral før han koblet opp modem, og logget inn i dette, men er usikker på om han endret noe innstillinger, eller om han bare sjekket signal styrke f.eks

Lenke til kommentar

Har det vore innstallert modem på linja før så gjer CD ut gjør det selv-pakker.

Fekk denne sjølv når eg flytta til ny bustad i haust. Divere hadde dei rota litt på om linja hadde vore aktiv før eller ikkje.

Dermed måtte det montør til, men dette blei registert som feilretting. Feilen var at returkanalen var fysisk avkobla, og slik hadde det vore sidan kabelanlegget hadde blitt installert. Du kan sei at det var litt kortare ventetid på feilretting enn montering.

Så har linja vore aktiv med internett før så er det ingenting iveien med å gjere det sjølv, forutsatt at du har den boksen som actibus viser bilde av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...