Gå til innhold

biligst mulig HDMI

Anbefalte innlegg

Fordi jo større TV du har, jo bedre HDMI kabel trenger du. Hvis du har 42 tommer, burde du heller legge ut 400 kroner og kjøpe en bra HDMI kabel.

I call bullshit. Kabelen overfører det samme signalet uansett størrelse på skjermen. Det eneste som skifter mengde data er oppløsningen, og den er den samme for de fleste tv'er(1920x1080)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi jo større TV du har, jo bedre HDMI kabel trenger du. Hvis du har 42 tommer, burde du heller legge ut 400 kroner og kjøpe en bra HDMI kabel.

I call bullshit. Kabelen overfører det samme signalet uansett størrelse på skjermen. Det eneste som skifter mengde data er oppløsningen, og den er den samme for de fleste tv'er(1920x1080)

Jeg har selv sett forskjellene mellom en hundrekroners kabel fra Clas Ohlson og en 400 kroners kabel fra Expert, og forskjellen er liten men betydelig. Ihvertfall verdt pengene på min side.

Kan variere fra kabel til kabel.

Lenke til kommentar

Jeg har selv sett forskjellene mellom en hundrekroners kabel fra Clas Ohlson og en 400 kroners kabel fra Expert, og forskjellen er liten men betydelig. Ihvertfall verdt pengene på min side.

Nei, du tror du har sett det.

Digitale signal er enten 1-ere eller 0-ere, enten kommer de frem ellers gjør de ikke det. INGEN mellomting som gir små kvalitetsforskjeller på bildet.

Dårlige kabler kan forårsake stor forvregninger i bildet (1-erne og 0-erne kommer ikke riktig frem) men det har jeg enda ikke sett på selv billige lange kabler.

Små kvalitetsforskjeller forekommer ikke på digitale kabler, slik er det bare!!

Endret av Nasciboy
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kjøpte en 3meters på Clas Ohlson for 100kr for ikke så lenge siden.

Hvor stor TV har du?

hvorfor spør du om hvor stort tv jeg har ? har en 42 tommer

her er tv-et mitt:

http://www.toshiba-tv-dvd.no/TV/Utgatte-produkter/42--Regza-AV635-serien/

Hva skal du koble inn i TV'en med HDMI kabelen?

tanken var å koble inn pc (fotball kamper i fra sumo) ,ps3 og så har fattern min kjøpt seg hjemmekino anlegg så det er også en den muligens skal brukes til

Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på øynene dine. Sett opp en skikkelig blindtest du, så får vi se om du klarer å se forskjell...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøp den billigste kabelen med den standarden du har behov for. HDMI v1.3 går til det meste, HDMI v1.4 om du skal ha nettverk i kabelen eller 3D. Om du ikke vet hva de to siste tingene er eller vet at du ikke trenger de så kan du kjøpe hva du vil.

Kvalitetsforskjellen som faktisk er der, ligger i selve kontakten. En billig kabel blir fortere utslitt og tåler mindre påkjenning, mens en dyrere kabel kan tåle dette bedre. Men dette har lite å bety så lenge du ikke skal koble fra og til konstant.

At det er forskjell på bildekvaliteten er bullshit, og finner du en kabel som gir et dårligere bilde så vil dette være synlig i form av pixelering eller manglende lyd/bilde. Og da bytter du kabelen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøp den billigste kabelen med den standarden du har behov for. HDMI v1.3 går til det meste, HDMI v1.4 om du skal ha nettverk i kabelen eller 3D. Om du ikke vet hva de to siste tingene er eller vet at du ikke trenger de så kan du kjøpe hva du vil.

Kvalitetsforskjellen som faktisk er der, ligger i selve kontakten. En billig kabel blir fortere utslitt og tåler mindre påkjenning, mens en dyrere kabel kan tåle dette bedre. Men dette har lite å bety så lenge du ikke skal koble fra og til konstant.

At det er forskjell på bildekvaliteten er bullshit, og finner du en kabel som gir et dårligere bilde så vil dette være synlig i form av pixelering eller manglende lyd/bilde. Og da bytter du kabelen.

TUSEN TAKK! for et skikkelig godt svar

så du ville bare anbefalt meg å kjøpe denne :

http://dx.com/gold-plated-1080p-hdmi-v1-3-male-to-male-shielded-connection-cable-purple-10m-length-81396

Endret av igxx
Lenke til kommentar

Du er ikke tilfeldigvis selger i TV-avdelingen til Expert? Høres sånn ut..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kvaliteten på DX produkter kan være litt dårlig til tider, men så lenge ledningen får ligge i fred så går det nok fint. En annen ting er jo at det tar litt tid før du får det da DX sender varene langveisfra

Hva er egentlig lang tid ?

Lenke til kommentar

Kvaliteten på DX produkter kan være litt dårlig til tider, men så lenge ledningen får ligge i fred så går det nok fint. En annen ting er jo at det tar litt tid før du får det da DX sender varene langveisfra

Enig i den men HDMI kablene deres virker meget bra, har kjøpt flere.

Aldri opplevd over 3 uker levering.

Lenke til kommentar

Enig i den men HDMI kablene deres virker meget bra, har kjøpt flere.

Aldri opplevd over 3 uker levering.

hvilke har du kjøpt ?

Lenke til kommentar

hvilke har du kjøpt ?

Flere år siden jeg kjøpte den siste så det husker jeg dessverre ikke. Får ikke søkt på gamle ordrer heller.

Men vær sikker på en ting... når jeg kjøpte så valgte jeg ut den billigste med rett lengde, så de billigste er mer enn bra nok.

Handler jo ikke på dx for å bruke mer penger enn strengt tatt nødvendig :)

Edit:

La inn en ordre i går for første gang på lenge. Kjøpte 2 stk komplette iPhone ladere (ledning + adapter) + 2 stk sigarettenner adapter til USB men uten ledning.

Under 10 dollar totalt, skal komme tilbake til frakttiden.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

hvilke har du kjøpt ?

Flere år siden jeg kjøpte den siste så det husker jeg dessverre ikke. Får ikke søkt på gamle ordrer heller.

Men vær sikker på en ting... når jeg kjøpte så valgte jeg ut den billigste med rett lengde, så de billigste er mer enn bra nok.

Handler jo ikke på dx for å bruke mer penger enn strengt tatt nødvendig :)

Edit:

La inn en ordre i går for første gang på lenge. Kjøpte 2 stk komplette iPhone ladere (ledning + adapter) + 2 stk sigarettenner adapter til USB men uten ledning.

Under 10 dollar totalt, skal komme tilbake til frakttiden.

takker =)

har det noe å si om det er 10 m eller 5 m lang hdmi kabel ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...