ludolf Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Har fått et "artig" problem: Det gjelder når man booter fra installasjonsDVD Win7x64 for å få tilgang til "Reparer installasjonen". Jeg får feilmeldingen "denne versjonen av alternativer for systemgjenoppretting er ikke kompatibel med windows versjonen du forsøker å reparere... osv.." Dette skjer selv om jeg benytter EXACTLY samme plate som jeg installerte fra. Det snodige er også at jeg ikke får NOEN treff ved søk på google på Norsk. Søk på engelsk gir noen treff, men alle de relaterer til RAID oppsett, noe jeg ikke har. Det jeg har gjort er at jeg har tweeket CPU multiplier litt, pluss satt inn to ekstra SSD disker etter installasjonen. Utover det har jeg ingen ledetråder. Anyone? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 DVD'en du installerte fra er antagelig 'førsteutgaven'. Siden har du fått oppdatering til SP1. Og dermed har du en nyere versjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Får du ikke startet maskinen din? Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 DVD'en du installerte fra er antagelig 'førsteutgaven'. Siden har du fått oppdatering til SP1. Og dermed har du en nyere versjon. Platen er merket 2011 og "inneholder service pack 1" Så alt ble installert ved årskiftet og i en og samme installasjon. SP1 er ikke klattet på i ettertid. Får du ikke startet maskinen din? Joda, men jeg får ikke tilgang til "reparer installasjonen" når jeg booter fra DVD'en. Det jeg ønsker å forsøke å gjøre er dette: http://lifehacker.com/5467758/move-the-users-directory-in-windows-7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hva med å kjøre systemgjenoppretting inne fra operativsystemet da? Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Hva med å kjøre systemgjenoppretting inne fra operativsystemet da? Vet ikke, det er jo ikke en egentlig gjenoppretting jeg skal utføre. Jeg vil forsøke å utføre denne http://lifehacker.com/5467758/move-the-users-directory-in-windows-7 oppskriften slavisk. Antar at det er beskrevet slik fordi man ikke kan få til dette fra innsiden av operativsystemet. Endret 15. februar 2012 av ludolf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Ok, så det du egentlig har problemer med, er å flytte "users" mappen til en annen disk? Ville det ikke være enklere å bare flytte dokumenter, musikk, bilder og video mappene til en annen disk? Det er jo de som tar opp stor plass.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå