Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling til boks med brannmur, routing, giga ethernet og wireless dual n band.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får en sånn router iløpet av uken. Men jeg bestilte fra cdon.no. Der koster den 999kr + 49kr i frakt.

Det skal være den beste routeren på markedet. Har snakket med flere som er strålende fornøyd med den. Den klarer også å route raskere hastigheter. Takler også mange connections. Hørte en si at han hadde 60mbit/s fra Altibox og fikk den hastigheten over trådløs. Tøft.

Gå for den. Men du får den billigst hos cdon.no. Det er faktisk 400kr i forskjell fra komplett og cdon. Jeg er stamkunde hos komplett. Men når det var så stor prisforskjell.. Da bestilte jeg den fra cdon.

Lenke til kommentar

Cisco/Linksys har vært litt i fokus fordi man er sårbar for "the WPS vulnerability", men de lover firmware for E4200v1 "early march" skriver de her.

Er jo bare å skru av WPS om man ikke har bruk for det.

Selv har jeg aldri brukt det, selv om det kanskje er nyttig for noen.

Legger bare koden på en minnepenn om jeg skal legge inn nett på en ny maskin.

Linksys E4200 som selges nå er versjon 2 som er en forbedret utgave, men de har samme problem ser det ut til.

Lenke til kommentar

Cisco/Linksys har vært litt i fokus fordi man er sårbar for "the WPS vulnerability", men de lover firmware for E4200v1 "early march" skriver de her.

Er jo bare å skru av WPS om man ikke har bruk for det.

Selv har jeg aldri brukt det, selv om det kanskje er nyttig for noen.

Legger bare koden på en minnepenn om jeg skal legge inn nett på en ny maskin.

Linksys E4200 som selges nå er versjon 2 som er en forbedret utgave, men de har samme problem ser det ut til.

Poenget er at det med 'current FW' ikke er mulig å slå av WPS på mange Linksys-routere.

Dvs., du kan krysse av for at WPS ikke skal brukes, men WPS vil fortsatt være enabled og det vil fortsatt være mulig å 'hacke' seg inn på nettverket ved hjelp av den nå kjente metoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...