Gå til innhold

[Løst] Glemt passord for Windows 7

Mr.M

Anbefalte innlegg

Som tittel sier så har jeg glemt passord, men er bare "halvveis" krise, fordi jeg har automatisk log-in og kan starte programmer etc. siden jeg har automatisk på administrator og maskin sånn sett er i daglig bruk.

Men vil alikevel ha det for hånden, så hva gjør jeg? Kan ikke huske om det var passord-hint i forbindelse med installasjon(?) i såfall vil jeg nesten 100% sikkert huske hva passordet er når jeg ser hint, men hvor finner jeg det tema på maskin i tilfelle?

Og hvis ikke passord-hint eksisterer, hvilken andre opsjoner/work-arounds har jeg?

anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CTRL+ALT+DEL skift passord.

det funka ikke, siden jeg ikke husker passord.. og hintet kom desverre ikke frem

Om det ikke går, så kan du opprette deg en ny konto med admintilgang.

Jeg er jo allerede administrator på denne kontoen, og får jeg opprette ny adm.konto uten passordet?

Men "ærlig talt" noen rettighter må man vel ha når jeg først er inne på maskin som administrator? (generellt snakket) Det lander folk på månen, men å få frem/finne hintet i Windows er umulig liksom? aarg :D

Lenke til kommentar

Vel det var grei skuring å lage ny adminkonto. Så da tok jeg sjansen å huke-på igjen at passord kreves ved innlogging (adm-konto nr.1) for å få frem passord-hint feltet (når man skriver feil passord)

Mitt passord-hint var forøvrig "bil" men hverken nåværende eller tidligere merker/modeller stemte, så gud ver hva jeg tenkte på den gangen, men uansett, mens jeg grublet så fant jeg heldigvis en huskelapp med det korrekte passordet (som overhodet ikke er relatert til "bil") i hylla mi! Er egentlig alltid nøye med å notere denslags, heldigvis også denne gangen. :thumbup:

Da slettet jeg adm-konto nr.2 igjen og alt tilbake til normalen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...