rofl2 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Dette er en 17.3" maskin, og er den billigste jeg fant hos Elkjøp. Jeg vil helst ha 17" (17.3) selv omjeg har sett noen mener det er for stort. Men den skal i hvert fall bare brukes hjemme. Og bruksomårdet er kun nettsurf/tekst. Ingen gaming, ikke noe fancy. Frågan er da bare om det finnes noen argumenter for at man likevel bør legge på litt for å få noen bedre kvaliteter på noen dal av systemet? Skjerm, tastatur, opplevet, subjectiv brukervennlighet? Toshiba er jo ellers en real oldtimer når det gjelder bærbart. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL775D10L/toshiba-satellite-17-3-barbar-pc-l775d-10l Bør kanskje legge til jeg har aversjon mot HP... Endret 13. februar 2012 av rofl2 Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Skjermen er etter min mening kjip for en 17", 1600 x 900 er ikke det helt store. Etter å ha søkt googla litt fikk jeg opp en del ganske svake reviews på den, de var riktignok av litt forskjellige modeller men vil tro de stort sett er like. På en annen side, så holder den jo til ditt bruk og det er ikke vits i å bruke mye. Jeg ville likevel kanskje sett den i butikken og sjekka spesielt at du liker tastaturet om du skal skrive mye, men dette gjelder jo uansett. Tilbake til ditt opprinnelige spørsmål så kan det være en del å hente på alle områder ved å legge mer penger i pc'en, som det alltid er i pcverden. Det ser likevel ut til at du fort må opp i 7000kr-8000kr prisklassen for å få full-HD skjerm og en del andre fordeler som bedre lyd osv. Men dette er ting som en surfe og skrive laptop ikke nødvendigvis trenger, så svaret blir sånn sett i utgangspunktet nei. Endret 13. februar 2012 av Zeorsd Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/dell-inspiron17r/165791.3004/ ville jeg vurdert (kan kjøpes flere stedet, bla dell selv) 500kr billigere god byggekvalitet / godt tastatur, kraftigere prosessor og skjermkort, dog samme oppløsning, men etter å ha lett litt er det visst det eneste som gjelder i din prisklasse. Dustin Har også en utgave av denne hvor skjermkort er droppet til fordel for raskere prosessor og raskere harddisk. Kan være et godt alternativ om du vet du ikke har bruk for grafikk og vil ha raskere oppstart etc. EDIT: bare så det er sagt så er dette kun basert på tilgjengelige tester og spesifikasjoner, jeg har ikke hatt noen av de to og det er jo forskjeller som ikke alltid er like lett å oppdage Endret 13. februar 2012 av Zeorsd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå