Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

25 + 15 = sant?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg som 15 år gammel gutt ikke fikk hatt meg med ei 25 år gammel jente på grunn av en lov eller post på et forum hadde jeg fortsatt vært irritert. (ikke at det er et sansynlig scenario)

Det handler ikke om hva en testosteronfylt tenåring under seksuell lavalder ønsker, men hva som er lov og norm, så der vil ansvaret ligge på den som er 25.

Hvis du hadde vært 100 år og jenta bare 90 år - hadde jeg sagt; go for it! Men du er altså 25, og hun 15. Du er altså godt voksen og hun er ett barn ... trenger man si så mye mere?

Hvitost!

Stemmer, det heter hvitost - og det tok nesten knekken på hele diskusjon.no å få den særs viktige avklaringen på nettopp det spørsmålet. husker at det ble delt ut veldig mange permisjoner og lengre ferier etter hvert som slitasjen på diskutantene tok overhånd. Men til slutt vant rettferdigheten ... Hvitost ... new_yes.gif

Jeg var støttespilleren din gjennom hele diskusjonen, PC, bare under et annet navn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den seksuelle lavalder er et problem.

Nei, egentlig ikke.

Det er bare et år eller to siden 13, 14, 15, 16-åringer ble spurt angående seksuell lavalder sett i forhold til at den burde senkes, og da svarte storparten av de spurte at "det var greit det var". Når de det gjelder ikke finner loven problematisk, så er den ikke det.

Jeg ser likevel et problem i at våre naboland har en lavalder på 15, den burde vært lik, svenske og danske 15-åringer er ikke et hårstrå mer modne enn norske. Lovgiving for øvrig er også svært lik i de nordiske land.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg som 15 år gammel gutt ikke fikk hatt meg med ei 25 år gammel jente på grunn av en lov eller post på et forum hadde jeg fortsatt vært irritert. (ikke at det er et sansynlig scenario)

Det handler ikke om hva en testosteronfylt tenåring under seksuell lavalder ønsker, men hva som er lov og norm, så der vil ansvaret ligge på den som er 25.

Hvis du hadde vært 100 år og jenta bare 90 år - hadde jeg sagt; go for it! Men du er altså 25, og hun 15. Du er altså godt voksen og hun er ett barn ... trenger man si så mye mere?

Hvitost!

Stemmer, det heter hvitost - og det tok nesten knekken på hele diskusjon.no å få den særs viktige avklaringen på nettopp det spørsmålet. husker at det ble delt ut veldig mange permisjoner og lengre ferier etter hvert som slitasjen på diskutantene tok overhånd. Men til slutt vant rettferdigheten ... Hvitost ... new_yes.gif

Jeg var støttespilleren din gjennom hele diskusjonen, PC, bare under et annet navn.

Hvis dere snakker om "Gulost vs. hvitost" så startet jeg den under et annet navn for noen år siden … I kategorien "Søppel" tror jeg … 2006-ish.

Til trådstarter: Nei.

Endret av The mighty Quinn
Lenke til kommentar

Den seksuelle lavalder er et problem.

Nei, egentlig ikke.

Det er bare et år eller to siden 13, 14, 15, 16-åringer ble spurt angående seksuell lavalder sett i forhold til at den burde senkes, og da svarte storparten av de spurte at "det var greit det var". Når de det gjelder ikke finner loven problematisk, så er den ikke det.

Jeg ser likevel et problem i at våre naboland har en lavalder på 15, den burde vært lik, svenske og danske 15-åringer er ikke et hårstrå mer modne enn norske. Lovgiving for øvrig er også svært lik i de nordiske land.

Sjølvsagt er lova eit problem.

Lova er på plass for å beskytt barn under 16 år nettopp fordi dei ikkje er modne nok til å vurdere dette sjølv.

Lova åpner også for at ein ikkje kan straffast dersom dei innvolverte er i lik alder og utvikling, men her snakker ein om 2 eller kanskje 3 år i forskjell for dei som er akkurat i denne alderen.

25 og 15 er for stor forskjell i denne alderern.

(Lite forbehold med at 15 åringen beviselig er svært moden for alderen og 25 åringen er svært umoden slik at retten likevell vil ansjå partane som likeverdige).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

en smule pedo da!?

Pedofile er tiltrukket av barn før puberteten. En 15-åring er midt i eller på slutten av puberteten.

hva om ei på 13 er kommet langt i utviklingen sin? er det greit for en voksen mann å ha seg med henne bare fordi hun ikke ser ut som hun er 5 år gammel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

det du skriver får det til å virke som om DU syntes det er greit for voksne å ha seg med de under 16, så lenge den under 16 har kommet i puberteten.

om hun ikke er mål for det du kaller pedofile, er hun uansett et barn, og om noen voksne vil ha seg med henne virker det ganske pedofilt.

Lenke til kommentar

Nei, det virker ikke pedofilt fordi det ikke er pedofilt. Igjen, pedofili handler om barn som ikke er kommet i puberteten, mao under 12 år vanligvis. At du syns det høres "pedofilt" ut er irrelevant, da det er feilaktig bruk av ordet.

Min mening rundt saken er at det er opp til hvert enkelt. Om jenta ønsker det, ser jeg ingen grunn til å forby det bare fordi karen er eldre.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Når to mennesker har frivillig sex og ingen misbruker makt, er det ingen av partene som bør føle noen form for skam eller frykt. Handlingen i seg selv er ren og naturlig.

Samfunn, religion og media har skitnet den til.

Hvis denne jenta blir ille berørt av å sex med denne karen er det nok ikke på grunn av selve handlingen, men all skammen hun har lært å forbinde med handlingen.

Jeg ser ikke noe galt med at disse to har sex, jeg ser noe galt med at trådstarter må benytte seg av andres dømmekraft for å få en bekreftelse på at det han gjør er riktig, når det i virkeligheten er 100% opp til denne jenta.

This. Perfekt deduksjon av situasjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når to mennesker har frivillig sex og ingen misbruker makt, er det ingen av partene som bør føle noen form for skam eller frykt. Handlingen i seg selv er ren og naturlig.

Samfunn, religion og media har skitnet den til.

Hvis denne jenta blir ille berørt av å sex med denne karen er det nok ikke på grunn av selve handlingen, men all skammen hun har lært å forbinde med handlingen.

Jeg ser ikke noe galt med at disse to har sex, jeg ser noe galt med at trådstarter må benytte seg av andres dømmekraft for å få en bekreftelse på at det han gjør er riktig, når det i virkeligheten er 100% opp til denne jenta.

This. Perfekt deduksjon av situasjonen.

Ja, da er det vel bare å merke tråden; "Løst"

Lenke til kommentar

en smule pedo da!?

Pedofile er tiltrukket av barn før puberteten. En 15-åring er midt i eller på slutten av puberteten.

Kødd! Uansett hvor i puberteten en på 15 år er, Så ville man fått en "pedo-følelse" av å henge med en 15 år gammel jente uansett pga hun er rett og slett LITEN UNGE! i den alderen der x)

Lenke til kommentar

Halloo??? 15 år føler du deg ikke en smule pedo da!?

Jeg er 21 og føler 16-17 er MAX

MINIMUM mener du vel..? :)

Men løsningen er fremdeles såre enkel. La være å ha sex mens hun fremdeles er 15. Det er vanligvis karen som har sterkest seksualdrift, og når man er 25 år så burde man ha god nok impulskontroll til å holde kuken i boxer'n.

Hva om man ikke bruker verken boxer eller truse da? It's been known to happen.. (man kan kanskje henge den i beltet istedetfor?).

Saken er forøvrig biff: Av alle ikke-eksisterende og eksisterende normer, lover og regler for alt fra etikk og moral til lovverket, er det kun sistnevnte man helt sikkert vil måtte føle på kroppen, om man prøver seg, og man blir tatt..

Det er ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Kødd! Uansett hvor i puberteten en på 15 år er, Så ville man fått en "pedo-følelse" av å henge med en 15 år gammel jente uansett pga hun er rett og slett LITEN UNGE! i den alderen der x)

Det er ikke min feil du får en "pedo-følelse" av noe som strengt tatt ikke har noe med pedofili å gjøre. Hun trenger heller ikke være en "liten unge" bare fordi hun er 15 år. Det er veldig avhengig av hvordan personen er mentalt sett.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke min feil du får en "pedo-følelse" av noe som strengt tatt ikke har noe med pedofili å gjøre. Hun trenger heller ikke være en "liten unge" bare fordi hun er 15 år. Det er veldig avhengig av hvordan personen er mentalt sett.

Enig - og hvis 25åringen er moden så bør han først ta seg en prat med foreldrene til jenta før han fortsetter. Det er det minste man kan forvente og forlange av voksne oppegående personer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...