Pseudopod Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Må det? Var en kar på 26 som var i lag med ei i klassen min i 10. klasse. Da var hun 15. Virket helt greit for meg. 3 Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 No effence, men i mine øyne sier det litt mer om han! Lenke til kommentar
Amonyn Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Nå syns jeg dere var forferdelig dømmende her. Dere kjenner da ikke disse menneskene, og jeg vet om flere tilfeller med enda større aldersforskjell, der jenta var på samme alder, som har utvilket seg til livslange, lykkelige ekteskap. Likevel, bra at dere gjør TS oppmerksom på loven. Enig i at han bør vente til hun er 16 før han evt. foretar seksuelle handlinger med henne. 2 Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hvordan er "regelen"? (Din alder+7)/2 = din partners alder (nedre grense). (25+7)/2 = 16 Jeg for min del sier som nevnt her: Move on! 15 år, hun er ikke engang ferdig med ungdoms-skolen... Er ikke "regelen" (din alder/2)+7 ? I så fall er "minstealder" 19 år. 1 Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hvordan er "regelen"? (Din alder+7)/2 = din partners alder (nedre grense). (25+7)/2 = 16 Jeg for min del sier som nevnt her: Move on! 15 år, hun er ikke engang ferdig med ungdoms-skolen... Er ikke "regelen" (din alder/2)+7 ? I så fall er "minstealder" 19 år. Hvordan er "regelen"? (Din alder+7)/2 = din partners alder (nedre grense). (25+7)/2 = 16 Jeg for min del sier som nevnt her: Move on! 15 år, hun er ikke engang ferdig med ungdoms-skolen... Regelen er faktisk alderen / 2 + 7. Og da får man 25 / 2 = 12,5 + 7 = 19,5. Men ja. Om hun er 100% med, kjør på. Så ja, jeg husket feil på regelen 1 Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hvis begge vil, drit i loven. Jorda må rotere en gang til rundt sola for at dere skal kunne ha sex? Høres idiotisk ut spør du meg. Stiller meg bak den her. Helt enig. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hvis begge vil, drit i loven. Jorda må rotere en gang til rundt sola for at dere skal kunne ha sex? Høres idiotisk ut spør du meg. Stiller meg bak den her. Helt enig. men hun er jo et jævla barn! og han på 25 burde ha mer vett i skallen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Lovlig sett er hun et barn. Mentalt sett? Umulig å si. Noen blir fortere voksne enn andre. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 loven bryr seg ikke om hun mentalt er 43. 1 Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 men hun er jo et jævla barn! og han på 25 burde ha mer vett i skallen. Ja, enig i at aldersforskjellen synes å være i største laget, men jeg synes at "han på 25" faktisk har vett i skallen. Det vi vet om dagens norske 15-åringer er at de stort sett er både forstandige og modne. De aller fleste 15-åringer, både gutter og jenter, er modne nok for sex, loven er nok mest til å være på den sikre side og beskytte de som ikke er det. 16-årsgrensen for sex er ikke absolutt. Alle forstår jo at 16-åringer ikke våkner opp på bursdagen sin og føler seg plutselig så modne at de føler at i dag må de ut og ha sex, for å si det litt spøkefullt. I dette tilfellet er det ikke sikkert at de to det er snakk om har så veldig forskjellig behov, det er mye derfor at loven finnes, at det skal være jevnbyrdighet mellom partnerne. Vi kan alle ordtaket om at "like barn leker best", og når det er barn og voksne som leker sammen, er det spesielt viktig at "barnets" behov blir ivaretatt. Det er som å gå på tur: de yngste går først og bestemmer farten. På meg virker det som at "han på 25" faktisk har tenkt å la henne få "bestemme farten", jeg forstår innlegget hans slik. Og i så fall ser jeg ingen betenkeligheter når vedkommende det er snakk om bare har måneder igjen før aldersgrensen er oppnådd. Jeg er oppmersom på at dette er noe som er veldig betent, det er mye for at samfunnet i våre dager er styrt av medier som har så store behov for egne førstesideoppslag som selger at de faktisk ikke bare styrer tankene våre, men også tankene til de som vedtar lovene og de som håndhever dem. Mediene begår overgrep mot deg og meg når de tvinger oss til å tenke slik det er best for deres salgstall. Virkeligheten er ikke så svart/hvitt som medieoppslagene vil ha det til. Det er lov å bruke fornuft. Kjærlighet har ingen aldersgrenser. 6 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Selv så synes jeg hun er for ung. Ville også sagt det samme om hun var 16. Endret 14. februar 2012 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 10 år går fint an, men ikkje når ein er så ung. Ein 15 åring er jo midt i puberteten! I mine auge går det diverre ikkje. Vent eit par år til ho er blitt ei voksen og moden kvinne, slik at ho ikkje har hormonar osv. som påvirkar vala ho gjer i denne alderen. Kan jo faktisk hende at det berre er ein "fase". Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Hadde selv en kamerat som for fem år siden, da han var 19, ble sammen med ei på 14. Altså 5 års forskjell. Han ble anmeldt av foreldrene for samleie med mindreårig, og ble kalt inn til politiavhør, men ingenting skjedde videre siden de ikke hadde hatt sex. De er nå sammen, ho 19 og han 24. Nå er det liksom greit lol Edit: Mente selvfølgelig 5 år siden Endret 14. februar 2012 av FrihetensRegn 1 Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Det at han har postet i seksualitet delen av forum, og ikkje samliv og relasjoner. Viser vel kva kroppsdel han tenker med. 4 Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Det at han har postet i seksualitet delen av forum, og ikkje samliv og relasjoner. Viser vel kva kroppsdel han tenker med. Slett ikke ¨sikkert, bare se hvordan folk feilposter ... Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Når to mennesker har frivillig sex og ingen misbruker makt, er det ingen av partene som bør føle noen form for skam eller frykt. Handlingen i seg selv er ren og naturlig. Samfunn, religion og media har skitnet den til. Hvis denne jenta blir ille berørt av å sex med denne karen er det nok ikke på grunn av selve handlingen, men all skammen hun har lært å forbinde med handlingen. Jeg ser ikke noe galt med at disse to har sex, jeg ser noe galt med at trådstarter må benytte seg av andres dømmekraft for å få en bekreftelse på at det han gjør er riktig, når det i virkeligheten er 100% opp til denne jenta. 5 Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hvis jeg som 15 år gammel gutt ikke fikk hatt meg med ei 25 år gammel jente på grunn av en lov eller post på et forum hadde jeg fortsatt vært irritert. (ikke at det er et sansynlig scenario) 4 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hvis du hadde vært 100 år og jenta bare 90 år - hadde jeg sagt; go for it! Men du er altså 25, og hun 15. Du er altså godt voksen og hun er ett barn ... trenger man si så mye mere? Hvitost! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hvis jeg som 15 år gammel gutt ikke fikk hatt meg med ei 25 år gammel jente på grunn av en lov eller post på et forum hadde jeg fortsatt vært irritert. (ikke at det er et sansynlig scenario) Det handler ikke om hva en testosteronfylt tenåring under seksuell lavalder ønsker, men hva som er lov og norm, så der vil ansvaret ligge på den som er 25. Hvis du hadde vært 100 år og jenta bare 90 år - hadde jeg sagt; go for it! Men du er altså 25, og hun 15. Du er altså godt voksen og hun er ett barn ... trenger man si så mye mere? Hvitost! Stemmer, det heter hvitost - og det tok nesten knekken på hele diskusjon.no å få den særs viktige avklaringen på nettopp det spørsmålet. husker at det ble delt ut veldig mange permisjoner og lengre ferier etter hvert som slitasjen på diskutantene tok overhånd. Men til slutt vant rettferdigheten ... Hvitost ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg