surfacetension Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Det er mange i Norge (og verden) som er hinsides meningsløst rike. Det var en eller annen riking som sa det treffende: Det er grenser for hvor mange spesialimporterte jordbær man kan spise. Jeg tror at jeg i min levetid, får oppleve at flere (om ikke som nå - ekstreme unntak) deler av sin rikdom. Enig? Inflasonsdrivende? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Merkelig tråd... Hvorfor skulle det være inflasjonsdrivende at folk gir litt mer av sin personlige formue til andre? Og hvem sikter du til at de skal dele med? Fattige? Eller frivillige organisasjoner? Og hvorfor tror du at folk begynner å gi bort penger all of a sudden? 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dr. Brodsky Skrevet 13. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. februar 2012 Så lenge jeg er mottakeren ser jeg ingen problemer med at folk begynner å gi vekk litt av formuen sin. 12 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hvorfor skulle det være inflasjonsdrivende at folk gir litt mer av sin personlige formue til andre? Til en viss grad kan det være det, i og med at milliardærer har relativt lav tilbøyelighet til å bruke opp kronene sine, men makroeffekten er nok ikke allverden å snakke om ... Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Joda... Ganske forutsigelige kommentarer Det er vanskalig å spå. Hvor lenge er det til vi snakker om trillionærer? Jeg err et stykke unna å kunne starte en trend, men bare vent til vi får høre hvilken god følelse de får... Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Starte en trend? jo. jeg har forsøkt å poste navn på personer som alllerede bruker pengene ssine til å hjelpe. det blir UMIDDELBART sensurert. for filantroper handler det om å finne ut hhvem man vil hjelpe. hvem jeg ville valgt? usikker, men jeg følr med minstepensjonister. alle burde ha ved. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg skjønner ikke hva denne tråden handler om. Ved til folket! 9 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 jeg har forsøkt å poste navn på personer som alllerede bruker pengene ssine til å hjelpe. det blir UMIDDELBART sensurert. Det er ingen automatisk sensur her... Strengt tatt minimalt med sensur i det hele tatt, at navn på personer skal bli sensurert stiller jeg meg tvilende til, så lenge det er i ett positivt lys. Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Som Euklid over her, skjønner jeg virkelig ikke hva denne tråden er for - boller til folket ! 1 Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 jeg har forsøkt å poste navn på personer som alllerede bruker pengene ssine til å hjelpe. det blir UMIDDELBART sensurert. Det er ingen automatisk sensur her... Strengt tatt minimalt med sensur i det hele tatt, at navn på personer skal bli sensurert stiller jeg meg tvilende til, så lenge det er i ett positivt lys. Det var godt å høre! og let's face it: det er ikke godt å si hva som skjjedde... jeg prøvde å foreslå at folk sjekket Trond Mohn på wikipedia. Han er nok mitt forbilde, på mange måter. Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Vil anbefale trådstarter å lese "Hel ved" av Mytting, om han ikke allerede har gjort det. Kan være en inspirasjonskilde i kampen for veldedig vedutdeling til minstepensjonister. 2 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hvis den tråden var like diffus som denne, så kan det jo være at den ble stengt fordi den ikke la opp til noen diskusjon. Hvis noen har lyst å øse av rikdommen sin for å utvikle samfunnet, så er jo det.... fint. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hvis den tråden var like diffus som denne, så kan det jo være at den ble stengt fordi den ikke la opp til noen diskusjon. Hvis noen har lyst å øse av rikdommen sin for å utvikle samfunnet, så er jo det.... fint. Ikke umulig at denne tråden går i samme fotspor som en evt. tidligere tråd. Hva med at TS surfacetension faktisk sier hva h*n mener eller vil frem til? Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Hvis den tråden var like diffus som denne, så kan det jo være at den ble stengt fordi den ikke la opp til noen diskusjon. Hvis noen har lyst å øse av rikdommen sin for å utvikle samfunnet, så er jo det.... fint. Ikke umulig at denne tråden går i samme fotspor som en evt. tidligere tråd. Hva med at TS surfacetension faktisk sier hva h*n mener eller vil frem til? Trist. står det noe farlig eller slemt her? poenget mitt er en spådom om at flere vil forstå at det er bedre å ha topp karma enn mrd på konto. Tror jeg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Trist. står det noe farlig eller slemt her? poenget mitt er en spådom om at flere vil forstå at det er bedre å ha topp karma enn mrd på konto. Tror jeg Det står verken noe slemt eller farlig, eller noe som kan diskuteres om og snakkes om i særlig grad. Du tror karma er bedre enn penger. Fint Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 "poenget mitt er en spådom om at flere vil forstå at det er bedre å ha topp karma enn mrd på konto." Er det ikke mulig å ha begge? Det er mange rike som er med på å skape arbeidsplasser, er ikke dette en grunn nok alene til å føle seg godt? At mange rike velger å donere en del penger til for eksempel idrett og veldedighet er forsåvidt ikke noe nytt og eksepsjonelt. Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Trist. står det noe farlig eller slemt her? poenget mitt er en spådom om at flere vil forstå at det er bedre å ha topp karma enn mrd på konto. Tror jeg Det står verken noe slemt eller farlig, eller noe som kan diskuteres om og snakkes om i særlig grad. Du tror karma er bedre enn penger. Fint Topp! da er vi enige! spesieelt sykt mmye penger. og da er det trist det som 'alle' som arbeider med veldedighet kan fortelle - at de som har mest gir minst. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Etter nærmere ettertanke så ønsker vel alle å bli latterlig rike slik at man kan redde verden med sin økonomi.... Åpner denne igjen jeg. Endret 13. februar 2012 av KVTL 1 Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Trist. står det noe farlig eller slemt her? poenget mitt er en spådom om at flere vil forstå at det er bedre å ha topp karma enn mrd på konto. Tror jeg Det står verken noe slemt eller farlig, eller noe som kan diskuteres om og snakkes om i særlig grad. Du tror karma er bedre enn penger. Fint Topp! da er vi enige! spesieelt sykt mmye penger. og da er det trist det som 'alle' som arbeider med veldedighet kan fortelle - at de som har mest gir minst. Er denne tråden åpen igjen? I så fall forrtjener det kompliment. At man aksepterer meninger som ikke er slemme, uanstendige e.l, men som utforderer verditankesettet. Tommelen opp for de ansvarlige! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå