Joachim_F Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hand of Fate er et storslagent eventyr fra en av historiens beste utviklere. Les hele saken Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Spilte det, ja, men etter en flott intro og nydelig musikk så tok det to minutter før man kom til et spørsmål man måtte ha manualen for å løse. En tidlig piratkopibeskyttelse. Var dog veldig vakre to minutter. Savner igrunn de spillene. Skulle ønske man frisket dem opp med dagens oppløsning og støtte for win 7, laget lyd med dagens kvalitet og gav det ut med samme historie. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Ja mange gode minner fra Kyrandia serien & generelt Westwood spill i det hele tatt. Den tiden hvor man kunne bruke ukevis paa et spill for aa gjennomfoere dem i forhold til dagens spill som varer maximalt en uke. Husker lands of lore hvordan jeg satt & tegnet opp kart over hvor jeg gikk i i de ulike rom for aa ikke gaa meg vill, var jo ikke akkurat internett & loesninger liggende rundt paa den tiden. (Takk for at jeg fikk oppleve noe saa seart som en alder uten internett). Kyrandia er faktisk bedre enn Monkey island serien i mine oeyne, fra hva jeg husker var det litt "moerkere" humor der som passer meg bedre, men smak & behag. Flott reflektering av gode klassikere! 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Satt mine uker og måneder med slike spill ja, fra lucas art sine days of the tentacle og monkey island spill, via spill fra sierra, westwood osv. De første ultima underworld, indiana jones, osv. I nyere tid imponerte det første max payne enormt, og har vært en gigantfan av silent hill serien. Det var noe eget med å tegne kart selv, notere ned runer og betydningen av koder, samle gjenstander, få den rette stemningen osv. Vi har jo også 7th guest, kings quest osv. The dig husker kanskje noen. Grim fandango. Sam and max sin skrudde humor, full throttle sin fantastiske musikk, og ja...det er mye å ta av. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Så godt, faktisk, at et spill av Hand of Fates kaliber lett forsvinner inn i skyggen av titler som Day of the Tentacle, Sam & Max og Gabriel Knight. Men det ville være kriminelt, for Hand of Fate er i mine øyne et av nittitallets absolutt beste eventyr. Er vel heller kriminelt mot nittitallet å påstå at det er et av det tiårets beste eventyr. Det er også en del dårligere enn Book of Unwritten Tales som du slang en 8er til om du mener alle disse spillene du ramser opp i bloggpostene dine fortjener karakteren 9 eller høyere. Kom ikke overaskende ikke med på Adventuregamers topp 100 eventyrspill gjennom alle tider, men for all del, et bra spill. Lenge siden jeg spilte dette nå, men jeg synes det var veldig frustrerende til tider. Grafikken derimot er som du påpeker aldeles nydelig! Rart du ikke skrev om Myst i stedet, men den kommer vel kanskje. Forresten: Serien fikk et tredje spill i 1994. Det het Malcolm's Revenge, og lot oss for en gangs skyld spille slemmingen i eventyret. Dessverre har jeg fortsatt til gode å prøve det, og skal jeg være helt ærlig har den visuelle stilen litt med det å gjøre Et okay spill, men ikke så mye mer enn det. Hand of Fate er en god del bedre. Endret 14. februar 2012 av radiohodet Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Er vel heller kriminelt mot nittitallet å påstå at det er et av det tiårets beste eventyr. Det er også en del dårligere enn Book of Unwritten Tales som du slang en 8er til om du mener alle disse spillene du ramser opp i bloggpostene dine fortjener karakteren 9 eller høyere. "Slang en 8er til" var litt voldsomt fra en som mener spill får alt for høye karakterer. The Book of Unwritten Tales er så godt som det er fordi det står på skuldrene til nittitallets kjemper. Det gjør ingen ting som ikke Hand of Fate gjorde for 20 år siden. Og det har ikke engang dinosaurkamper. Pah. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Ååååh! Nå kjenner jeg minnene kommer! Dette skal jeg grave frem igjen! Lenke til kommentar
fleskesvor Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Husker lands of lore hvordan jeg satt & tegnet opp kart over hvor jeg gikk i i de ulike rom for aa ikke gaa meg vill, var jo ikke akkurat internett & loesninger liggende rundt paa den tiden. Jeg gjorde faktisk det samme da jeg spilte det igjen i fjor. Synes det er en del av sjarmen med spillet, og labyrintene er forholdsvis oversiktlige sammenlignet med noen jeg har vært borti i andre spill. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Lands of Lore hadde jo en automatisk kartfunksjon. Synes den funket godt, jeg. Endret 15. februar 2012 av Joachim_F Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Den var mindre til hjelp her da... Uheldig kombinasjon av ubrukelig kompass, manglende atlas, rotasjonsfeller, trykkplater og usynlige hull. (*) Det var tider! (*) Og en ekstra Z-level, som ikke ville vært synlig om man faktisk hadde atlas. Synes jeg husker det, og kan vel ikke unngås når det er fallgruver. Endret 15. februar 2012 av Godsaker Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Fyrer opp Amigaen og spiller litt Legend of Kyrandia nå jeg Lenke til kommentar
NightReaper Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det eneste spillet jeg har spilt fra Westwood var NOX som var et knakende bra Action RPG, av eventyrspill gikk det mest i King's Quest og Monkey Island seriene på den tiden. Må nesten få prøvd ut Westwood sine bidrag i eventyrsjangeren da jeg er ganske glad i eventyrspill. Av nyere spill i sjangeren har jeg spilt Secret Files spillene, Gray Matter og Lost Horizon som jeg er veldig fornøyd med. Noen som vet hvor mesteparten av Westwood teamet jobber den dag i dag? Føler det er selve team-sammensetningen som står bak spillene som gjorde de spesielle på den tiden, bare se på Need For Speed serien etter de endret teamet der. Lenke til kommentar
easucks Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 ea sucks big time!!!!!! red alert 2 er det beste spillet gjenom tidene! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Kyrandia-serien var fantastiske spill, brukte mye tid på disse på begynnelsen av 90-tallet. Med kombinasjonen Sound Blaster 16 og Roland MT-32 ble lyden helt rå også. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 ea sucks big time!!!!!! red alert 2 er det beste spillet gjenom tidene! Westwood utviklet spiller, EA utga spillet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå