Gå til innhold

Da Westwood lagde eventyrspill (Amiga, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Spilte det, ja, men etter en flott intro og nydelig musikk så tok det to minutter før man kom til et spørsmål man måtte ha manualen for å løse. En tidlig piratkopibeskyttelse. Var dog veldig vakre to minutter. Savner igrunn de spillene. Skulle ønske man frisket dem opp med dagens oppløsning og støtte for win 7, laget lyd med dagens kvalitet og gav det ut med samme historie.

Lenke til kommentar

Ja mange gode minner fra Kyrandia serien & generelt Westwood spill i det hele tatt. :)

 

Den tiden hvor man kunne bruke ukevis paa et spill for aa gjennomfoere dem i forhold til dagens spill som varer maximalt en uke.

 

Husker lands of lore hvordan jeg satt & tegnet opp kart over hvor jeg gikk i i de ulike rom for aa ikke gaa meg vill, var jo ikke akkurat internett & loesninger liggende rundt paa den tiden. (Takk for at jeg fikk oppleve noe saa seart som en alder uten internett).

 

Kyrandia er faktisk bedre enn Monkey island serien i mine oeyne, fra hva jeg husker var det litt "moerkere" humor der som passer meg bedre, men smak & behag. :)

 

Flott reflektering av gode klassikere! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Satt mine uker og måneder med slike spill ja, fra lucas art sine days of the tentacle og monkey island spill, via spill fra sierra, westwood osv. De første ultima underworld, indiana jones, osv. I nyere tid imponerte det første max payne enormt, og har vært en gigantfan av silent hill serien. Det var noe eget med å tegne kart selv, notere ned runer og betydningen av koder, samle gjenstander, få den rette stemningen osv. Vi har jo også 7th guest, kings quest osv. The dig husker kanskje noen. Grim fandango. Sam and max sin skrudde humor, full throttle sin fantastiske musikk, og ja...det er mye å ta av.

 

Lenke til kommentar

Så godt, faktisk, at et spill av Hand of Fates kaliber lett forsvinner inn i skyggen av titler som Day of the Tentacle, Sam & Max og Gabriel Knight. Men det ville være kriminelt, for Hand of Fate er i mine øyne et av nittitallets absolutt beste eventyr.

 

Er vel heller kriminelt mot nittitallet å påstå at det er et av det tiårets beste eventyr. :p Det er også en del dårligere enn Book of Unwritten Tales som du slang en 8er til om du mener alle disse spillene du ramser opp i bloggpostene dine fortjener karakteren 9 eller høyere. ;)

 

Kom ikke overaskende ikke med på Adventuregamers topp 100 eventyrspill gjennom alle tider, men for all del, et bra spill. Lenge siden jeg spilte dette nå, men jeg synes det var veldig frustrerende til tider. Grafikken derimot er som du påpeker aldeles nydelig!

 

Rart du ikke skrev om Myst i stedet, men den kommer vel kanskje.

 

Forresten: Serien fikk et tredje spill i 1994. Det het Malcolm's Revenge, og lot oss for en gangs skyld spille slemmingen i eventyret. Dessverre har jeg fortsatt til gode å prøve det, og skal jeg være helt ærlig har den visuelle stilen litt med det å gjøre

 

Et okay spill, men ikke så mye mer enn det. Hand of Fate er en god del bedre.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
Er vel heller kriminelt mot nittitallet å påstå at det er et av det tiårets beste eventyr. :p Det er også en del dårligere enn Book of Unwritten Tales som du slang en 8er til om du mener alle disse spillene du ramser opp i bloggpostene dine fortjener karakteren 9 eller høyere. ;)

"Slang en 8er til" var litt voldsomt fra en som mener spill får alt for høye karakterer.

 

The Book of Unwritten Tales er så godt som det er fordi det står på skuldrene til nittitallets kjemper. Det gjør ingen ting som ikke Hand of Fate gjorde for 20 år siden. Og det har ikke engang dinosaurkamper. Pah.

Lenke til kommentar
Husker lands of lore hvordan jeg satt & tegnet opp kart over hvor jeg gikk i i de ulike rom for aa ikke gaa meg vill, var jo ikke akkurat internett & loesninger liggende rundt paa den tiden.

 

Jeg gjorde faktisk det samme da jeg spilte det igjen i fjor. Synes det er en del av sjarmen med spillet, og labyrintene er forholdsvis oversiktlige sammenlignet med noen jeg har vært borti i andre spill.

Lenke til kommentar

Den var mindre til hjelp her da...

castle1.gif

Uheldig kombinasjon av ubrukelig kompass, manglende atlas, rotasjonsfeller, trykkplater og usynlige hull. (*) Det var tider! :p

 

(*) Og en ekstra Z-level, som ikke ville vært synlig om man faktisk hadde atlas. Synes jeg husker det, og kan vel ikke unngås når det er fallgruver.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Det eneste spillet jeg har spilt fra Westwood var NOX som var et knakende bra Action RPG, av eventyrspill gikk det mest i King's Quest og Monkey Island seriene på den tiden. Må nesten få prøvd ut Westwood sine bidrag i eventyrsjangeren da jeg er ganske glad i eventyrspill. Av nyere spill i sjangeren har jeg spilt Secret Files spillene, Gray Matter og Lost Horizon som jeg er veldig fornøyd med. Noen som vet hvor mesteparten av Westwood teamet jobber den dag i dag? Føler det er selve team-sammensetningen som står bak spillene som gjorde de spesielle på den tiden, bare se på Need For Speed serien etter de endret teamet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...