tho_kva2 Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Så jeg trenger en mini DP adapter eller kabel. Klarer ikke kjapt å finne en mini DP kabel, kun adaptere. Er det jeg som er helt blind eller finnes det ikke? Om det isåfall ikke finnes, hva er poenget til GPU produsente å bruke det når man må ha adaptere? er det for å dra ekstra penger ut av folk? Takk for svar! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Vell jeg har en Mini DP til vanlig DP adapter hvor jeg så har koblet på en HIS Active adapter til DVI og det funker greit til Eyefinity. Overgangen fra Mini DP til DP fulgte med 5970'n og lå i esken. 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Fulgte dessverre ikke med mini dp til dp i mine 6950. DP til DVI har jeg fra da jeg hadde 5870. Så da må jeg skaffe meg ny adapter.. Like greit å bare kjøpe mini DP til DVI da. Uansett, hvorfor bruker produsentene DP i utgangspunktet når man må kjøpe/få adapter? hva er poenget, et ekstra ledd er jo bare tungvint. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Skal du koble opp en skjerm med DVI-tilkobling og trenger adapter, eller trenger du en miniDP til Displayport kabel som skal rett i skjermen? Angående displayport: DVI skal fases ut innen 2013 har Nvida + ATI + Intel + HP + Samsung + etc. blitt enige om. Displayport og HDMI er fremtiden EDIT: Med andre ord er det en dårlig fremtidsinvestering å kjøpe en skjerm i 2012 uten displayport. Endret 13. februar 2012 av arni90 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) ahh, okey takk for den informasjonen! Jeg har nå en skjerm med hdimi fra kort til skjerm, en med dvi fra kort til skjerm. Og for å få den siste skjermen til å funke så må vel mini-DP porten på gpu brukes sant? Har forøvrig denne. Endret 13. februar 2012 av tho_kva2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Må nok ha en DP-tilkobling enten direkte displayport eller med aktiv adapter ja. 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 slik? Enkelt og greit... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Jepp, har en slik boltet på og den aktive etterpå, ser litt rart ut, men nå ser jeg ikke så mye bak PCen at det gjør noe. 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Okey, takk Får kjøpe meg en sånn da. Men til spm om hvorfor gjør produsenetene dette? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Okey, takk Får kjøpe meg en sånn da. Men til spm om hvorfor gjør produsenetene dette? Overgangen til mini displayport kommer av et ønske om å få på plass flere display outputs på skjermkortet. Overgangen fra DVI til displayport kommer av et behov for å kunne støtte høyere oppløsninger og daisy-chaining av display. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Høyere oppløsning så kunne de vel bare brukt hdmi? når man bruker overgang så får man vel ikke høyere oppløsning og div. enn neste kabel hmdi, dvi eller hva enn man har støtter? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Høyere oppløsning så kunne de vel bare brukt hdmi? når man bruker overgang så får man vel ikke høyere oppløsning og div. enn neste kabel hmdi, dvi eller hva enn man har støtter? HDMI = DVI = 10.28 Gbit/s Display = 17.28 Gbit/s Med adapter blir man begrenset, men jeg vil likevel påstå det er bedre å ha native støtte for displayport som AMD har enn å ikke støtte det i det hele tatt som Nvidia gjør for øyeblikket. Endret 13. februar 2012 av arni90 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 HDMI = DVI = 10.28 Gbit/s Display = 17.28 Gbit/s Med adapter blir man begrenset, men jeg vil likevel påstå det er bedre å ha native støtte for displayport som AMD har enn å ikke støtte det i det hele tatt som Nvidia gjør for øyeblikket. True that! Takk, finnes det kabler for en rimelig pris som går DP 'all the way'? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 HDMI = DVI = 10.28 Gbit/s Display = 17.28 Gbit/s Med adapter blir man begrenset, men jeg vil likevel påstå det er bedre å ha native støtte for displayport som AMD har enn å ikke støtte det i det hele tatt som Nvidia gjør for øyeblikket. True that! Takk, finnes det kabler for en rimelig pris som går DP 'all the way'? Skjønner ikke helt her: Har du en skjerm med displayport bruker du displayport, det er det mest praktiske på et 6950. Har du ikke skjermer med displayport må du bruke adapter eller andre porter på kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå