Bigelk Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Hei. jeg skal importere flere filer, de filene som skal importeres skal velges ut i fra en kalender. hvis jeg f.eks velger Januar, skal alle filene for januar velges, hvis jeg velger uke1 skal de filene som gjelder for uke1 importeres å hvis jeg velger 1 av dagene skal de filene som gjelder for denne dagen importeres. Selve teksten Januar har range B1 mens navnene på filene som "tilhører" januar har range B3 til H7 Uke1 står i A3 mens navnene på filene som tilhører uke1 har range B3 til H3 Jeg har en kode i dag som jeg bruker for importere en dag om gangen. Men jeg vet ikke om den kan modifiseres for multiplefile importering Application.ScreenUpdating = False Dim FPath As Variant Dim X As range FPath = "\\filserver\tope\test\" Set X = range("b2:h7") If Intersect(X, ActiveCell) Is Nothing Then Exit Sub Else With Sheets("ark2").QueryTables.Add(Connection:= _ "TEXT;" & FPath & ActiveCell & ".txt", _ Destination:=Sheets("ark2").range("A1")) .RefreshStyle = xlInsertDeleteCells .Refresh BackgroundQuery:=False End With Sheets("ark2").Select Columns("a:a").Select Selection.TextToColumns Destination:=range("A1"), DataType:=xlFixedWidth, _ FieldInfo:=Array(Array(0, 1), Array(4, 1), Array(44, 1), Array(45, 1), Array(55, 1), _ Array(58, 1), Array(70, 1), Array(77, 1)), TrailingMinusNumbers:=True Sheets("ark1").Select End If If Intersect(X, ActiveCell) Is Nothing Then Exit Sub Else With Sheets("ark3").QueryTables.Add(Connection:= _ "TEXT;" & FPath & ActiveCell & ".xls", _ Destination:=Sheets("ark3").range("A1")) .RefreshStyle = xlInsertDeleteCells .Refresh BackgroundQuery:=False End With Sheets("ark3").Select Columns("B:B").Select Selection.ClearContents Columns("A:A").Select Selection.TextToColumns Destination:=range("A1"), DataType:=xlFixedWidth, _ FieldInfo:=Array(Array(0, 1), Array(7, 1)), TrailingMinusNumbers:=True Sheets("ark1").Select End If Application.ScreenUpdating = True Noen forslag på hvordan jeg skal gå fram? Hilsen Torbjørn Endret 13. februar 2012 av Bigelk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå