Aetius Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Men det er ikke den eneste forbedringen. Pentax-tøffingene blir enda tøffere Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ja ja hver sin smak, jeg synest de ser skrekkelig ut :-) 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Minner meg litt om ghetto-blasterne som var populære på 80-tallet som hadde litt army-look. Samt ghettoblasteren til DeWalt ... Grelle farger kan være greit for å finne igjen kamera når du mister det i bassenget. Vet ikke om formen gjør det lettere å holde den med våte fingre. Eller om designeren har røyka sokkene sine ... DaBlaster: Endret 13. februar 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Grusomt utseende, men de gjør vel jobben sin og treffer sikkert sitt publikum med designet siden de fortsetter med lignende design som før. Endret 13. februar 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Vet ikke om formen gjør det lettere å holde den med våte fingre. Det er vel gummiert grep, så det burde vera kurant. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Forslag til testing av slike kameraer er som følge gå ute uten noe på henda i ca 20 blå i en times tid putt deretter henda i vann ca 2 minutter og begyn og knot med kameraer for å teste ut om grepet og fingerfølelsen er enkel. Kan jo hende at disse typer kamera er best for folk som ikke har puselanker eller folk som trenger et greit kamera og håndtere i noe mere vanskelige forhold. Ser man noen ganger på btjeningsvenligheten eller det bare det pompøse som teller Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 skal WG-2-kameraene også tåle -10 grader C Er kameraet virkelig fullt funksjonelt når batteriet holder -10C eller er definisjonen kun at det ikke går istykker (bl.a. tåler kondensen) ? Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Pentax har noen orginale designere, det skal de ha. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) mitt IXUS 220tåtle også -10C*, 15 tilåmed, batteritiden var ikke allverden men den TÅLTE det bare jeg som likte designet ? Endret 13. februar 2012 av BFF-BattleFieldForever Lenke til kommentar
M a t s Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ser ut som et genialt kamera for stranden hehe, tilogmed mikroskopmodus for å knipse små strandkrabber Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Og designet er basert på "sportsur i innpakning"? Syntes de var litt tøffe, jeg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 mitt IXUS 220tåtle også -10C*, 15 tilåmed, batteritiden var ikke allverden men den TÅLTE det Ixus 220 er garantert å tåle ned til 0°C. I praksis tålte det -10 - -15°C hos deg. Pentax Optio WG-2 er garantert å tåle ned til -10°C. Mon tro hva det tåler i praksis? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Pentax Optio WG-2 er garantert å tåle ned til -10°C. Mon tro hva det tåler i praksis? Jeg lurer fortsatt på hva fabrikantene egentlig mener med slike diffuse "garanti" utsagn. Når batteriet holder -10 er du da garantert å kunne; Ta ett bilde, fem eller femti ? Med eller uten blitz ? Jeg har forøvrig brukt K10d i -43c uten problemer. Det medfører imidlertid bruk av "batteri inntil kroppen"-metoden (batteri inn-ta bilder-batteri ut). Bieffekter er ufyselig kalde fingre og et usedvanlig langt opphold i plastpose for kameraet ved introduksjon til mer levelige temperaturer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 -10°C innebærer nok at kameraet, objektiv og batteri holder -10°C når man fotograferer, ikke at man forter seg inn i varmen så snart kameraets kjernetemperatur kryper ned mot 0°C. Lenke til kommentar
andsol1 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Noen tanker rundt hvorfor man skal velge dette istedet for Nikon AW100? Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Nikon sitt er kamuflasjefarga. Vanskelegare å finna igjen i skogen. Lenke til kommentar
andsol1 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Sant! Men lettere å finne på tivoli og karneval Og billigere å erstatte om man mister. Men tenkte litt mer praktisk i bruk etc, ikke utseendet. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Veit ikkje korleis det er med grepet på Nikon'en (eller andre merke), men som eit nummer 2-kamera til å ha med på stranda/jakt/fisketur så er Pentax'en ein god kandidat med sitt gummierte grep. Skal ikkje sjå vekk frå at fasongen gjer det trygt å berre gå med det i handa, om du er ute på ein kjapp tur utan annan bagasje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg