Selvin Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Da har jeg bare lyst til å takke for meget god hjelp, Asus RT-N56U er den råeste routeren jeg har vært borti. Helt sinnsykt! Resultat på 802.11n 5GHz: Endret 17. februar 2012 av Selvin 2 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Ja, den er helt rå hva med de resterende 802.11g maskinene, får du fart på de? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Driver fortsatt med litt testing, men det stort sett meget bra ut! Til mine store overraskelse var flere av de laptopene vi har utstyrt med 802.11n-kort, soe som så og si eliminerte 802.11g-problemet.. Så vi får se! EDIT: Da har jeg testa på en maskin, og jeg får tvunget ut 25/10Mbps via g-nettverket, noe jeg er stort sett fornøyd med. Endret 17. februar 2012 av Selvin Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Jeg er i samme posisjon som trådstarter. Jeg får Canal digital 70/10 mbit, og må ha en trådløs router. Vurderer å kjøpe den Asusen selv. Hva gjør at den Asusen er mer annbefalt enn routere til 4-500kr som jeg ser får god score. Er ikke så super smart innenfor dette feltet. Vil utnytte hastigheten maks ut, da det blir nedlastning og er intressert i å streame med god kvalitet. Endret 17. februar 2012 av Dennis Aron Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Tror jeg står mellom 2stk, skal bestille straks. ASUS RT-N56U http://www.dustinhome.no/asus-rt-n56u-gigabit-dualband-wireless-n-router/product/5010548980 og NETGEAR RangeMax Dual Band Wireless-N http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492607#extra Prisen er jo litt sprikende. Vil jeg kunne få det like fint med Netgear sin ? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Kjøpte asusen, siden den får så mye skryt. Satse på at den holder en stund Poster resultater her når jeg har fått testet den. Endret 17. februar 2012 av Dennis Aron Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Du kommer ikke til å angre ett sekund på Asusen, det kan jeg love deg! Helt rå router Også lurt å installere custom firmware, blir mye kjappere og bedre.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvordan instalerte du den nye firmwaren? jeg må vel prøve jeg også Lenke til kommentar
SLi Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Har også 70/10 fra CD, trenger selv router og gjør som de andre her tror jeg.. Asus.. Endret 17. februar 2012 av SLi Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Hvordan instalerte du den nye firmwaren? jeg må vel prøve jeg også Last ned seneste herifra: http://code.google.com/p/rt-n56u/downloads/list Også installerer du på vanlig måte. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Hva gjør at den Asusen er mer annbefalt enn routere til 4-500kr som jeg ser får god score. Den har bedre hardware og er dermed både raskere og mer stabil (300.000 forbindelser). Trolig vil de fleste klare seg med en enklere router (Netgearrouteren er helt OK), men denne er fremtidsrettet og tåler >800Mbit internett når det skulle komme :-) Endret 18. februar 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Også installerer du på vanlig måte. spørsmålet er vel hvordan du gjorde det? står det i manualen? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hvordan instalerte du den nye firmwaren? jeg må vel prøve jeg også Last ned seneste herifra: http://code.google.com/p/rt-n56u/downloads/list Også installerer du på vanlig måte. Ting ble lettere med engelsk meny på router. viser seg at det ikke heter firmware på norsk, men fastvare....... tok den øverste der. satse på den er finog stabil. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Støtter asusen DD-WRT eller bedre firmware? Har selv kjørt DD-WRT på en linksys WTR54-GL i flere år men vil gjerne over på N samt at jeg ønsker litt mer avansert funksjonalitet som f.eks. å definere VLAN sette et NIC til DMZ sone (ikke kun ipadresse som på dd-wrt)samt kjøre med toforskjellige trådløs soner. En til gjester og en til vanlig nett. Noen som har erfaring med rutere og firmware som støtter disse tingene? Eller så skal det sies at Linksys'en er dønn stabil. Har aldri hatt noen bedre ruter, men savner litt rekkevidde og hastighet på det trådløse. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Støtter asusen DD-WRT eller bedre firmware? RT-N56U støttes ikke pr dato, men storebroren RT-N66U får støtte av og DD-WRT (under utvikling). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå