Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny router - tips?

Selvin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver fortsatt med litt testing, men det stort sett meget bra ut! Til mine store overraskelse var flere av de laptopene vi har utstyrt med 802.11n-kort, soe som så og si eliminerte 802.11g-problemet.. Så vi får se! :)

EDIT: Da har jeg testa på en maskin, og jeg får tvunget ut 25/10Mbps via g-nettverket, noe jeg er stort sett fornøyd med.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Jeg er i samme posisjon som trådstarter.

Jeg får Canal digital 70/10 mbit, og må ha en trådløs router.

Vurderer å kjøpe den Asusen selv.

Hva gjør at den Asusen er mer annbefalt enn routere til 4-500kr som jeg ser får god score.

Er ikke så super smart innenfor dette feltet.

Vil utnytte hastigheten maks ut, da det blir nedlastning og er intressert i å streame med god kvalitet.

Endret av Dennis Aron
Lenke til kommentar

Hva gjør at den Asusen er mer annbefalt enn routere til 4-500kr som jeg ser får god score.

Den har bedre hardware og er dermed både raskere og mer stabil (300.000 forbindelser).

Trolig vil de fleste klare seg med en enklere router (Netgearrouteren er helt OK), men denne er fremtidsrettet og tåler >800Mbit internett når det skulle komme :-)

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Støtter asusen DD-WRT eller bedre firmware? Har selv kjørt DD-WRT på en linksys WTR54-GL i flere år men vil gjerne over på N samt at jeg ønsker litt mer avansert funksjonalitet som f.eks. å definere VLAN sette et NIC til DMZ sone (ikke kun ipadresse som på dd-wrt)samt kjøre med toforskjellige trådløs soner. En til gjester og en til vanlig nett.

Noen som har erfaring med rutere og firmware som støtter disse tingene?

Eller så skal det sies at Linksys'en er dønn stabil. Har aldri hatt noen bedre ruter, men savner litt rekkevidde og hastighet på det trådløse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...