Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny router - tips?

Selvin

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter ny router til Canal Digitalt sitt Super70 abonnement. Den skal ha:

Knakende god og stabil trådløs med b/g/n.

GB WAN.

Har sett litt på denne : http://www.asus.com/Networks/Wireless_Routers/RTN56U/

Noen som har noen anbefalinger? Gjerne billigere!

Selvin

Edit: Har nå en Netgear WGR614 v6. Har problemer med ustabil og til tider dårlig trådløs, i tillegg til at av og til kutter hele trådløsen ut og det blir umulig å koble til. Kanskje noen har tips på denne? Kommer en høyfrekvent pipelyd fra routeren, så jeg mistenker defekt..

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv ASUS RT-N56U.

Er veldig fornøyd med den, den er superstabil og har aldri kollapset som følge av for mange tilkoblinger - det er faktisk den beste routeren pr. d.d. når det gjelder antall tilkoblinger.

Om du går for RT-N56U bør du laste ned denne modifiserte firmwaren som du finner her:

http://code.google.com/p/rt-n56u/

Etter jeg la inn den, har den blitt raskere (raskere oppstart, kjappere nettside i webconfig bla).

SSH og Optware støtter er lagt inn også, om du er Linuxfrelst. :thumbup:

Fått noen nye funksjoner også, men har ikke satt meg så mye inn i det.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Spørs om det ikke blir ny router da min WGR614 ikke klarer å overstige 11Mbps trådløst (kan hende at problemet ligger i WAN-porten, jeg får 54Mbps via trådløst men internetthastigheten overstiger ikke 11 Mbps), har ikke sjekket kablet. Asus sin router virker nok som den beste for min del, da den virker helt super og i tillegg har en grei pris.

Takk for gode tips, folkens! :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Jeg skal gi det en runde, det som er rart er at jeg tidligere har brukt akkurat samme nettverksadapter men forskjellig router, og da oppnådde jeg uten problem 25Mbit over 802.11g. Nå får jeg kun 11 av 70 (uansett ikke reelt å få 70, men det ville vært mer reelt med nærmere 30).

Så det er noe muffens her.

EDIT: Kan nevnes at nåværende WGR614 gir ifra seg en meget høy pipelyd, i tillegg til å være høyst ustabil. Så ny blir det uansett.

EDIT2: Har fått CD til å sjekke linja og det er ingen brudd eller feil på den.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg har router og nettverkskort som kun støtter maks 802.11g, er det ikke mulig med høyere enn 54Mbps (noe jeg også får, men selve internetthastigheten overstiger ikke 10/11Mbps). Det som er rart var at under nedlasting tidligere i dag fikk jeg oppimot 2,5 megabyte/s, før den falt ned igjen til 1,2 ca.

Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg har router og nettverkskort som kun støtter maks 802.11g, er det ikke mulig med høyere enn 54Mbps (noe jeg også får, men selve internetthastigheten overstiger ikke 10/11Mbps). Det som er rart var at under nedlasting tidligere i dag fikk jeg oppimot 2,5 megabyte/s, før den falt ned igjen til 1,2 ca.

Hvis du kan greie deg uten gb porter så er det lite som slår Ubiquiti, dette er semiprofft utstyr som er ganske dyrt her i landet, men Dustin selger det veldig billig av en eller annen grunn..

Har satt opp flere Ubiquiti PowerAPN og disser har gjerne 3-4 ganger bedre rekkevidde enn "vanlig" konsumentutstyr.

Disse klarer lett 10-12 megabytes/s ved ok signal (makser ut 100mbit lan)

http://www.ubnt.com/support/powerapn

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Ser de selger Dlink 655 enda. Har hatt den i mange år uten problemer.

Merkelig nok er den fortsatt i salg, men man får en mye bedre router i dag enn den prisen den koster.

Ja tenkte det samme. Hadde tenkt å kjøpe en ny router ;)

Men hva er bedre med nyere routere. Dlink hadde en quadband router 855, men det ser ikke ut som er i salg lenger.

Kjøpte meg et 2000mWatt USB kort på ebay. Det tar inn det meste :)

Lenke til kommentar

Hei

Kan med letthet anbefale en Netgear WNR3700L; denne er ikke i salg på komplett lengere men et alternativ

er: Netgear WNDR3700

Har flere av den øvre modellen med DD-wrt på, funker steinstabilt.

Den nye modellen er også kompatibel med DD-WRT / Tomato Firmware.

Hvis du har dårlig overføringshastighet på trådløst (ikke signalstyrke),

må du leke endel med innstillinger på nettverkskortet på PC'n.

Etter jeg endret noen innstillinger der, hoppet jeg fra 2-3 MB/s til litt over 6 MB/s

Ikke bra, men mye bedre...

Håper dette hjelper litt på vei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...