Farner Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Heisann! Jeg skal prøve å finne et program hvor jeg kan registrere entries med div info, og vise det i en ranking liste tilslutt. Typisk hadde dette vært en database jobb, men siden jeg har minimalt med kunnskap, og dette programmet bare skal kjøre lokalt, og kan kjøres enten som en exe fil, eller webside har jeg endel muligheter. Jeg har vurdert å bare sette opp et Excel ark og lære meg litt formler osv, evt å lage et Flash program ( siden AC er det eneste jeg kan godt ). Skal gjerne være litt stil over det, ikke et DOS vindu Men noen som vet om noe program som kan gjøre jobben? Hvis du vet om noen enkle programmer som kan brukes skriv det under. Her forklarer jeg litt nærmere hvordan programmet skal fungere. Dette skal den inneholde: Det skal manuelt registreres enkelte salg med følgende info: -Navn -Varekode -Pris -Bilagsnr -Dato For navnet i registreringen skal man kunne velge fra en liste av pre-registrerte navn. Så kan man evt gå inn manuelt og legge til navn i koden. Og den skal kunne regne ut samlet pris for alle registreringene per navn, og ranke deretter. -Plass i ranking -Navn -Antall registreringer -Total pris Eksempel: Registrert entries: 1 | HH Hans Hansen | xxyyzz | 299 | 0123123 | 01.01.12 2 | HH Hans Hansen | xxyyzX | 349 | 0123124 | 03.01.12 3 | KK Karl Karlen | xxyyzX | 349 | 0123125 | 04.01.12 Og ranke: 1 | HH Hans Hansen | 2 | 648 2 | KK Karl Karlen | 1 | 349 Endret 13. februar 2012 av Farner Lenke til kommentar
amundfosho Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 sqlite er et veldig greit lite databaseprogram som trenger lite konfigurasjon og holder hele databasen i en fil. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Men da må jeg lære meg programmeringen rundt det. Ut fra mine kunnskaper blir det isåfall en lokalt hosta webside, også må jeg lære meg hvordan jeg bruker sql for å lagre og kjøre spørringer. Jeg hadde hatt godt av å lære det, men har egentlig ikke tiden. Rart det ikke finnes et program hvor du enkelt kan lage et innfyllingsskjema som lagres i ett eller annet format (Excel hadde vært hendig) og man kan lage spørringer og vise rankinger, alt igjennom et enkelt GUI... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jo i Access gjør man det meste i ett GUI, om man vil skrive sql kan man det også men det meste er i GUI. Men om du ikke har råd kan du prøve open office sitt alternativ Base, men jeg har ingen erfaring med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå