Karolinexx Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Står helt fast jeg nå, ser ikke noe fornuftig jeg kan ha med i presentasjonen min. Er så nervøs at jeg heller vil dø enn å gjøre dette (: Emnet mitt er - Nyrealismen. Det som må være med: kjennetegn, forfattere, tekster, kunst, språkhistorie, + annet. Noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre dette interessant? Takk for hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
Maria1990 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Du har jo fått oppgitt mye av det som skal være med, dermeed har du jo ganske godt utgangspunkt. Hadde vært greit å vite hvilken årstrinn du er også, og hvor mye tid presentasjonen skal være på... Eksempel på fremgangsmåte: - Definer; hva er nyrealismen + kort om historikken/utviklingen bak. - Definisjonen vil jo lede deg over til det du kaller "kjennetegn" --> fortell litt om hva som er typisk ved epoken. - Dette kan du la lede over til noen passende teskter, og her kan du jo ta de mest kjente tekstene fra denne epoken. Jeg vil si at det er dette som er den viktigste delen av din presentasjon. her bør du vise frem hvordan det du fortalte under "kjennetegn" kommer frme i de tesktene du har valgt. Jeg anbefaler at du sier veldig kort om forfatterne (da det egentlig er epoken du skal snakke om, og ikke forfatterne i seg selv). Evt kan du si litt om hvem av dem som hadde mest å si om epoken. Personlig synes jeg dette er veldig kjedelig, og det kommer nok sannsynligvis alle i klassen til å synes også (mulig unntak fra læreren) Måten du kan gjøre det "interessant" på kan eks være å ta med de mest spennende forfatterne/verkende du finner fra denne epoken. Anbefaler deg videre å bruke PowerPoint eller tilsvarende; med blanding av stikkord og bilder; ikke ha alt for lange "setnigner" på powerpointen; bruk kun stikkord. Håper dette hjalp litt. spør gjerne om det er noe du lurer på! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå