Tjohei Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Har hørt (lest) noen rykter om at MSI i en presentasjon viste en FX5700 som skulle komme ut i midten av september. Den skulle ha 500MHz core og 1GHz ram... Er det bullshit eller er det flere som har lest noe sånt? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Det stemmer nok det. Med 128bit minnebus så ser det ut til å være en oppdatert FX5800Ultra med samme features som NV35 (CineFX 2.0, Intellisample HCT og Ultrashadow). Til den prisen blir det nok en strek konkurrent til R9800nonpro, som sikkert også er poenget. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Fett! 8) Men betyr det "mid" september også i Norge? In my dreams? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 128 mb minnebuss blir jo en solid flaskekort sammenlignet med 256 mb minnebus som herjer på dagens hardcpore kort..... Lenke til kommentar
John P. Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 128 mb minnebuss blir jo en solid flaskekort sammenlignet med 256 mb minnebus som herjer på dagens hardcpore kort..... Tror dere blander kortene litt der? Kortet på bildet over skal ha 128MB RAM står det, men det står vel ikke om det er 128 eller 256 bit minnebuss. Hvis ikke det står et annet sted da. [edit]Ok, så du mente 256MB. Jeg leste posten til han som postet bildet, og der sto det 128 og minnebuss. Så greit nok, men 256MB er jo som du sier på dagens high end kort(som ditt ser jeg), men FX5700 er vel ikke et high end kort? Uansett trenger vi vel ikke 256MB ram på kortet før det er tid for neste oppgradering. Trur eg.[/edit] Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 128 mb minnebuss blir jo en solid flaskekort sammenlignet med 256 mb minnebus som herjer på dagens hardcpore kort..... Det kommer ann på. Spill vil bli mer og mer fillrate begrenset og med det vil minnebåndbredden spille en mindre betydning. Tror dere blander kortene litt der? Kortet på bildet over skal ha 128MB RAM står det, men det står vel ikke om det er 128 eller 256 bit minnebuss. Hvis ikke det står et annet sted da. Jeg blander ikke kortene, infoen om 128bit minnebuss har jeg fra et annet sted. Det er også ganske logisk med tanke på prisen og modell navnet. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Leste også i ett "pc pro" blad (tror jeg) at radeon 9900 skulle komme. Jeg vet pent lite om kortet men det ble nevnt. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 kansje du har rett MistaPi,men med 128bit minne blir det jo ikke noe mye bedre enn fx5800ultra... som alle vet kommer jo ati med et nytt kort i sep,tror du ikke fx-kortet kommer for og ta opp kampen med ati..! vet du noe link til om kortet ? dette vil jeg se for jeg tror det.... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 kansje du har rett MistaPi,men med 128bit minne blir det jo ikke noe mye bedre enn fx5800ultra... Nei, det er derfor jeg sa at det ser ut til å være en oppdatert Fx5800Ultra. Men den vil ha en hyggeligere pris, noe som er et ganske viktig poeng her. som alle vet kommer jo ati med et nytt kort i sep,tror du ikke fx-kortet kommer for og ta opp kampen med ati..! Ikke dette kortet, jeg tror ikke et kort til $300 og som har lavere modell nummer enn FX5900 kommer til å ta opp kampen med R360. Men det er snakk om et kort som vil gjøre det - NV38, men ifølge den samme road-map'en skal NV40 komme ut i år.. etter det jeg har hørt skal den bli lansert på Comdex messa i november, så jeg ser ikke helt den store grunnen til at Nvidia skal lansere et nytt high-end kort før den tid. vet du noe link til om kortet ? dette vil jeg se for jeg tror det.... Jeg har ikke noe konkret bevis for det jeg sier stemmer. Det er ikke noe offisielt info om FX5700, så vi må nok bare vente å se. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 ser ut som du kan dette,fx 5700 kan jo bli bra hvis de får litt bedre kjølesystem og støy enn fx 5800 ultra. jo fin pris,men det må de ha for og konkurere med ati. la oss håpe at prisene på fx 5900ultra og nonultra vil synke litt når neste kort( NV40)kommer slik at man får et fx 5900 til jul da er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Det står jo mid-september, men spørsmålet er jo når kommer det til Norge? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Når jeg ser på Nvidia og de klokkratene, da hører jeg en ny jetmotor i bakgrunnen her? det blir vell 150Db denne gangen da. hmmm kjøpe og bruke på dB drag? Nei, jeg stoler mer på den nye Thunder Storm! R360 fra ATi, de har også planlagt en knuser i mid range markedet... Litt lese stoff om det: http://www.ausfx.com/modules/news/article.....php?storyid=51 http://www.ausfx.com/modules/news/article.....php?storyid=52 Siste linken er om Thunder Storm. Let game begin! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Når? Når? Den ble nevnt i Catalyst 3.5 så det betyr at arbeidet med brikken blir lagt til grunne nå. Den topp modellen, kallt Thunder Storm er uvisst, ATi er litt stille i dørene. Men de er vell her snart, antar i September, blir ganske snart i allefall. Så vil ATi ta seg en pause, for å jobbe med R420, som er neste generasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå