Master1 Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Hei! Ser litt på samordna opptak, og ser at det ved NTNUs nanoteknologi-utdanning kreves 62.0 poeng på førstegangsvitnemål. Hvordan er dette mulig? Trodde at det på førstegangsvitnemål ikke ble lagt til noen form for poeng? Og hvorfor er snittet lavere på ordinært enn på førstegangs i noen tilfeller? Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Realfagpoeng (og språkpoeng) blir lagt til. Jeg tipper at de aller fleste som kommer inn på nanoteknologi har 4 realfagspoeng. Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Okei, rådgiveren på skolen vår sa at ingen poeng blir lagt til på førstegangsvitnemålet. Synes det var noe rart med regnestykket! Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Okei, rådgiveren på skolen vår sa at ingen poeng blir lagt til på førstegangsvitnemålet. Synes det var noe rart med regnestykket! Da blir spørsmålet; Hvilke poeng skal man plusse på på førstegangsvitnemålet? Realfag, poeng for at du har vært i militæret osv? Eller? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Så for førstegangsvitnemålet kan man bare legge til realfagspoeng/språkpoeng og kjønnspoeng (Der hvor det ikke er opptaksprøver). Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Så for førstegangsvitnemålet kan man bare legge til realfagspoeng/språkpoeng og kjønnspoeng (Der hvor det ikke er opptaksprøver). Takk for svar guys! Nok et spm: Si at jeg har tilsammen 115 i antallet av karakterer/ 25 som er antall fag. Det tilsvarer et snitt på 4.6 Skal jeg da, på sekundært vitnemål, legge til militærepoeng, alderspoeng osv etter jeg har regna snittet, eller skal jeg legge disse poengene i lag med antallet av karakterene? På samordna opptak har jeg lest at man først skal regne ut snittet, legge gange med 10, og så legge til evt tilleggspoeng på sekundært. Dette blir vel da korrekt regnestykke? 115/25 *10 = 46 + realfagspoeng,militær og alderspoeng Endret 14. februar 2012 av Master1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2012 Du ganger snittet med 10, og legger til poengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå