GRØNÅS Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Så. Eg prøvar å få ROOT-tilgjengelighet frå PC-en på ein Huawei U8150. Dette viser seg å vere vanskelig. No har eg satt og fomla med dette her sidan i går. Når eg prøvar å installere update-image på droiden i "system recovery mode" og eg trøkker på "apply sdcard:update.zip", men så får eg berre feilmelding: Verifying update package... E:EOCD marker occurs after start of EOCD E:signature verification failed Installation aborted. Eg er ikkje ekspert på dette her, så godt forklarande hjelp hadde vert fint. Lenke til kommentar
CptAwesome Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 SNIP* Du kan jo alltids prøve med Z4Root om du ikke alt har gjort det. Fungerer fint på U8800 og skal etter sigende fungere på 8150 også. På eget ansvar selvfølgelig Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Du kan jo alltids prøve med Z4Root om du ikke alt har gjort det. Fungerer fint på U8800 og skal etter sigende fungere på 8150 også. På eget ansvar selvfølgelig Hadde det, brukte det, sletta det og har no Superuser liggande på mobilen. Men eg fant aldrig ut av korleis eg brukte det... Er ein tilgjengelig til å redigere på mappar og filar frå PC-en med det programmet? Eg fekk høyre at det var ikkje dét det var brukt til. Endret 12. februar 2012 av Grønås Lenke til kommentar
CptAwesome Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Litt usikker på hva du mener. Dersom du har brukt Z4Root og superuser er blitt installert i prosessen har du normalt Root-tilgang på telefonen. Du har da tilgang til hele telefonens filsystem. Dersom du ønsker å gjøre endringer f.eks. i build.prop kan du gjøre dette direkte fra telefonen ved hjelp av verktøy som ES File explorer, Astro, Root explorer og remount (alle tilgjengelig på market). Dersom du ønsker å gjøre de samme endringene fra en PC kan du laste ned Android Debug Bridge (ADB) Håper dette hjelper:) IMO: med mindre du har planer om å gjøre veldig store endringer, kan det meste gjøres svært enkelt direkte fra telefonen. Endret 13. februar 2012 av CptAwesome Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Problemet er at eg ikkje har fått tilgang til å endre på nokon ting via mobilen. Har Root Explorer og Superuser, men får ikkje endra på nokon ting. Skal eg ikkje ha tilgang til sånt, etter å ha brukt Z4Root? Eller er det sånn at eg må gje appar tilgjengeligheit til å redigere i root? Berre sei om det er noko eg har misforstått. Lenke til kommentar
CptAwesome Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Det er en god del apps som er laget spesielt for dem som har root, evt. som har utvidet funksjonalitet for root-brukere. F.eks. kan du under instillingene til ES-File Explorer aktivere eksperimentell funksjonalitet, noe som gir deg tilgang til bl.a. /system, slik at du kan fjerne bloatware, endre diverse systemfiler og liknende. Dersom en app kan gjøre endringer på root-nivå vil du normalt (om du er rootet) få et varsel (fra superuser) om at appen ber om root-tilgang første gang du starter den aktuelle appen (f.eks Titanium backup). Du kan administrere hvilke apps som har slik tilgang fra superuser. Med mindre du skal gjøre noe veldig avansert trenger du altså ikke styre med PC. Dersom jeg f.eks. skal gjøre endringer i en fil åpner jeg den akutelle mappen på telefonen (ved hjelp av en kombinasjon av ES file explorer og remount) kopierer filen til dropbox, redigerer denne filen fra pcen og lagrer, for deretter å finne den redigerte filen i dropbox på telefonen og erstatte den originale filen med denne. Ved mindre endringer redigerer jeg bare filen direkte fra telefonen. Er det noe spesielt du prøver å gjøre siden du lurer på dette? Litt lettere å svare spesifikt da Endret 13. februar 2012 av CptAwesome Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Eg er berre lei av dei gamle systemlydane. Ha laga nokon egne, som eg har tenkt å leggje inn i Android-telefonen min. Det er vel eigentleg det eineste. Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Ifølge xda funker z4root for din mobil. Tråd på xda. Skjønner egentlig ikke greia.. Har du root eller ikke? Isåfall kan du legge til lyder i /system/media/audio/xxx eller noe lignende. Endret 14. februar 2012 av skifyr Lenke til kommentar
CptAwesome Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Eg er berre lei av dei gamle systemlydane. Ha laga nokon egne, som eg har tenkt å leggje inn i Android-telefonen min. Det er vel eigentleg det eineste. Skal i utgangspunktet være fullt mulig å gjøre dette uten bruk av PC når du uansett har rootet. Bruker du f.eks. ES File explorer må du som sagt bare inn i instillingene og aktivere root-funksjonalitet, samt godkjenne root-tilgang når den ber om det. Deretter finner du bare mappen hvor f.eks. boot-lyden ligger og erstatter den aktuelle lyden med din egen (husker dog ikke hvor i systemet disse filene ligger). Får du problemer med å flytte filer må du som regel bare endre permissions. Du kan gjøre dette ved å holde på mappen noen sekunder og deretter velge change permissions og huke av alle alternativene. Det hender at dette ikke fungerer, men da er det bare å bruke appen remount til å gjøre denne jobben. Merk også at enkelte ROMs gir deg mulighet til å endre så godt som alle systemlyder, bla. MIUI og CM7 (vet ikke hvor mange ROMs som er tilgjengelig for U8150) Endret 14. februar 2012 av CptAwesome Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Ok. Takk for hjelpen i alle fall. Finn nok ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå