Mrwax95 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Hallo! Jeg har et 460 GTX kort og bestilt meg 1 til så jeg kunne koble SLI Jeg satt her og skrudde men plutselig fant jeg ut av at jeg ikke hadde mere en 2 PCI- Express ledninger på strømforsyingen! Great... Se Bilde : Det fulgte med 2 sånne her sammen med hovedkortet mitt og jeg lurte på om det gikk an å bruke disse til 2 pci express på det andre skjermkortet? Endret 12. februar 2012 av Mrwax95 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Det går, men de fleste strømforsyninger som mangler 4x 6-pin PCI express er vanligvis for små... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Den svarte enden skal vel inn i strømforsyningen for å gi to uttak (de hvite) til bl.a egne e-sata utganger. Er ihvertfall slik hos meg. Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Det går, men de fleste strømforsyninger som mangler 4x 6-pin PCI express er vanligvis for små... Har 650W og har fått fortalt at det skal være nok Går det ann å koble da 4 slike hvite å få 2 PCI expresser jeg kan ha i det andre skjermkortet ? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Ja, det går ann, men siden strømforsyningen din bare har 2 PCI-Express-kabler fra før, så lurer jeg smått på om strømforsyningen i det heletatt klarer å dra 2 GTX 460. Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Ja, det går ann, men siden strømforsyningen din bare har 2 PCI-Express-kabler fra før, så lurer jeg smått på om strømforsyningen i det heletatt klarer å dra 2 GTX 460. Hvilken strømforsyning har du? Har 650W og har fått fortalt at det skal være nok Går det ann å koble da 4 slike hvite å få 2 PCI expresser jeg kan ha i det andre skjermkortet ? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Den svarte enden skal vel inn i strømforsyningen for å gi to uttak (de hvite) til bl.a egne e-sata utganger. Er ihvertfall slik hos meg. Nei, du kobler to molex til de hvite og får én 6pin som kan kobles til skjermkort. Hvorvidt effekt/strøm som tilføres er tilstrekkelig har jeg dessverre ikke peiling på. Endret 12. februar 2012 av srbz Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Den svarte enden skal vel inn i strømforsyningen for å gi to uttak (de hvite) til bl.a egne e-sata utganger. Er ihvertfall slik hos meg. Say what now? Tror du må kikke nærmere på bilde jeg. Det er helt klart 2 hun-molex-kontakter. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Ja, det går ann, men siden strømforsyningen din bare har 2 PCI-Express-kabler fra før, så lurer jeg smått på om strømforsyningen i det heletatt klarer å dra 2 GTX 460. Hvilken strømforsyning har du? Har 650W og har fått fortalt at det skal være nok Går det ann å koble da 4 slike hvite å få 2 PCI expresser jeg kan ha i det andre skjermkortet ? Ja, det kan du. Men fortsatt lurer jeg litt på kvaliteten av strømforsyningen din. Mulig det er 650W, men det sier mindre om strømforsyningen enn at den bare har 2 PCI-express-kontakter. Hvilket merke/modell er det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Slik denne overgangen fra 2.stk molex til 6pin PCI-Ex power er ment brukt er (grunnen til at det er to molex): En lang kabel med 2/3 molex uttak på koples på den ene. En annen lang kabel med 2/3 molex uttak på koples på den andre. Dette er for at det ikke skal trekkes for mye ampere pr wire . Så egentlig skal du ved bruk av to slike molex->6p PCI-Ex adaptere benytte fire kabler helt fra PSU. Om du har en HDD på den gjør nok ikke noe da disker ikke trekker stort av strøm idag. Endret 12. februar 2012 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Ja, det går ann, men siden strømforsyningen din bare har 2 PCI-Express-kabler fra før, så lurer jeg smått på om strømforsyningen i det heletatt klarer å dra 2 GTX 460. Hvilken strømforsyning har du? Har 650W og har fått fortalt at det skal være nok Går det ann å koble da 4 slike hvite å få 2 PCI expresser jeg kan ha i det andre skjermkortet ? Ja, det kan du. Men fortsatt lurer jeg litt på kvaliteten av strømforsyningen din. Mulig det er 650W, men det sier mindre om strømforsyningen enn at den bare har 2 PCI-express-kontakter. Hvilket merke/modell er det? Croshair 650 XL Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Mener du Corsair TX650? edit: Det stemmer isåfall overens med at den kun har to PCI-e-strøm. Endret 12. februar 2012 av srbz Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Mener du Corsair TX650? hHAHAHAHH, ja det det var :L Står opp ned haha TAKK Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Mener du Corsair TX650? hHAHAHAHH, ja det det var :L Står opp ned haha TAKK Da er det hvertfall ikke en dårlig PSU. Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Hmm, ja det var jo posetivt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Bare å bruke to slike adaptere så lenge du har nok molex-kontakter, prøv å koble de på hver sin kabel ut fra strømforsyningen. Endret 12. februar 2012 av Flimzes Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Bare å bruke to slike adaptere så lenge du har nok molex-kontakter, prøv å koble de på hver sin kabel ut fra strømforsyningen. De er det 1000 av Takk! : ) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/nvidia-geforce-gtx-460_6.html#sect0 The second power connector, located near the PCB edge, is always more loaded than the other one, but the load is never higher than 75 watts, which is the recommended maximum for a 6-pin PCIe 1.0 connector. Den andre connector - maxer på 35-40watt Så det jeg anbefaler er at dine to native fra PSU PCI-Express 6Pin kabler fordeles til en på hvert GTX460 kort . Og på den power porten som er nærmes enden av kortet. Den andre power port på GTX460 lar du få strøm via Molex->Pci-Ex 6p adapter. Endret 12. februar 2012 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/nvidia-geforce-gtx-460_6.html#sect0 The second power connector, located near the PCB edge, is always more loaded than the other one, but the load is never higher than 75 watts, which is the recommended maximum for a 6-pin PCIe 1.0 connector. Den andre connector - maxer på 35-40watt Så det jeg anbefaler er at dine to native fra PSU PCI-Express 6Pin kabler fordeles til en på hvert GTX460 kort . Og på den power porten som er nærmes enden av kortet. Den andre power port på GTX460 lar du få strøm via Molex->Pci-Ex 6p adapter. En molexkabel skal klare minst 110 watt, og mer enn det vil ikke gtx 460 trekke fra noen av disse kontaktene. Det er med andre ord ikke så viktig hva som kobles hvor Endret 12. februar 2012 av Flimzes Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Det er en grunn til at de adaperene har to molex plugger. En plug/pin (i molex plugg) skal ikke overstige 6A (helst 5A). Det er en gul +12v i hver molex kontakt , så i teorien kan man fore grafikk kortet vha dette adapteret med 10-12A forutsatt begge er tilkoplet hele veien til PSU. Det er uansett best å kople slik jeg har sagt da native PCI.Express 6pin har 3.stk +12v ledere helt frem til PSU sin +12v output. Og det strider mot all fornuft ikke å benytte disse på de intakkene som dra mest strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå