Slappy Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hei alle sammen! Driver for tiden å lærer meg C#, primært igjennom boka "C# in 21 days" og MSDN sitt fantastiske bibliotek. Jeg prøver ikke å "rushe" ting, men heller ta tiden det trenger for å forstå alle konsepter som presenteres. En ting som jeg har ett lite problem med, er at det presenteres masse konsepter, men det forklares ikke i en stor grad hvorfor det f.eks. er kurant å bruke passing by reference istedenfor passing by value. Ei gis det oppgaver det er mulig å bli bedre med, så det jeg lurer på er om det finnes noen oppgaver (kanskje noen her har vært igjennom et skolepensum hvor mange oppgaver er laget for å illustrere konsepter og ikke bare pløye igjennom materialet?) som er kurante å løse. Har googla', og noe som dukker opp støtt og stadig er Project Euler, men da jeg er ingen 'matte-racer' så det å skulle lære seg matte samtidig som programmering blir veldig krevende. Kort sagt, noen som har noen gode oppgaver som kanskje har vært til hjelp for å bli god i programmering? Og ikke bare løser oppgaver for å illustrere hvordan ting fungerer, men når og hvor det er kurant å bruke forskjellige konsepter. Håper dette ikke ble alt for rotete, tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Kanskje sider som dette hjelper: http://www.c-sharpcorner.com/1/65/ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 En ting du kan gjøre er å starte et lite prosjekt som du kan kontinuerlig jobbe med. Det er ofte greit å ha praktiske oppgaver å løse. Det kan være et eller annet program du synes er nyttig av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Helt enig i sistnevnte der. Kanskje en nettside du liker å sjekke jevnlig. Lage en liten applikasjon som leser denne og henter ut akkurat det du liker å lese? RSS reader? Og viser det rett på skjermen i bakgrunnen på skjermen med gjennomsiktighet slik at teksten blir ett med skrivebordet? Leser du Manga online? Lag en applikasjon som leser disse og viser dem i applikasjonen din. Lage Yatzy til ungene? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Det er et veldig godt tips. Selv synes jeg det var vanskelig å komme i gang med et lite prosjekt. Da jeg en dag i sommerferien satt på hytta, og løste sudoku gikk det opp for meg: "Dette er jo en skikkelig jobb for en datamaskin!". Da var det rett hjem og begynne med en sudokuløser i Java. Den ble riktignok aldri ferdig, men det holdt meg opptatt i en god stund. Endret 14. februar 2012 av Martin HaTh Lenke til kommentar
Slappy Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Takk for mange gode svar, nå kommer jeg vel til å sitte å styre med dette hele vinterferien Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 <<< blablabla >>> Jeg har akkurat begynnt med Android-utvikling, (Java), og jeg har satt meg som mål at ila vinterferien skal jeg ha laget fra scratch en treningslogg-app som syncroniseres med facebook eller nettsiden min. (vinterferien er om 1 uke så jeg har 14 dager på å bli ferdig), dette bare fordi det er en praktisk ting jeg trenger, og det gir mye mulighet til å lære. Du kan jo lage en WinPhone7-app i C# som er det samme?? (du får emulatorer gratis i MS sin SDK). -frank Lenke til kommentar
Slappy Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg er nå ikke helt der enda at jeg skriver grafiske tjener-klient programmer, er kun på dag 7 i Teach Yourself C# I tillegg så bruker jeg Mono-plattformen og ikke Microsoft .NET så jeg har ikke tilgang på MS SDK desverre. Men, jeg driver nå å lærer om arrays, og i den forbindelse så skrev jeg en kalkulator som konverterer en binær verdi til titallssystemet ved hjelp av arrays. Kom gjerne med innspill, jeg vet at jeg er crap i programmering og bruker sikkert ikke objektorienterte konsepter slik de skal men alle må da starte ett sted! (Neste steg blir å lage omvendt, alså fra titalls til totalls, men jeg har ikke helt tenkt ut løsningen der enda!) using System; class Logic { private float[] binary_number = new float[8]; public string user_input { set { if (value.Length > 8 || value.Length < 8) Console.WriteLine("Value not one byte"); else decimalToArray(value.ToCharArray()); } get { return ( Convert.ToString(ToDecimal())); } } private void decimalToArray(char[] array) { int ctr = 0; foreach (char i in array) { binary_number[ctr] = i; ctr++; } } private int ToDecimal() { int ctr = 7; int sum = 0; int binary_ctr = 1; while (binary_ctr != 256) { if ( binary_number[ctr] == 49) { sum += binary_ctr; } binary_ctr += binary_ctr ; ctr--; } return sum; } } class MainApp { static void Main() { Logic l = new Logic(); l.user_input = Console.ReadLine(); Console.WriteLine("\nDecimal value is: {0}",l.user_input); } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå