Laban973 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hei Jeg er plaget med små og litt forskjellige grafikk feil i spill. Noen ganger er det små områder som i denne filmen jeg har tatt. Andre ganger kan det være litt større teksturer som flimrer og tydelig ikke er som de skal. Litt om min maskin: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Corsair SSD Force Series? 3, 120GB (os disk) Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin x2 Noen som har noen gode råd? Har allerede fått byttet ut skjermkortet en gang da det var slike feil og noen enda mer alvorlige med et nytt identisk, de alvorlige feilene har ikke vist seg så langt men de små irriterende feilene som i videoen er der enda. Har også prøvd å flytte kortet til den andre psi express slotten på hovedkorte. Re-installering og bytting til nye og gamle drivere har heller ikke hjulpet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Det kan være alt fra feil i spillet, feil på hardware, innstillinger, osv osv. Som en start kan du jo slå av mest mulig eye candy og se om det forsvinner når kravet reduseres og hva som gjorde at det forsvant. Lenke til kommentar
Laban973 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Det kan være alt fra feil i spillet, feil på hardware, innstillinger, osv osv. Som en start kan du jo slå av mest mulig eye candy og se om det forsvinner når kravet reduseres og hva som gjorde at det forsvant. Er samme feil på enkelte steder i forsjellige spill, så er nok ikke Crysis 2 sin feil. Crysis 2 kjører med alt på det laveste i filmen. Har for eksempel sett tegn til samme feil på Deus Ex: Human Revolution og Gotham City Impostors. Lenke til kommentar
troloka Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Det kan være alt fra feil i spillet, feil på hardware, innstillinger, osv osv. Som en start kan du jo slå av mest mulig eye candy og se om det forsvinner når kravet reduseres og hva som gjorde at det forsvant. Er samme feil på enkelte steder i forsjellige spill, så er nok ikke Crysis 2 sin feil. Crysis 2 kjører med alt på det laveste i filmen. Har for eksempel sett tegn til samme feil på Deus Ex: Human Revolution og Gotham City Impostors. Hei Opplevde samme feil i Battlefield 3 og batman gotham city. Det løste seg ved å bytte strømforsyning. Jeg hadde før en 800watts strømforsyning, men når jeg byttet til 1200watt fungerte det. Jeg har et Asus hovedkort med 16GB ram og i7 2600k cpu. Skjermkortet er et asus 560 (ikke Ti). Hvis det ikke hjelper og bytte strømforsyning kan det hende at det hjelper og skru inn og ut hovedkortet. Det kan jo hende at det er noen kabler som ligger i klem. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Hva er poenget 1200W PSU på et oppsett som greier seg med 400W-500 av god kvalitet? Kunne ha skjønt en Seasonic X 750W eller en Corsair AX 750W men 1200W er veldig overkill. Til trådstarter: Det kan være at grafikkortet ikke får nok kjøling slik at det oppstår feil i teksturene. Prøv et annet grafikkort, kanskje det trøbler sammen med resten av maskinvaren. Endret 13. februar 2012 av BadCat Lenke til kommentar
Laban973 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Takk for tipsene, skal prøve et annet skjermkort i dag å se om det er noe forsjell. Har foresten en Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU strømforskyning. Kansje den er defekt? Vis symptomene ble borte hos Troloka med bytte av strømforskyning? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Problemet med mange forslag til løsninger både i denen tråden og andre tråder, er at det foreslås å prøve med annen hardware. Ikke alle har PSU`er og skjermkort liggende i hylla, og om man bytter til et skjermkort som krever mindre strøm så vet man jo ikke om problemet ble løst fordi man byttet skjermkortet eller fordi PSU ikke klarte å gi mer strøm. Flott at folk foreslår løsninger, men er selv altfor kjapp til å svare at noe kan kanskej løses om man forsøker å bytte ett eller annet. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Det kan være alt fra feil i spillet, feil på hardware, innstillinger, osv osv. Som en start kan du jo slå av mest mulig eye candy og se om det forsvinner når kravet reduseres og hva som gjorde at det forsvant. Er samme feil på enkelte steder i forsjellige spill, så er nok ikke Crysis 2 sin feil. Crysis 2 kjører med alt på det laveste i filmen. Har for eksempel sett tegn til samme feil på Deus Ex: Human Revolution og Gotham City Impostors. Hei Opplevde samme feil i Battlefield 3 og batman gotham city. Det løste seg ved å bytte strømforsyning. Jeg hadde før en 800watts strømforsyning, men når jeg byttet til 1200watt fungerte det. Jeg har et Asus hovedkort med 16GB ram og i7 2600k cpu. Skjermkortet er et asus 560 (ikke Ti). Hvis det ikke hjelper og bytte strømforsyning kan det hende at det hjelper og skru inn og ut hovedkortet. Det kan jo hende at det er noen kabler som ligger i klem. Herregud, 1200watt strømforsying for det der ? Hadde holdt med en 550w av god kvalitet. Jeg ville prøvd å øke volten ørlite ved bruk av f.eks. rivatuner / msi afterburner . Det er ofte problemer med 560 Ti at default volten er littegran lav. jeg måtte gjøre dette på mitt Asus GTX 560 Ti DCII eller å det heter, for å få vekk artifacts. Lenke til kommentar
Laban973 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Har nå prøvd å stille litt opp på volten i msi afterburner og prøvd å stille overcloakingen litt ned, uten at noen av tingene hadde noe synlig effekt... Lenke til kommentar
Laban973 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Har nå prøvd å bytte skjermkort med et Nvidia Geforce GTX550 Ti og har fortsatt samme feil. Så da kan nok feil med skjermkort bortskrives... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hva er poenget 1200W PSU på et oppsett som greier seg med 400W-500 av god kvalitet? Kunne ha skjønt en Seasonic X 750W eller en Corsair AX 750W men 1200W er veldig overkill. Til trådstarter: Det kan være at grafikkortet ikke får nok kjøling slik at det oppstår feil i teksturene. Prøv et annet grafikkort, kanskje det trøbler sammen med resten av maskinvaren. En slik feil kan jo skyldes andre ting/feil i en strømforsyning så jeg ville ikke avfeid det. Ustabil spenning, rippelfeil etc kan jo forårsake slike feil og da vil en strømforsyning av bedre kvalitet løse problemet, at den må være på 1200watt er dog bare tant og fjas som du påpeker. Lenke til kommentar
settings Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) ikke bytt ut hardware helt enda. først kan du søke opp drivere på HK, skjermkort, hardisker etc. deretter kan du skru av alt eyecandys - se om det fungerer, hvis ja skru på litt og litt så kan du se når det flimrer igjen. eventuelt reinstraler spillet. jeg sliter også med lags/flimmer og noe bugs i BF3 når jeg har gama lenge og tempraturen er veldig høy. last ned HW monitor og se tempraturer på cpu og gpu. post her edit. bytte av PSU er bullshit, med mindre du har så drøy pc troloka? Endret 14. februar 2012 av settings Lenke til kommentar
Laban973 Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Har prøvd å kjøle maskinen helt ned med å sette den på altanen til den var helt nedkjølt, så ta den inn å koble til. Feilen var fortsatt der me en gang, selv når maskinen akkurat var slått på. Har testet på et annet spill å tatt en film av det. prøvde å stille alt av innstillinger på det laveste som var mulig i det spillet, å det var fortsatt samme feil. Lenke til kommentar
settings Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 prøvd drivere? http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk skal være en finn min hardware der inne. Lenke til kommentar
Laban973 Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Har som sakt prøvd med både nye og gamle drivere, og prøvd å bytte skjermkort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå