_Brukernavn_ Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Jeg leter etter en stasjonsvogn som hovedsakelig skal brukes til by (kø) kjøring, og en helgetur i ny og ne. Skal se på en VW Passat, 2004 modell, 1,6 liter bensinmotor, 102 hk, kjørt 90 000 km til 85.000kr fra forhandler. Service og EU-godkjenning blir inkludert i prisen. Jeg synes dette virker som et greit kjøp, selv om det sikkert alltid kan finnes bedre. Men er det noen umiddelbare innvendinger/erfaringer? Endret 10. mars 2012 av -=PRO=- Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg syns motoren blir litt i minste laget, men til bykjøring er det jo greit. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Kjøpte min tilsvarende passat i sedan og 2000 mod til 40k for 2 år siden (ca) Svært god bil, men svært lite driftsikker. Ang motoren, har fått min opp i 195km/t, syns ikke det er så altfor galt. Endret 12. februar 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg har hatt min Passat i litt over 1år nå ('02 modell). Har stort sett vært fornøyd med min, behagelig å kjøre. Jeg har 1.8T motoren da, føler at det passer bilen ganske bra. Ser for meg at 50hk mindre kan bli ganske slapt, men hvis du stort sett skal kjøre i kø, så er det vel ingen krise. Jeg har hatt litt småplukk i det siste, byttet reg.reim, diverse stag, et flex ledd på eksosen og nå har bagasjeromsluka låst seg helt Men det er vel slike ting man kanskje skal regne med, når bilen bikker 10år.. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Er det ikke samme motor som brukes i Octavia? Det var i så fall ikke noe særlig, og i hvert fall ikke med full bil. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Samme motor de brukte i gamle Audi TT, vet ikke om de bruker den i Octaviaen. Holder til mitt bruk, selv med 4 i bilen og bagasjerommet fullt av øl og kjøtt.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg har hatt min Passat i litt over 1år nå ('02 modell). Har stort sett vært fornøyd med min, behagelig å kjøre. Jeg har 1.8T motoren da, føler at det passer bilen ganske bra. Ser for meg at 50hk mindre kan bli ganske slapt, men hvis du stort sett skal kjøre i kø, så er det vel ingen krise. Jeg har hatt litt småplukk i det siste, byttet reg.reim, diverse stag, et flex ledd på eksosen og nå har bagasjeromsluka låst seg helt Men det er vel slike ting man kanskje skal regne med, når bilen bikker 10år.. Har det bagasjeromslukeproblemet selv, si i fra om du finner en løsning Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg har hatt min Passat i litt over 1år nå ('02 modell). Har stort sett vært fornøyd med min, behagelig å kjøre. Jeg har 1.8T motoren da, føler at det passer bilen ganske bra. Ser for meg at 50hk mindre kan bli ganske slapt, men hvis du stort sett skal kjøre i kø, så er det vel ingen krise. Jeg har hatt litt småplukk i det siste, byttet reg.reim, diverse stag, et flex ledd på eksosen og nå har bagasjeromsluka låst seg helt Men det er vel slike ting man kanskje skal regne med, når bilen bikker 10år.. Har det bagasjeromslukeproblemet selv, si i fra om du finner en løsning Jeg var innom Møller, og de sa at det kan være flere ting. Det kan være selve låsen, mikrobryteren eller kortslutning i ledningsnettet - gjerne en kombinasjon. De skulle ha alt fra 1000-3000kr for å fikse det, avhengig av hva problemet er. Om det er mikrobryter og lås, så kan man sikkert fikse det selv (delene er ikke særlig dyre), men jeg tror det blir værre hvis det er problemer med ledningsnettet. Nå som det er f*tte kaldt, så er det ikke bare å stå ute og skru i noen timer Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Nei, får vel heller se på det til sommeren Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg har hatt min Passat i litt over 1år nå ('02 modell). Har stort sett vært fornøyd med min, behagelig å kjøre. Jeg har 1.8T motoren da, føler at det passer bilen ganske bra. Ser for meg at 50hk mindre kan bli ganske slapt, men hvis du stort sett skal kjøre i kø, så er det vel ingen krise. Jeg har hatt litt småplukk i det siste, byttet reg.reim, diverse stag, et flex ledd på eksosen og nå har bagasjeromsluka låst seg helt Men det er vel slike ting man kanskje skal regne med, når bilen bikker 10år.. Har det bagasjeromslukeproblemet selv, si i fra om du finner en løsning Jeg var innom Møller, og de sa at det kan være flere ting. Det kan være selve låsen, mikrobryteren eller kortslutning i ledningsnettet - gjerne en kombinasjon. De skulle ha alt fra 1000-3000kr for å fikse det, avhengig av hva problemet er. Om det er mikrobryter og lås, så kan man sikkert fikse det selv (delene er ikke særlig dyre), men jeg tror det blir værre hvis det er problemer med ledningsnettet. Nå som det er f*tte kaldt, så er det ikke bare å stå ute og skru i noen timer Du får åpne opp og se om det er stillmotoren som er låst seg ( er en liten elektrisk motor som låser og låser opp bilen ! Den kan da være ødelagt og vips så får du ikke åpna bagasjeluka Det var problemet mitt hvertfall 260 kr på møller. Men microbryteren min har også tatt kvelden , får ikke lys når jeg åpner bagasjen -_- må få bytta den. Er litt tricky å få bytta stillmotoren da det er en hengsel som er vanskelig å få av som gjør sånn at hele låsen henger igjen når man har skrudd alle skruer av Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Samme motor de brukte i gamle Audi TT, vet ikke om de bruker den i Octaviaen. Holder til mitt bruk, selv med 4 i bilen og bagasjerommet fullt av øl og kjøtt.. Snakket om 1,6 literen. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Jeg prøvekjørte bilen i dag, og den drog ganske godt ifra, selv med 2 personer og fullt "bagasjerom". Endret 8. mars 2012 av -=PRO=- Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Oppdatering: Takker for tilbakemeldinger! Bilen er kjøpt, og jeg er veldig fornøyd. Ble litt bekymret i starten for gulvet under førersetet ble helt vått når det regnet første dagen. Fant fort ut at det var på grunn av et tett dreneringshull under batteriet. Er det noen andre som har hatt et lignende problem? Kjenner en med en Golf som har opplevd akkurat det samme. Men med dreneringshullet renset og gulvet nesten helt tørket ser det bra ut nå. De skiftet forresten registerreimen gratis med det samme =) 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Du sparte 8000kr på den reg reima der Det var ca det jeg betalte for min, for et par måneder siden. Gratulerer med ny bil! Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Oppdatering: Takker for tilbakemeldinger! Bilen er kjøpt, og jeg er veldig fornøyd. Ble litt bekymret i starten for gulvet under førersetet ble helt vått når det regnet første dagen. Fant fort ut at det var på grunn av et tett dreneringshull under batteriet. Er det noen andre som har hatt et lignende problem? Kjenner en med en Golf som har opplevd akkurat det samme. Men med dreneringshullet renset og gulvet nesten helt tørket ser det bra ut nå. De skiftet forresten registerreimen gratis med det samme =) det e en kjent problem. Jeg har tetta rundt kupefilter med silikon sånt t den er 100 % tett. Tappe hullene under batteriene er veldig viktig å få rensa, da de kan lage store problemer i etterkant ! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Batterier? Er det flere batterier enn det under panseret!? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Batterier? Er det flere batterier enn det under panseret!? Nei, var skrivefeil Var litt i hastverk så ble endel feil som du kan se. Ellers annbefaler jeg folk å tette listen som går langs frontruta med silikon også. For der er den en bitteliten sprekk som som også går direkt ned til dreneringshullet/kupefilteret! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Takk for lekkasjetips. Etter at jeg tettet to hull i dørken på A3en min har det blitt svømmebasseng på høyre side... :/ Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Det må du se nærmere og snakke med noen som har audi a3 eventuelt søke litt på nett da man finner mange tilfeller. Men uansett hva mener du med dørken og hva var det du har tetta igjen? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Manglet noen gummipropper så vannet sprutet opp i skumgummien i dørken. Tettet med bilsparkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå