Aleks555 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hei, jeg skal snart inn i militæret og har planer om å søke Drilltroppen. Jeg har lyst på en førstegangstjeneste jeg blir godt fysisk trent, og lurer på da om drilltroppen er veien å gå? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) da er vel drilltroppen så langt fra drømmen du kommer. Veldig lange dager, og kun drilling på sluttet orden(gjøre ting i takt) og geværkasting. En hver stridene avdeling til hæren vil ha felles fyfo, siden å være i god fysisk form er en del av jobben deres. Alternativt kan vakt og sikring være et alternativ, da du har mye tid å stikke bort å trene på egenhånd. Endret 12. februar 2012 av Valkyria Lenke til kommentar
Aleks555 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Slik jeg har forstått det er drill på topp 4 over det tyngste man kan ta av førstegangstjeneste, så jeg trodde dette kanskje var en god mulighet. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) da er vel drilltroppen så langt fra drømmen du kommer. Veldig lange dager, og kun drilling på sluttet orden(gjøre ting i takt) og geværkasting. En hver stridene avdeling til hæren vil ha felles fyfo, siden å være i god fysisk form er en del av jobben deres. Alternativt kan vakt og sikring være et alternativ, da du har mye tid å stikke bort å trene på egenhånd. Det virker ikke som du vet hva du snakker om, drilltroppen er beinhardt. De har meget krevende fyfo og de er i ekstermt god fysisk form. Jeg var selv i garden, ikke drilltroppen, men samtlige av dem var meget godt trente. Kystjeger og fallskjerm er vel de mest fysisk krevende veiene å gå. Endret 12. februar 2012 av Christeven Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Marinejeger, kystjeger og fallskjermjeger er alle harde tjenester, men hvis du ikke er SÅ hardcore kan du prøve deg i nasjonal innsatsstyrke (NIS). Har hørt veldig mye bra om tjenesten der. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Slik jeg har forstått det er drill på topp 4 over det tyngste man kan ta av førstegangstjeneste, så jeg trodde dette kanskje var en god mulighet. Joa det er fysisk slitsomt og terpe marsjering og slikt, du må huske at i drilltroppen gjør du ikke noe annet enn å gå rundt og marsjere å terpe, har man ikke interessen for slikt er ikke akkurat det veien å gå. Selvsagt er veldig mange i drilltroppen godt trente men man må spørre seg om man har lyst til å terpe på SLO i ett år, det er lite stridsteknisk ikke mye skog og skyting det er bare terping på marsjering og den biten. Men på den andre siden hadde 3 venner i drillkorpset eller hva det nå heter og de hadde turer til Sydney og Dublin iallefall og dro jo også rundt i hele landet. Men om man er ute etter noe annet enn det å gå rundt å marsje foran tilskuere hele dagen er ikke drilltroppen noe å velge, man må ha en spesiell greie på akkurat det der. Hadde det vært meg hadde jeg skyti meg selv etter en dag SLO blir så treigt iforhold til alt annet man kan gjøre. Et annet forslag om du ikke liker å drille hele dagen: Art jeger ser jo uminnelig tøft og hardt ut: http://www.youtube.com/watch?v=QPDqTrzdaDI dat dog på slutten fy fffaaa... avar jo selv i hundetjenesten og akkurat det å være rekognosering er så tøft ute på øvelser, å kunne telle antall personer du har funnet og "eliminert" etc. Lenke til kommentar
Admoff. 3. Gardekompani Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hei, Velger å svare på denne tråden for å gi deg et kvalifisert svar på spørsmålet ditt uten noen form for synsing og personlige meninger. Jeg arbeider som administrasjonsoffiser i 3. Gardekompani, hvor Drilltroppen er underlagt. Hans Majestet Kongens Gardes Drilltropp utgjør sammen med Musikktroppen 3. Gardekompani. Troppen består av 36-40 gardister som hvert år selekteres fra Gardens oktoberinnrykk. Noen av gardistene har søkt seg til opptak før innrykk, mens andre søker først etter oppmøte på Gardens rekruttskole. Disse gardistene blir spesialtrent med det for øyet å være en parade- og oppvisningsenhet. Drilltroppen skal kunne eksersere både med og uten musikk. Presisjonen og holdningen som er særegen for Drilltroppens eksersis, har plassert troppen blant verdens fremste avdelinger innen formasjonsdrill og geværeksersis. Det legges stor vekt på disiplin og fremtreden, og derfor er gardistene i troppen spesielt selekterte og motiverte soldater som ønsker en unik og intensiv førstegangstjeneste. Troppen blir tatt ut basert på et intervju og en aspirantperiode. Egenskaper som blir vektlagt er personlig egnethet, holdninger, evnen til å jobbe i lag og sist men ikke minst; fysisk form. Eksersisen som gjennomføres er fysisk krevende, og derfor gjennomføres det i drilltroppen en fysisk økt hver eneste dag i tillegg til drilltreningen. Man vil derfor ha en særdeles god mulighet til å forbedre sin fysiske form under førstegangstjenesten. Gå inn på www.garden.no for å lese mer, eller ring 23 09 84 34 dersom du har spørsmål. Mvh, Administrasjonsoffiser 3. Gardekompani Hans Majestet Kongens Garde 3 Lenke til kommentar
Aleks555 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Ok, hørtes bra ut. Takk for alle svar! Blir nok drilltroppen som 1. valg, noen forslag til andre og tredje valg med tanke på en variert og fysisk førstegangstjeneste, uten de mest ekstreme øvelsene som man finner som marinejeger osv? Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Ok, hørtes bra ut. Takk for alle svar! Blir nok drilltroppen som 1. valg, noen forslag til andre og tredje valg med tanke på en variert og fysisk førstegangstjeneste, uten de mest ekstreme øvelsene som man finner som marinejeger osv? Det meste nord for polarsirkelen treffer det godt også kjent som brigade nord. Panser, 2bn, GSV, artilleri, ingeniør og samband. Men alle tjenestene krever jo at du jobber selv for å holde ett høyt aktivitetsnivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå