Gå til innhold

Foreldrekontroll programvare - PC avhengighet - begrensning

Nyph

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en bror på 14 som bruker for mye tid på PC enn det som mine foreldre vil. Dette går ut over hans karakterer og sosialisering da nærmest hver eneste dag består av å slite seg gjennom skolen og bruke resten av dagen på data.

Jeg leter etter et program jeg kan begrense tiden som blir brukt på spilling på PC-en. Begrensning for hver dag eller ett gitt tall med timer som kan disponeres hver uke er hovedsaklig det jeg er ute etter. Dette må da selvfølgelig kunne passord beskyttes og være ganske gjennomført da en 14 åring som sitter mye på pc kan lett finne ut hvordan man sniker seg unna dårlige løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er online spill ville jeg bare kuttet nettforbindelsen hans etter et visst klokkeslett hver dag.

Det beste ville vært at man satt en regel at spilling etter kl xx.xx er ikke tillatt, brudd medfører konfiskering av PC/PS3/X360 etc i x antall dager..

Alle burde ha klare regler og grenser, noe altfor mange unge idag ikke aner hva er :(

Kjapt google søk ga:

Kjøp av program: http://www.softwaretime.com/?gclid=CKGJ_JCnma4CFREumAod7mFYJw

Kjøp alternativ: http://www.timesupkidz.com/tour

Widnows Parental Control: http://www.howtogeek.com/79992/use-parental-controls-to-limit-time-kids-spend-on-the-computer-2/

Endret av Actibus
Lenke til kommentar

Takk for svar :) Ingen av de programmene du linket til er aktuelle da dem enten koster penger eller er dårlig lagd (kunne blandt annet forandre tiden på pc'en). Vi har prøvd regler om spilling før gitt tid men det funker dårlig da tiden frem til dette må brukes "effektivt" (mye spilling). Ved å ha et gitt antall timer hver uke kan han ha et mer avslappet forhold til når han skal spille.

Håper på flere svar!

Lenke til kommentar

Mer tid enn foreldrene dine vil? - Så si ifra til de at de skal begynne å sette grenser - så enkelt gjøres det. Fram til et gitt tidspunkt får han ha maskina, etter det skal den være på stue der foreldre kan se den. Da er kun ev skolerelaterte ting lov på den og det må gjøres der de ser det.

Eventuelt ta også en spillefri periode på hverdagene.

Funker bedre enn alle program der ute.

Hilsen far til 3 gutter som liker å spille. (å han far :)

Lenke til kommentar

Jeg leste også det at han endret klokken på pc'n, så jeg testet det i Windows 7 (artikkelen er for Vista) og som Standard bruker i Win7 må jeg oppgi Admin passord for å endre klokka, så ser ikke noe problem med å bruke den funksjonen, men som nevnt i noen av de artiklene, en løsning med maks antall timer pr dag istedenfor konkrete klokkeslett hadde nok vært bedre.

Når det gjelder pris, de programmene koster mellom 180-500,- ikke så ille pris å betale for å hjelpe en sønn til å prioritere litt viktigere ting som skole og venner..

Har selv en i familien som bruker all fritid (og sene netter) på å spille, og det går kraftig utover skolegang, i helgene kan han godt sove til kl 14 etter å ha sittet oppe hele natta..

Virker som de har gitt opp å gjøre noe med det (dessverre), for lite grensesetting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...