Christianz Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hei! Jeg har en Dell Inspiron 1545 som trenger en skikkelig rengjøring. Prøver da å få alt tilbake til fabrikk innstillinger uten hell. http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&docid=DSN_336966&isLegacy=true Har prøvd den recovery intruksjoner på forumet og den måten. Har ikke fått noen CD med laptopen hvis jeg eks. skal installere operativsystemet på nytt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 http://en.kioskea.net/forum/affich-97164-restore-factory-settings-on-dell-inspiron Sikekrt noe lignende på din Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hej Christian, Jag heter Emma och arbetar på Dell. Om du inte har en skiva kan du antingen ringa vår support och köpa en backup-media mot en lägre kostnad eller, om du har garanti kvar, be supporten ta in datorn för en ominstallering av operativsystemet. Du når supporten på T: 67116882. Återkom gärna om du har fler frågor. Med vänliga hälsningar, Emma Croona EMEA Social Media Outreach Professional Dell | Social Media & Communities Professional Twitter @DellLytter Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Fantastisk bra at medarbeidere i firma som ser slike innlegg tar tak i saken og tilbyr en løsning. Et eksempel til etterfølgelse av andre!!!! Lenke til kommentar
Christianz Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Takk for at dere svarte! Men jeg har en recovery disk innpå her. Hva er den til? Kan jeg bruke den til "recovery"? Endret 13. februar 2012 av Christianz Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Hej igen Christianz. En recovery disk är en partion på hårddisken och det är där PC-restore ligger. Använder du den skivan får du en avbild av originalinstallationen och behöver alltså inte ominstallera OS med hjälp av skiva och drivers. Mvh/ Emma Endret 14. februar 2012 av DellCare Lenke til kommentar
plaank Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Etter hva jeg husker med Dell sine maskiner, så må du trykke F8 under oppstart - så velger du reparasjon av datamaskin, her skal du så finne "Gjenopprett fra fabrikkimage" eller noe lignende. Lenke til kommentar
Christianz Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Etter hva jeg husker med Dell sine maskiner, så må du trykke F8 under oppstart - så velger du reparasjon av datamaskin, her skal du så finne "Gjenopprett fra fabrikkimage" eller noe lignende. Det var akkurat det jeg prøvde, men funket ikke. Startet bare som vanlig etter jeg trykket på "Reparer datamaskin". Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hej Christian, Har du lyckats återställa ditt system med hjälp av recovery-skivan? Mvh/ Emma Lenke til kommentar
Christianz Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Nei, vet ikke hvordan? Om jeg kunne fått litt hjelp med det? Lenke til kommentar
Christianz Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Tror jeg fikk det til nå! Datamaskin->Recovery(E:)->Tools->PCRestore Riktig? EDIT: Får bare error... Endret 19. februar 2012 av Christianz Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hej Christian, Om du har skivan ska du bara mata in den och följa instruktionerna. Mvh/ Emma Lenke til kommentar
Christianz Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Hei igjen... Det jeg mente var at jeg har RECOVERY (E:) som harddiskstasjon. Kan jeg bruke den til å formatere? Hvordan? Endret 29. mars 2012 av Christianz Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 PCer med recoverypartisjon har normalt et menyvalg hvor du kan velge gjennoppretting osv og bli guidet gjennom prosessen. Alternativt så kan man ofte trykke en bestem knapp under oppstarten og få opp en gjenopprettelsesmeny. De fleste litt mer erfarne fjerner recoverypartisjonen og skaffer seg en vanlig innstalalsjonsdvd med windows 7 på og stapper den inn og legger inn os sånn. Da slipepr man alt skrotet som blir bundlet med pc og man får mer lagringsplass på harddisken. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) står at du skal presse ctrl+F11 ved oppstart sikkert under bios. http://www.tweaksfor...overy-partition Eller se på http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?c=us&l=en&s=gen&docid=DSN_336966&isLegacy=true Step nummer 3 Endret 29. mars 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå