Gå til innhold

R9600 VS R9600PRO

TCK

Anbefalte innlegg

Hei!

En kamerat av meg skal ha seg ny pc.

Så jeg lurte på om det er stor forskjell på Radeon 9600 "non"-PRO og Ett 9600PRO kort?

Har også hørt at en kan overklokke ett 9600 (husker ikke om det var PRO) til 9700. Er dette vanskelig? Vil en få samme ytelsen som ett orginalt 9700 kort?

- Stian Fylkesnes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg lurte på om det er stor forskjell på Radeon 9600 "non"-PRO og Ett 9600PRO kort?
Hvis han skal spille så er Pro versjonen absolutt verdt det. Pro har mye bedre minne som kan klokkes mye høyere.
Har også hørt at en kan overklokke ett 9600 (husker ikke om det var PRO) til 9700.
Du kan overklokke begge. Du kan ikke overklokke noen av dem til å bli 9700, da det har en helt anne kjerne. Selv med en super overklokking av Radeon 9600 pro så vil det aldri nærme seg 9700 i ytelse.
Er dette vanskelig?
Nei, å overklokke er ganske enkelt.
Lenke til kommentar

Det "vanlige" Radeon 9500 kortet yter ca like bra som ett Radeon 9600, forskjellen er at 9500 kortet sannsynligvis kan software modifiseres til ett Radeon 9500Pro, dette vil da gi bedre ytelse enn Radeon 9600 kortet. Du finner en oversikt over hvilke webshop butikker som selger Radeon 9500 på denne siden. Ta også gjerne en titt på GeForce4 Ti4xxx baserte skjermkort da disse yter så og si like bra som Radeon 9500Pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...