Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tape med vilje - lønner det seg?

Anbefalte innlegg

Sett at man spiller et spill og vinner hver gang, burde man da tape med vilje?

Avhenger svaret av spillernes sosiale status? Hvis den ene er et barn på 5 år og den andre er en voksen person på 40 år bør den voksne tape med vilje? Hva om det er to personer på samme alder med lik sosial status? Endres svaret med hva man ønsker å oppnå hos motparten?

Er å vinne i spille bare en bagatell? Spiller folk for å vinne eller for spillet skyld?

Postet av anonym: 1c2836c6336fa9305fb0add37db86813

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke tape med vilje, men ikke prøv å dominer HELE tiden. Det blir bare kjedelig for den andre personen. Du kan heller prøve å lære litt mens du vinner så føler personen seg inkludert

Hvis det er en idrett eller et spill der kunnskaper om spillet er av betydning så kan man gjøre det. Men hva om man spiller for eksempel noe sånt som "Tennis for two online"?

Lenke til kommentar

En forutsetning er jo at man ordner det slik at motparten ikke oppdager at du lot ham/henne vinne. I hvilke situasjoner er det fordelaktig for deg å tape innimellom?

Motparten kan for eksempel være en nær venn, en person du har snakket med online, en jente/gutt du liker, din bestemor på 80, osv. Vil det i alle disse situasjonene lønne seg at du vinner hver gang? Om ikke, i hvilke lønner det seg ikke?

Lenke til kommentar

Så når bør du, og når bør du ikke tape?

Når det er ei superduper bitch som er vant til å få alt her i verden så sier du noe stygt om ho også gruser du ho sånn at ho trur du er bedre en ho og bæææææææænger ho.

Om det er ei sjenert dame som pleier og bli pissa på, så taper du.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke tape med vilje, men ikke prøv å dominer HELE tiden. Det blir bare kjedelig for den andre personen. Du kan heller prøve å lære litt mens du vinner så føler personen seg inkludert

Hvis det er en idrett eller et spill der kunnskaper om spillet er av betydning så kan man gjøre det. Men hva om man spiller for eksempel noe sånt som "Tennis for two online"?

Jeg føler det jeg skrev er generelt for alle type interaksjoner mellom mennesker. Selv det som ikke er spill. Hvis jeg skal lære bort noe forresten (spesielt innenfor sjekking) og noen kommer med et utsagn (som vanlig kan de ingenting eller veldig lite hvis de kommer på "speed kurs" hos meg) så pleier jeg å finne ut av hvor mye som er sant i utsagnet dems, for å så komplimentere det med den reelle sannhet. Slik burde man gjøre i spill også.

Hvis jeg dominerer en jente som er hos meg i tekken, bytter jeg til en jeg ikke har spilt før. Det gir henne en større sjanse for å vinne samtidig som jeg vinner (relativt stor sannsynlighet hvertfall). Hvis jeg knuser henne da også roer jeg ned litt uten å si noe for å prøve å få henne til å tro at det har vært "flaks".

Når det gjelder sport pleier jeg heller å bruke tiden min på å lære (er bare ishockey og volleyball jeg er god på i sportens verden) bort de knepene jeg bruker for å gi dem en større mulighet for å vinne. Eller bare tulle med dem mens jeg vinner, da skaper jeg god stemning samtidig som jeg slipper å "tape med vilje".

Lenke til kommentar

Hvis man spiller mot barn taper man så klart med vilje. Akkurat som du med et "Uhell" slipper inn ballen i mål når du står i mål og spiller med sønnen din. Du drar ikke skli-takling og gruser et lite barn ned i gjørma. Synes det samme gjelder litt i spill. Så klart hvis det er med venner så er det litt anderledes, men jeg synes helt klart det finnes greie måter å gjøre det på. F.eks. Hvis det er FPS så bruker du bare pistol og lar kompisen din bruke alle våpen. Du trenger ikke å tape med vilje siden de fleste oppegående voksne personer vil bli irritert over dette, men det er greit å ikke totalt knuse motstanderen din hver eneste gang mens du sitter å ler. Finnes ikke noe mer kjedelig og irriterende enn når du blir invitert bort til en kompis for å chille og han vil bare sitte å gruse deg i et video spill som han har brukt over 9000 timer på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har venner som ofte avslutter etter 4-5 runder med tekken visst jeg vinner 6 av 6, derfor taper jeg ofte med vilje. Dette gjøres pga mine ragende venner snus om til en person med selvsikkerhet og som blir litt snerpete da de vinner. Dette balanserer jeg da jeg ikke spiller for å vinne men for å ha en lengre periode med latter og morro. Det er da ikke morro og bare gruse noen i ett spill eller en type sport uten å la motparten få føle sine små mål bli tilfredsstilt i en viss grad?

Jeg føler det iallfall slik at jeg blir glad visst mine venner føler glede.

Jeg trodde da de fleste tenkte på denne måten? Eller er det feil å tenke slik?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et vanskelig dilemma. Jeg føler det blir veldig falskt å skulle tap med vilje, og det er lite jeg finner så vanskelig som å tape uten at det virker åpenbart at jeg taper.

Har spilt en del spill med fetteren min da han var mellom 7-8 og ble etterhvert ganske god på det, men jeg liker det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...