zumo12 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hei. Er det noen andre som har hat internet problemer canal digital i dag? Fordi i hele dag har jeg bare kunnet vært på nett i max 15 min føre jeg blir koblet fra i 10 min føre jeg kan koble på igjen. Det hjelper heller ikke å ta ut strømmen fra boksen heller. Jeg pleier å bli koblet av internettet i hvertfall en gang i uka men da hjelper det å skru av internet boksen. Så hvis noen har noen tips til hvordan jeg kan løse dette ville jeg blitt glad Takker for svar Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Bruker du Router? I så fall, prøv å koble PC DIREKTE til modem med kabel å se om det da blir stabilt. Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Bruker du Router? I så fall, prøv å koble PC DIREKTE til modem med kabel å se om det da blir stabilt. Uhm jeg sitter to etasjer under routeren og pc'en er koblet ganske mye opp, så jeg kan ikke få testet det nå Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hvis du venter til Mandagen kan du ringe. CD kan se om det er problemer med modem eller ikke, og hvis de sier ikke er det nok routeren din. Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Kk, kan ikke se at det er routeren sin feil siden den er ganske ny, men får vel ringe på mandag da Lenke til kommentar
euph Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Har hatt mye hodebry med CD, både linjen deres og "kundeservice".. sjekk mine andre innlegg her på forumet for evt. detaljer. Har nå bestilt VDSL fra NGT. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Prøv å kjør tracert www.uio.no eller last ned pingplotter og test mot www.uio.no. Med pingplotter er det enkelt å se hvor pakketap oppstår. Lenke til kommentar
euph Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Prøv å kjør tracert www.uio.no eller last ned pingplotter og test mot www.uio.no. Med pingplotter er det enkelt å se hvor pakketap oppstår. Jeg har forresten snappet opp Jan sitt forslag om å bruke Pingplotter freeware fra en annen post han hadde - og kan bare støtte anbefalingen. Ga meg en veldig god oversikt på responstider _over tid_ og ikke bare over én individuell tracert. Takk til Jan! Endret 15. februar 2012 av euph 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå