Laughing Madcap Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Men hva hvis en av de dimensjonene dør? Hva skjer da? De er jo selvfølgelig blant de beste soldatene i historien, men tenk hva som skulle skje hvis skulle bli imobilisert! Da faller alle dimensjonene fordi sverdet blir for tungt, og kanskje de også dør? Sjansene er jo veldig små for at noe sånt skulle skje, men dette tror jeg må tenkes nøye igjennom. Godt poeng. Det er mye å ta i betraktning siden det øker risikoen betraktelig, men tøffe tider krever sitt. Våger du Frode, å risikere 10 dimensjoner for et sverd? Er det verdt det? Er din tro på seier sterk nok? Endret 16. februar 2012 av Sebbe Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) For sikkerhets skyld bør alle karakterene trene hendene sine ekstra mye. Det er vanskelig, men fantasiene er dessverre ikke så enkle som virkeligheten. Endret 16. februar 2012 av Zarac Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Men hva hvis en av de dimensjonene dør? Hva skjer da? De er jo selvfølgelig blant de beste soldatene i historien, men tenk hva som skulle skje hvis skulle bli imobilisert! Da faller alle dimensjonene fordi sverdet blir for tungt, og kanskje de også dør? Sjansene er jo veldig små for at noe sånt skulle skje, men dette tror jeg må tenkes nøye igjennom. Godt poeng. Det er mye å ta i betraktning siden det øker risikoen betraktelig, men tøffe tider krever sitt. Våger du Frode, å risikere 10 dimensjoner for et sverd? Er det verdt det? Er din tro på seier sterk nok? Jeg vet ikke hva jeg skal si. Måløs Det jeg også tenkte med Sulphur Sverdet. Er at sverdet ikke klarer å takle alle dimensjonene og dens tids reising. Til slutt vil den suge til seg alle sverdene både kopiene av den og dens dimensjons-sverdene. Og lager en enorm eksblosjon. Det er på grun av at sverdet ikke klarer å smelte så mange på en gang. Og så vil det regne 10.000.000 Sulphur Sverd ned fra himmelen, 50.000m over bakken og ca. 3333m reduseres det med 2/3 for vær antat forigje menge. Helt til det er bare er en sverde igjen. Har ikke tenkt noe på at dimensjonene skal få konsikvenser utifra dette. ^^ Endret 16. februar 2012 av Hell_Frode Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg tror det er best om glemmer dette sverdet og brenner illustrasjonen. Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg liker å skrive og tegne. Og ønsker å få gode komplimenter av det jeg har laget. Sulphur Sverdet og den der illustrasjonen om den. Er noe jeg har laget og skrevet selv. Liker å vise det jeg har laget. Vis dere har dode komplimenter så vil jeg gjerne se dem her. Vis ikke så lavær å svar. Forlanger ikke svar fra dere, det gjør jeg ikke. Og igjen vis det er noe dårlige komplimenter dere apsolutt vil komme med så send PM til meg i stede. Tar i mot både gode og dårlige komplimenter det gjør jeg. Men tenk over på hvordan dere formulere den dårlige komplimenten før dere sender den på PM. Da slipper dere at jeg blir såret, eller at jeg blir sint. Så klart reagerte jeg på Sebbes siste svar. Foresten jeg er klar over at dette vil ha knsikvenser i praktisk tilstand. Jeg tar ikke skade av noen i å vise min fantasi. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg må si meg enig med Sebbe. Vet du ikke hvilke fatale kosekvenser det får hvis 10 millioner sverd regner ned fra himmelen? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Viss 10.000.000 sverd skal reduseres til 1 sverd og gitt at de blir redusert med 2/3 hver 3.333 meter, må de bli redusert 39 - 40 ganger (avhengig av om du ganger antall sverd med 0,66 eller 0,67), og 39 - 40 x 3.333m = 129.987 - 133.320m. Endret 16. februar 2012 av malmern Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Med andre ord er vi dømt. Selv de øverste og tynneste lagene av atmosfæren vår er ikke høyere oppe enn 100 km. Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Sånn uansett, så vil jeg ikke la disse rett-på komentarene deres hindre meg i å skrive denne historien/illustrasjonen. Sånn at det er sagt. Uansett hva dere mener eller sier. Jeg liker bare ikke å bli såret/skjelt-ut av en ekkel/unødvendig rett-på komentar. Jeg vet ikke hva jeg skal si om de siste komentarene jeg har fådt. Har kun fådt en positiv komentar, det er alt. Jeg forventet flere av dem. Jeg har ingen mål om å få denne emnet til å bli stor på ingen måter. Lar bare den gå sinn gang. Endret 18. februar 2012 av Hell_Frode Lenke til kommentar
kupoflupo Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 hmm.. kan du kort si noe om hva historien går ut på? hvordan henger dimensjonene sammen, hvorfor eksiterer sverdet i flere dimensjoner, og er det bare "good guys" som har det? virker best om sverdets vekt ikke varierer etter hvor mange som bærer det? kanskje at det blir sterkere elns istedet? btw.. ang navnet på sverdet; er det en grunn til at du ikke kaller det svovelsverdet eller the sulphur sword? På norsk skal ikke navnet deles, og det heter jo svovel på norsk, men om Sulphur er noe ala Excalibur så er Sulphursverdet mer korrekt å skrive 1 Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Kan godt begynne fra begynnelsen av Sulphur Sverdets (Svovel Sverdets) historie. ^^ Sulphur Sverdet: Krystall sverdets Opprinnelse Kapittel: 1 Året er 2011 den 15. aug. Det begynner ute på havet på et ukjent øy, de fleste ikke kjenner til. Noen forskere oppdaget denne store øya. Dem er intresert i vulkanen Sahlou som er på den øya. Vulkanen har ikke vært aktiv nå på 166 år. Den har 34 år igjen til den våkner. Så det er trygt for forskerne i å vandre både rundt og i vulkanen. Det siser at Shalou holder på en stor skatt av svovelkrystaller Sulphur. Det er disse forskerne vil ha fingrene i. Disse krystallene er mer herdet en til vanlig, så disse vil tåle mer. Forskerene tar dem med seg til labben sin på andre siden av landet. Med den lange reisen tilbake setter dem umiddel bart med sin prosjekt. Dem hålder på med den prosjektet S-024 i 14 år. Nå er tiden inne for å 24 forsjøket i å lage et svovel sverd. De mislyktes i de forigje forsøkene. Siste forsøkene ente opp i at sverdet oset seg bort på grun av ekstrem varme. Tilbake til 24 forsøket. De smeltet den herdete sulphuret ved 119 celsius grader. Og formet svovelmassen til et sverdblad. Og oppdaget at sverdbladet ble altfor seigt og tyktflytende til å brukes til en ordentlig sverd, så den måtte varmes enda mer. Dette tokk sin tid til dem klarte å få den hard og fast. Forskerne funderte lenge. Til og med tredje forsøket ble mislyktes. Nå er det like før forskerene gir seg med eksprimentet S-024. Forskerne inså plutselig at dette var bare nytteløst og sløsing av resurser. Så de bestemte seg for å kaste sverdet på søppeldynga. 16 år gikk, skjedde det noe med den verdiløse brunsvarte sverdet der den lå på rester av skrap. Akurat som om den fikk en kraftig støt av energi. Som om sverdet har gnistret seg selv, akurat som man tenner på en fyrstikk. Der ligger sverdet brenende som en fakkel under den mørkeste natta, månen er så vidt gjømt bak en sky. En av forskerne oppdager hendelsen, og tenkte med seg selv. "-Hvorfor skjedde ikke dette, før nå? Nå er den slik vi ønsker å ha den. Den er ikke akurat gul som et sulphur krystall da. Nå gikk forskerne løs på neste ekspriment S-024a, var å prøve å få sverdet til å bli sitron gul. Det tokk 16 nye år til dem klarte det. Nå hadde dem mer tålmodighet enn sist gang. Med den samme prosydyren. Og klarte det tilslutt. 16 nye år kom. Sverdet var godt bevart under et rundt glasshylse innerst i labben.Nå er faktisk den krystallen mye harere nå enn da den ble hentet ut vulkanen Shalou. Igjen kan den ikke lenger gniste seg selv. Det Blåe Lyset Kapittel: 2 Året er nå 2043 den 12. mai. Denne dagen skjedde det noe rart,, det kom et mystisk og ukjent blådt lys ut av sverdet.Og forskerne skjønte ingen ting hva det var for noe. Dem undersøkte dette nærmere. Lyset blinket tre ganger før den ga seg. Dem fikk fanget lyset og utforsket den. Det var ikke mye dem fant. Det dem fant var at lyset var ukjent og hadde en rar signal. Akurat som om sverdet prøvde å si dem noe. Sverdet er helt harmløs i starten, med uten krefter. Utrolig nok er det en som er intresert i den, og tar å stjeler den. Han må reise langt og mange år for å komme til tronen. Han bruker sverdet og dreper tidligere trone eier, som bærer på Kravanas Forbannelse. Kravana ble ikke bli for at han drepte hennes tjener. Og tar plassen i sverdet og bestemmer seg å reise i tid til 2043 12. mai. Med sverdet på slep. Nå går sverdet i ring. Sulphur sverdet får en annen forbannelse er å forvirre bæreren. Særlig vis det er to til fem som vil holde i den. Den forbannelsen smelter to til fem personer til en person. For dem lever de i sinn dimensjon. De kan høre vær andre, men ikke se vær andre. Men dem alle kan bruke sverdet. Tilbake til labben, forskerne prøvde å forstå signalet som sverdet ga fra seg. Et år gikk, og dem fant ut hva signalet var for noe. Signalet lyder slik. "- Dere må ødelegge sverdet før det er for sent. Alt dette vil gå tapt vis dere ikke gjør noe med den. Og vær på vakt, det er noen som vil få kloene i sverdet." Det viser seg at signalet kommer fra fremtiden 2045. Akurat der og da gikk innbrudsalarmen, innbrudstyven klarte å komme seg til velvet der sverdet var. Akurat der og da forskerne kom til velvet, var sverdet borte. Med en gang politiet kom til stedet rett utenfor labbenkom innbrudstyven springende ut mot dem. Det virket sånn om tyven viste hva han gjore. Alt var planlagt, han tokk frem et revet ark. Og leste opp et formel og forsvant i løselufta med sverdet på slep. Politiet undret på det mystiske på hvor han ble av. I en annen dimensjon, sprang tyven med sverdet på slep. Under hans vandring mot sitt mål. Mot et stort slått, der sitter en kvinne på sinn trone, med navn Diara Dohjs, som blir styrt av en mektig forbannelse som hun bærer på. Med litt slit klarte tyven å drepe henne til slutt. Med all den forbannelsen ble sluppet løs, søker den et nyt sted å være, den valgte sulphur sverdet. Og tokk sin reise to år tilbake i tid med sverdet på slep. Med det samme den kom frem ble den smeltet med sin tvillingsverd lyn skjapt sånn at det dennet et blåt lys. Lyset blinket tre ganger. Treddje gangen den blinkte var et besjed om; "- Dere må ødelegge sverdet før det er for sent..." Og ble tydet et år for sent. Endret 18. februar 2012 av Hell_Frode Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Innover inni historien finner to ungdommer Sulphur sverdet. Og begynner og ta på den. Og blir smeltet til en person. Dem skjønner ingen ting hvorfor dem ikke lenger kan se vær andre. Dem oppdager at dem kan komunisere med vær andre. Så begynner dem å bestemme seg for å leke fekte med sverdet. Dem begge står ansikt til ansikt untatt at dem vet det. Så plutselig slår sverdene (sverdet) i seg selv. Og får et stykt arr i bladet. Og et flint løsner. Og klarer ikke å finne den. Etter tid og år finner dem en profosjonel en av tidligere forskere. For å reparere sverdet. Det kostet dem dyrt. Denne delen er en grøsser erotikk. Vil ikke gå helt i detaljer hva som faktisk fåregår. Igjen har denne egentlig ikke noe med Sulphur sverdet å gjøre. Det handler mer om dens forbannelse å gjøre. Så en dag inne i skogen oppserverer dem noe. Dem hører stønning. Og følger den til dem til et levende tre som løfter en annen kvinne opp i luften med røttene sine. Treet har fådt taki flinten til sverden som gikk løs når sverdet slo i seg selv. Dem redder henne som treet tar. Denne har med Sulphur sverdet og gjøre. Plutselg mister den ene ungdomen sverdet. Nå viser det seg at det er bare den ene som bærer sverdet. Nå har det seg sånnet den ene har en kopi. På grunn av at det er blidt et kopi av sverdet er at i starten hadde dem begge et sverd vær. Det er da svredet var kun et sverd. Når ene er uheldig i å miste sverdet sin halve del, da blir den ene delen automatisk en kopi, halv parten av vekten er fortsatt på kopi sverden. Sånn set skal det være en person som skal redde verdnen, hindre sverd regnet, sånn at ingen skal komme i skade. Og igjen prøve å hindre en diktator i få Sulphur sverdet sitt til å bli enda mektigere. Så didtatoren venter på sverd regnet skal komme. Han vil stå under regnet og holder sverdet, han hålder den sånn at den peker opp mot himmelen. Han ønsker seg en overnaturlig sterk sverd. Vær 3333m vil regnet reduseres. Vis diktatoren får det han ønsker, så det sverdet han hålder vil bli den ene sverden. Så det er dette jeg har tenkt med historien foreløpig. ^^ Endret 18. februar 2012 av Hell_Frode Lenke til kommentar
kupoflupo Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Høres jo ganske spennende ut det der, selv om jeg fortsatt ikke helt forstår alt det du prøver å få frem mtp dimensjoner o.l Noen få spm: Hvorfor prøver forskerne å lage et sverd? Er dette en "alternativ" virkelighet, dvs år 2012 som vi lever i, bare annerledes, eller foregår handingen i "vår verden"? mtp at du skriver om troner o.l hva mener du her? "Og blir smeltet til en person. Dem skjønner ingen ting hvorfor dem ikke lenger kan se vær andre. Dem oppdager at dem kan komunisere med vær andre. Så begynner dem å bestemme seg for å leke fekte med sverdet. Dem begge står ansikt til ansikt untatt at dem vet det. Så plutselig slår sverdene (sverdet) i seg selv. " og her? "Når ene er uheldig i å miste sverdet sin halve del, da blir den ene delen automatisk en kopi, halv parten av vekten er fortsatt på kopi sverden" Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Høres jo ganske spennende ut det der, selv om jeg fortsatt ikke helt forstår alt det du prøver å få frem mtp dimensjoner o.l Noen få spm: Hvorfor prøver forskerne å lage et sverd? Er dette en "alternativ" virkelighet, dvs år 2012 som vi lever i, bare annerledes, eller foregår handingen i "vår verden"? mtp at du skriver om troner o.l hva mener du her? "Og blir smeltet til en person. Dem skjønner ingen ting hvorfor dem ikke lenger kan se vær andre. Dem oppdager at dem kan komunisere med vær andre. Så begynner dem å bestemme seg for å leke fekte med sverdet. Dem begge står ansikt til ansikt untatt at dem vet det. Så plutselig slår sverdene (sverdet) i seg selv. " og her? "Når ene er uheldig i å miste sverdet sin halve del, da blir den ene delen automatisk en kopi, halv parten av vekten er fortsatt på kopi sverden" Gode spørsmål. Har ikke tenkt så mye på det. For det andre har jeg ikke svar på de spørsmålene enda. For andre ord de spørsmålene har jeg ikke utarbeidet noe serlig enda. Får bare greve/arbeide dypere inn i historien. Foresten takk for at du likte historien. For det om du ikke klarte å skjøne alt. Endret 18. februar 2012 av Hell_Frode Lenke til kommentar
kupoflupo Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 bare hyggelig bare å PMe om du vil ha noen tips eller noe annet! men synes det er spennende å ta spørsmål/diskusjoner rundt tidsparadokser/dimensjoner åpent, for da kan man få mpe mer input for meg så ser jeg to "alternativer" vedr setting: en "nåtidshistorie" ala Thor, eller en alternativ virkelighet, eller 1000 år inn i fremtiden, der feks ballistiske våpen ikke eksisterer og sverd faktisk brukes som våpen (og da er det mer troverdig med en trone og) vedr "dimensjonene" har jeg ingen gode løsninger mtp måten du har satt det opp, men tror kanskje det med vekt blir litt for komplisert til å begynne med, men kommunikasjon/reise gjennom flere dimensjoner/alternative virkeligheter gjennom et sverd er jo noe som er mulig å skrive noe spennende om, og det finnes allerede en del historier der ute som kommer inn på dette på en eller annen måte. På den måten får du samtidig noe som er "orginalt" og du har muligheten til å få inspirasjon fra andre steder vedr hvem som har sverdet, kan jo sammenlignes med palantirene i lotr.. som gandalf sånn ca sier" seersteinene er gamle og mange er tapt. man vet ikke hvem som ser/er på andre enden", men da har man fortsatt problemet om man skal ha en "skjebner bundet sammen over tid og rom" .. noe a la Zelda og mestersverdet.. men det kan jo også bli en spennende del av historien om noen av skjebnene blir korrupte eller det faller i feil hender Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 bare hyggelig bare å PMe om du vil ha noen tips eller noe annet! men synes det er spennende å ta spørsmål/diskusjoner rundt tidsparadokser/dimensjoner åpent, for da kan man få mpe mer input for meg så ser jeg to "alternativer" vedr setting: en "nåtidshistorie" ala Thor, eller en alternativ virkelighet, eller 1000 år inn i fremtiden, der feks ballistiske våpen ikke eksisterer og sverd faktisk brukes som våpen (og da er det mer troverdig med en trone og) vedr "dimensjonene" har jeg ingen gode løsninger mtp måten du har satt det opp, men tror kanskje det med vekt blir litt for komplisert til å begynne med, men kommunikasjon/reise gjennom flere dimensjoner/alternative virkeligheter gjennom et sverd er jo noe som er mulig å skrive noe spennende om, og det finnes allerede en del historier der ute som kommer inn på dette på en eller annen måte. På den måten får du samtidig noe som er "orginalt" og du har muligheten til å få inspirasjon fra andre steder vedr hvem som har sverdet, kan jo sammenlignes med palantirene i lotr.. som gandalf sånn ca sier" seersteinene er gamle og mange er tapt. man vet ikke hvem som ser/er på andre enden", men da har man fortsatt problemet om man skal ha en "skjebner bundet sammen over tid og rom" .. noe a la Zelda og mestersverdet.. men det kan jo også bli en spennende del av historien om noen av skjebnene blir korrupte eller det faller i feil hender Det var jo gode råder fra deg. Får se om jeg bruker dem på min måte. Lenke til kommentar
hannemor86 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 jeg syns sverdet er stilig du er kjempe flink å tegne jeg har lest sverdet sin historie og syns det var kjempe bra Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) jeg syns sverdet er stilig du er kjempe flink å tegne jeg har lest sverdet sin historie og syns det var kjempe bra Så bra at du likte både historien og sverdet. ^^ Endret 20. februar 2012 av Hell_Frode Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvis jeg var deg ville jeg fokusert litt mer på hvordan du skriver fremfor å ha alt for mye innhold. Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Hvis jeg var deg ville jeg fokusert litt mer på hvordan du skriver fremfor å ha alt for mye innhold. Jeg skjønner ikke helt hvor du peker hen!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå