Hell_Frode Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Nå handler dette evnet om litt om Sulphur Sverdets (som jeg har kalt sverdet for) og dens historie (egen historie) og dens vekt. Sånn ellers er det greit å vite mer om skenerelt sverdens vekt. Er det noen som vet noe enda mer om det, så bare spytt ut!? I etter tid så jeg at jeg kan fordele vekten på Sulphur Sverdet. Vekten er for delt i forsjelige dimensjoner, etter historien. Forresten hva synes dere om mitt sverd, eventuelt historien bak sverdet? Ikke vær sjenerte. Tegnet av meg gjor den ferdig 12 Feb 2012 Sverd Info En-Hånd Sverd Lagd av: Herdet Svovel (Er fysikt umulig i virkeligheten) Total lengde: 97cm Blad lengde: 73cm Blad bredde - Spissen: 11cm - Halsen: 5,5cm Total bredde: 18cm Håndtak: 17cm Høyre skafte - Lengde 29cm - Spiss bredde: 6cm - Hals bredde: 3cm Venstre skafte - Lengde: 14,5cm - Spiss bredde: 5cm - Hals bredde 2,5cm Hylsen - Lengde: 7cm - Bredde: 20cm Total Vekt: 9kg Vekt Fordeling for... - To dimensjoner: 4,5kg - Tre dimensjoner: 3kg - Fire dimensjoner: 2,25kg - Fem dimensjoner: 1,8kg Endret 27. februar 2012 av Hell_Frode Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Kult sverd. Men det kommer vel helt ann på hvor sterk du er i hånda Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Kult sverd. Men det kommer vel helt ann på hvor sterk du er i hånda Takk ^^ La oss si at man har ganske vell trent hånd, men for det om er det så vidt man klarer å løfte den. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Tren hånda di i noen uker, så ser du hvor mye vekt du klarer å løfte. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Et annet viktig pungt er at om den er akkurat så lett at det går an å løfte den vil den ikke være særlig egnet til krig. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hvis man ikke har en uvanlig sterk hånd da. Du finner mange gode håndøvelser på google. Tren den to-tre ganger i uka i et par måneder, så skal du se at håndmusklene blir merkbart større og sterkere. Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Vil gjerne vite mer konkret hvor mye en en-hånds sverd veie. Si gjerne hva dere syns om bildet. ^^ Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Er ikke noe objektivt svar på det, da det er 100% subjektivt. Viss vi skal sammenligne med historiske sverd, ville jeg sagt 1 - 2 kg, ihvertfall viss det skal være brukanes. F.eks "Longsword" som dog er et to-hånds sverd veide i snitt 1,5 kg. Endret 14. februar 2012 av malmern Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Du har jo skrevet målene til sverdet. Du kan bruke dem til å regne ut volumet og multiplisere det med massetettheten til metallet sverdet består av. Eller du kan lese denne artikkelen, så du får en anelse om hva sverdet kan veie: http://www.thearma.org/essays/weights.htm Lenke til kommentar
1ar Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg tror du vil angre om du graverer en tekst som er full av skrivefeil på sverdet. Ta en språkvask før du graverer, kjedelig å irritere seg over det etterpå Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Tyngden på et sverd er et produkt av materialet. Lager du det av et fantasistoff så er det egentlig en fordel at det er relativt lett. Bare akkurat så tungt at du kjenner at du beveger det. Du kan ikke fekte med en fjær... Viktigst er det at det er balansert. Er det for "fortungt" så blir det som en øks: Godt å hugge med, men tungt å fekte med. Blir det for "baktungt" bruker du kreftene på å løfte det, og får ingen presisjon i retningen. I den virkelige verden da. Hvis vi snakker om et "hack and slash" spill så kan det hende at tyngde = slagkraft. Geir Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Tyngden på et sverd er et produkt av materialet. Lager du det av et fantasistoff så er det egentlig en fordel at det er relativt lett. Bare akkurat så tungt at du kjenner at du beveger det. Du kan ikke fekte med en fjær... Viktigst er det at det er balansert. Er det for "fortungt" så blir det som en øks: Godt å hugge med, men tungt å fekte med. Blir det for "baktungt" bruker du kreftene på å løfte det, og får ingen presisjon i retningen. I den virkelige verden da. Hvis vi snakker om et "hack and slash" spill så kan det hende at tyngde = slagkraft. Geir Jaja, kunne jo også gjort det også. Men jeg la merke til i etter tid at når det gjelder historien bak sverdet som jeg har skrevet. Så skriver jeg at Sulphur Sverdet kan bli løfetet av to personner eller flere personer alt etter som samtidig. Vær av de personene kommer fra sin dimensjon. Fra en annen syns vinkel ser man kun en person som løfter/bærer kun en Sulphur Sverdet. De personene kan komunisere med vær andre, men kan ikke se vær andre. Så da kan jo sverdet være ganske tong. Da kan jeg gjøre det slik at sverdet veier for eksempel 17kg og vekten blir fordelt i være dimensjon. Jo flere dimensjoner det er jo lettere blir det å løfte sverdet og fekte med den. Det er bare og si hva dere syns om sverdet. ^^ Foresten nå har jeg gjort om på målan på sverdet. Nå står de rette målene på sverdet. ^^ Endret 27. februar 2012 av Hell_Frode Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Du har jo skrevet målene til sverdet. Du kan bruke dem til å regne ut volumet og multiplisere det med massetettheten til metallet sverdet består av. Eller du kan lese denne artikkelen, så du får en anelse om hva sverdet kan veie: http://www.thearma.org/essays/weights.htm Men jeg er ikke akurat god på engelsk da men. Men takk for artikkelen. Vil nok se litt i den. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jaja, kunne jo også gjort det også. Men jeg la merke til i etter tid at når det gjelder historien bak sverdet som jeg har skrevet. Så skriver jeg at Sulphur Sverdet kan bli løfetet av to personner eller flere personer alt etter som samtidig. Vær av de personene kommer fra sin dimensjon. Fra en annen syns vinkel ser man kun en person som løfter/bærer kun en Sulphur Sverdet. De personene kan komunisere med vær andre, men kan ikke se vær andre. Så da kan jo sverdet være ganske tong. Da kan jeg gjøre det slik at sverdet veier for eksempel 17kg og vekten blir fordelt i være dimensjon. Jo flere dimensjoner det er jo lettere blir det å løfte sverdet og fekte med den. Det er bare og si hva dere syns om sverdet. ^^ Foresten har jeg gjort om på målan på sverdet. De målene jeg har skrevet her stemmer ikke lengere. Bare jeg som ikke skjønte noe som helst? Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Bare jeg som ikke skjønte noe som helst? Hva er det du ikke skjønner? Det er en Sci-fi historie. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Da kan jo sverdet være f.eks 1 - 2kg X antall dimensjoner, f.eks la oss si det er 10 dimensjoner, 1 - 2kg X 10 = 10 - 20kg. Eller så kan du ha et slags regnestykke som sier at at blir tap i krefter pga. dimensjonskiftet eller no sånt, at f.eks en person klarer bare å løfte 80% av 1 - 2kg, så da vil regnestykket bli noe sånt: 1 - 2kg X 10 X 0.8 = 8 - 16kg. Endret 16. februar 2012 av malmern Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Da kan jo sverdet være f.eks 1 - 2kg X antall dimensjoner, f.eks la oss si det er 10 dimensjoner, 1 - 2kg X 10 = 10 - 20kg. Jaha, for et eksempel. ^^ Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Eller så kan du ha et slags regnestykke som sier at at blir tap i krefter pga. dimensjonskiftet eller no sånt, at f.eks en person klarer bare å løfte 80% av 1 - 2kg, så da vil regnestykket bli noe sånt: 1 - 2kg X 10 X 0.8 = 8 - 16kg. Intressant, det har jeg ikke tengt på. ^^ Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Men hva hvis en av de dimensjonene dør? Hva skjer da? De er jo selvfølgelig blant de beste soldatene i historien, men tenk hva som skulle skje hvis en ble imobilisert! Da faller alle dimensjonene fordi sverdet blir for tungt, og kanskje de også dør? Sjansene er jo veldig små for at noe sånt skulle skje, men dette tror jeg må tenkes nøye igjennom. Endret 16. februar 2012 av Sebbe Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Men hva hvis en av de dimensjonene dør? Hva skjer da? De er jo selvfølgelig blant de beste soldatene i historien, men tenk hva som skulle skje hvis skulle bli imobilisert! Da faller alle dimensjonene fordi sverdet blir for tungt, og kanskje de også dør? Sjansene er jo veldig små for at noe sånt skulle skje, men dette tror jeg må tenkes nøye igjennom. Godt poeng. Endret 16. februar 2012 av Hell_Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå