Gå til innhold

Moms på spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at de gangene jeg har bestilt noe for over 200kr derfra har det blitt stoppet og blitt ilagt gebyr fra posten i tillegg til moms. Play merker såvidt jeg kan huske alltid godt verdi. I mitt tilfelle var det film men blir nok det samme som spill. Alltid herlig å betale 350kr + for noe som egentlig kostet litt over 200.

Lenke til kommentar

Momsen på spill er vel som det meste annet 25%, men i Norge må man også betale et hyggelig fortollingsgebyr i tillegg, gjerne det mangedobbelte av momsen om varen bare såvidt bikker 200 kroner. Det vil trolig snart bli mulig å betale moms via mange utenlandske nettbutikker, slik at man unngår gebyret.

Hva slags gebyr la posten til? Var det et slags gebyr for at de fortollet varen for deg?

Jepp. Pleier å koste et sted mellom 100 og 150 spenn.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kjøpe Syndicate, som kommer nå om to uker. Og da vil spillet kose ca 500 kr på i Norge, men kr 470 kr inkl. moms og maksimalt tollgebyren. Tjener jo 30 kr på kjøpe det på nett, men sannsynligvis kommer spillet til å komme noen dager senere enn antatt, fordi spillet blir stoppet i tollen.

Lenke til kommentar

Regn med et par uker.

Eller ett par dager. Har alltid vært ganske tilfeldig de gangene jeg har bestilt fra utlandet, noen ganger går det rett igjennom uten uten noen problemer andre ganger virker det som de pakken inne på ett lager i en uke eller to bare på trass før de sender den ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...