Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hvordan lage en master og en slave hardisk?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har to hardisker en 60Gb SSD-disk og en 1Tb HDD-disk. Mitt mål når jeg kjøpte dette var å ha systemet mitt på SSD-disken og resten på HDD-disken

Når jeg instalerte Windows valgte jeg første gangen SSD disken og det gikk bra det, men så ser jeg at jeg bare har disk C. Trodde at den andre ville bli disk D? Jeg finner den andre under Device manegern, men det eneste jeg kan gjøre med den er å gå inn på egenskaper.

Noen som vet hva jeg gjør feil?

Bruker windows 7 home premium.

Mvh Joakim F. Haugland

hardiskene er:

- Western Digital Caviar® Blue 1TB

- Corsair SSD Force Series 3, 60GB 2.5"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du laget en partisjon da? Han har jo funnet frem til Disk Management, og alt man trenger å gjøre får man gjort derifra. Enten ved å høyreklikke på partisjonen som er opprettet eller på der det står "Disk 0, Disk 1 osv"

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Har du laget en partisjon da? Han har jo funnet frem til Disk Management, og alt man trenger å gjøre får man gjort derifra. Enten ved å høyreklikke på partisjonen som er opprettet eller på der det står "Disk 0, Disk 1 osv"

ja kan lage partisjoner, men da må jeg jo dra alt over hele tiden vil helst at dette skal gå automatisk.

Lenke til kommentar

ja kan lage partisjoner, men da må jeg jo dra alt over hele tiden vil helst at dette skal gå automatisk.

Hæ? Kjøper man en ny harddisk så må man jo partisjonere den opp... Om du lager en eller flere partisjoner er jo opp til deg.

Lenke til kommentar

?

Rett meg hvis jeg tar helt feil, men C-disken blir jo "main disk" så alt jeg gjør vill jo gå til den først (hvis ikke jeg kan browse) så må jeg manuelt gå inn hente og dra sette i det nye volumet?

Tror ingen av oss forstår hva du mener. C disken er jo SSDen din, som allerede ble partisjonert fordi dette gjorde Windows for deg når du først installerte operativsystemet på den.

For å ta i bruk den andre harddisken din må du allokere diskplassen som er på den. Det står sikkert "Unallocated Space" eller noe sånn der nå.

SSDen din er sikkert Disko 0 i Disk Manager og WD disken din er sikkert Disk 1. Lag er partisjon for WD disken. Når dette er gjort så kan du formatere den og gi den et stasjonsnavn.

Lenke til kommentar

?

Rett meg hvis jeg tar helt feil, men C-disken blir jo "main disk" så alt jeg gjør vill jo gå til den først (hvis ikke jeg kan browse) så må jeg manuelt gå inn hente og dra sette i det nye volumet?

Tror ingen av oss forstår hva du mener. C disken er jo SSDen din, som allerede ble partisjonert fordi dette gjorde Windows for deg når du først installerte operativsystemet på den.

For å ta i bruk den andre harddisken din må du allokere diskplassen som er på den. Det står sikkert "Unallocated Space" eller noe sånn der nå.

SSDen din er sikkert Disko 0 i Disk Manager og WD disken din er sikkert Disk 1. Lag er partisjon for WD disken. Når dette er gjort så kan du formatere den og gi den et stasjonsnavn.

hehe, tror det bare jeg som har misforstått litt når noen fortalte meg hva jeg skulle gjøre :blush: . Men nå tror jeg at jeg vet hva jeg skal takker for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...