Livs Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hei. Trenger litt hjelp, råd og tanker fra dere. Jeg vil veldig gjerne bli ambulansearbeider. Har gått 1vgs naturbruk og 1vgs design og håndverk. Altså vg1 to ganger. Først senere jeg fant ut at jeg ville gå ambulansefag, noe som da krever helse og sosial vg1. Jeg tok programfaget som privatist, leste mye til eksamen og følte at det gikk bra, noe det ikke gjorde da jeg fikk resultatet i posten.. Kjempe lei meg og skuffet over dette. Hva skal jeg nå gjøre for å få bli ambulansearbeider? Skal jeg gå skole denne gangen, ikke privatist? Altså gå vg1 for tredje gang? Det har jeg så lite lyst til, å havne sammen med 96 kullet da jeg selv er 93. Jeg vil så gjerne få meg en utdanning, men har rotet og feilet så mange ganger nå så føler meg lei, litt redd og flau. Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg gikk selv vg1 to ganger og hadde ett fri år mellom. På vg1 var jeg eldst i klassen, ikke noe kult å høre på alle "fjortisene" sine "dødsalvorlige" problemer dag inn og dag ut mens jeg selv tenkte på hvordan jeg skulle få tid til å gjøre lekser med en unge i hus som ikke ville legge seg på kvelden. Men jeg kom meg gjennom og har ikke angret et sekund på at jeg gjorde det. Nå er jeg kommet meg på høgskole og tar den utdanningen jeg ønsker Så jeg tror du også vil angre om du ikke bare biter tennene sammen og fullfører:) Du har vel fullført de årene du allerede har gått, så da slipper du unna allmennfagene, og det vil nok mange som går for første gang misunne deg for. Du har også en fordel med å være eldre, du har nok opplevd mye mer og har ett annet perspektiv på ting enn det de har. Lykke til med valget 1 Lenke til kommentar
Livs Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Føler for å forberede karakterene i de fleste fag unntatt norsk og engelsk, så får ta de fleste allmennfaga på nytt... Men vil helst ikke gå VG1 om igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå