Läkerol Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Lurte på om det finnes en måte og lage ruter der man kan trykke på de, også blir de huket av. Altså dette skal gjøres på pc, og arket skal da ikke printes ut. Skal brukes til en tidsplan der man kan huke av hva som er gjort! Jeg fant ut åssen jeg kunne gjøre det i Microsoft Onenote, men finner ikke noe på excel. Microsoft Excel 2010 Endret 12. februar 2012 av mwftw Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Du kan jo ta en kikk på denne artikkelen (på engelsk, riktignok): Insert Checkboxes In Excel 2010 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Du kan jo ta en kikk på denne artikkelen (på engelsk, riktignok): Insert Checkboxes In Excel 2010 Takk! Det som sto på siden passer bra til det jeg skal bruke det til, men det er en formel jeg ikke får til som jeg lurer på om noen her vet: =IF(H2=TRUE, “Present”, “Absent”) Denne formelen er på linken, bare å bla litt ned så ser dere hele sammenhengen. Åssen er denne formelen på Norsk? Burde gå an å feks: =HVIS(F5=SANN, "OK, "NEI") Men det kommer bare feil... Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Sorry, kan ikke bidra her. Har aldri brukt norsk Excel ... EDIT: Men det ser ut som du mangler en dobbel-fnutt (eller hva det heter) etter OK: =HVIS(F5=SANN, "OK", "NEI") Endret 13. februar 2012 av helsten2 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Sorry, kan ikke bidra her. Har aldri brukt norsk Excel ... EDIT: Men det ser ut som du mangler en dobbel-fnutt (eller hva det heter) etter OK: =HVIS(F5=SANN, "OK", "NEI") Klarte det til slutt =HVIS(F5;"OK";"NEI") Men vet du om det går an å få lagt inn fargekode, slik at når du har krysset av står det OK i grønn, mens når den ikke er krysset av står Nei i rød skrift eller lignende? Endret 13. februar 2012 av mwftw Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ikke prøvd dette selv, men du kan jo se om du får noe ut av dette: Change cell background color using VBA (Bruk evt. Excel helpe-funksjonen i tillegg ...) Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Ikke prøvd dette selv, men du kan jo se om du får noe ut av dette: Change cell background color using VBA (Bruk evt. Excel helpe-funksjonen i tillegg ...) Fant den også, kunne bruke "betinget formatering" også bare velge at der det sto OK skulle det være grønt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå