Gå til innhold

Avkrysningsrute i excel?


Läkerol

Anbefalte innlegg

Lurte på om det finnes en måte og lage ruter der man kan trykke på de, også blir de huket av. Altså dette skal gjøres på pc, og arket skal da ikke printes ut.

 

Skal brukes til en tidsplan der man kan huke av hva som er gjort!

 

Jeg fant ut åssen jeg kunne gjøre det i Microsoft Onenote, men finner ikke noe på excel.

 

Microsoft Excel 2010

Endret av mwftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta en kikk på denne artikkelen (på engelsk, riktignok):

 

Insert Checkboxes In Excel 2010

 

Takk! :) Det som sto på siden passer bra til det jeg skal bruke det til, men det er en formel jeg ikke får til som jeg lurer på om noen her vet:

 

 

=IF(H2=TRUE, “Present”, “Absent”)

 

Denne formelen er på linken, bare å bla litt ned så ser dere hele sammenhengen. Åssen er denne formelen på Norsk? Burde gå an å feks: =HVIS(F5=SANN, "OK, "NEI")

Men det kommer bare feil...

Lenke til kommentar

Sorry, kan ikke bidra her. Har aldri brukt norsk Excel ... :blush:

 

EDIT:

Men det ser ut som du mangler en dobbel-fnutt (eller hva det heter) etter OK:

=HVIS(F5=SANN, "OK", "NEI")

 

Klarte det til slutt :)

 

=HVIS(F5;"OK";"NEI")

 

Men vet du om det går an å få lagt inn fargekode, slik at når du har krysset av står det OK i grønn, mens når den ikke er krysset av står Nei i rød skrift eller lignende? :)

Endret av mwftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...