AnonymDiskusjon Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Nå er det noe spesielt jeg har hatt, nemlig et sår i baken ytterst i tarmen. Det er så vondt at jeg har holdt på krepere av og til En spesialist skulle undersøke dette, og dyttet et rektoskop oppi der. Fikk en salve som skulle bedøve, men det var omtrent ingenting. Det var så vondt at jeg tror knapt det går an å kjenne stort vondere..! Jeg skal tilbake senere, og er livredd om jeg må gjennom dette igjen. Det måtte visst være sånn vondt mente han. Men nå trodde jeg at i dag, når man skal gjøre noe som er veldig vondt, at de kunne bedøve slik at du ikke kjenner noe særlig i dag?? Men jeg har hørt mange ganger at sånn er det? Har noen greie på det, og har man krav på en ordentlig bedøvelse hvis man synes det er behov for det? Postet av anonym: 08ffebebdf77d474b4660a1a2149cdbe Postet av anonym: 08ffebebdf77d474b4660a1a2149cdbe Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Nå er det noe spesielt jeg har hatt, nemlig et sår i baken ytterst i tarmen. Det er så vondt at jeg har holdt på krepere av og til En spesialist skulle undersøke dette, og dyttet et rektoskop oppi der. Fikk en salve som skulle bedøve, men det var omtrent ingenting. Det var så vondt at jeg tror knapt det går an å kjenne stort vondere..! Jeg skal tilbake senere, og er livredd om jeg må gjennom dette igjen. Det måtte visst være sånn vondt mente han. Men nå trodde jeg at i dag, når man skal gjøre noe som er veldig vondt, at de kunne bedøve slik at du ikke kjenner noe særlig i dag?? Men jeg har hørt mange ganger at sånn er det? Har noen greie på det, og har man krav på en ordentlig bedøvelse hvis man synes det er behov for det? Postet av anonym: 08ffebebdf77d474b4660a1a2149cdbe Postet av anonym: 08ffebebdf77d474b4660a1a2149cdbe Snakk med legen om det og fortell hvordan du hadde de forrige gang. Så lenge bedøvelse er mulig ser jeg ikke noen grunn til at man ikke skal få det. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Tenk å få bedøvelse i ræva da, så driter du på deg mens de sjekker rundt Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Tenk å få bedøvelse i ræva da, så driter du på deg mens de sjekker rundt Vil helst bare ha seriøse svar takk. Til orientering, kan jeg si at før en slik undersøkelse får man en innstruks om hvordan tømme tarmen. Man må bl. a kun ta til seg flytende føde et døgn før, og bruke visse medikamenter. Postet av anonym: 08ffebebdf77d474b4660a1a2149cdbe 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Du kan faktisk få full narkose hvis det er det som må til for å få tatt undersøkelsen. Legene vil helst ikke gi spesielt med bedøvelse da gjør jobben deres enklere og antagelig så er det et kostnadsspørsmål også. Jeg har selv fått full narkose ved en biopsi fordi personalet var redd jeg skulle skade dem eller meg selv alvorlig. Snakk med legen og forklar at det er uaktuellt å gå gjennom undersøkelsen uten bedre smertelindring så får du garantert minimum en likegladsprøyte eller syntetisk morfin. PS. Syntetisk morfin er ekstremt heftige greier og vil høyst sannsynlig hjelpe enormt. Det varer bare noen minutter men du blir helt slått ut av det. Endret 12. februar 2012 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå