TMB Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Hei. Har en ganske ny Crucial m4 64GB. Har fungert helt fint frem til i dag tidlig, jeg våknet opp til "BOOTMGR IS MISSING" når jeg skrudde på skjermen. Gikk inn i BIOS og fant ut at disken ikke var synlig der engang. Etter litt frem og tilbake med testing fant jeg ut at det er strømmen som detter ut på en måte, når jeg plugger strømkabelen ut og inn igjen så funker den igjen. Den "detter ut" ca. hver halvtime. Hvis den gjør det når jeg er inne i Windows så stopper alt opp, og etterhvert starter maskina på nytt og jeg får BOOTMGR IS MISSING igjen. Men hvis jeg er kjapp så er det bare å plugge strømkabelen igjen så fortsetter den å virke i Windows. Har testet annen strømkabel og annen rail, så det kan umulig være PSU som er problemet. Spesielt fordi det har funka helt vanlig frem til i dag, aldri noen problemer... Så hva tror dere, feil på SSD? Har lagt inn nyeste firmware for noen uker siden. Har allerede sendt mail til butikken (MPX) men får jo ikke svar før i morgen. Utrolig irriterende å måtte fikle i kabinettet hvert 30. minutt. Endret 12. februar 2012 av TMB Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hehehehe. Det ENESTE problemet Crucial M4 serien har er ett firmware problem angående SMART data etter ca 1 måned. Tallene ruller til negativt eller noe lignende og diskens firmware krasjer... Løsning? Oppdater firmwaren. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Joda men har jo nyeste firmware på den o.O EDIT: Det hadde jeg ikke gitt, skal legge inn nå Endret 12. februar 2012 av TMB Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Ok nå la jeg inn nyeste firmware og det virker som problemet er borte, men nå er det nye problemer som ikke var der før...for eksempel at en av diskene mine ikke går an å gå inn på. I diskbehandling står den som "File System: RAW". Betyr det at jeg må formatere den til NTFS før jeg kan bruke den? What the actual fuck? Har jo masse ting på den. Er en 1TB disk Endret 12. februar 2012 av TMB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå