Geir Kristiansen Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Praktærfugl Bildet er fjernet. Beskrivelse: Bildet er ikke optimalt skarp da det er tatt i motlys. Evalueringsnivå Visning: Jeg ønsker å vise frem mitt bilde og få hyggelige tilbakemeldinger. Jeg setter pris på om du forteller kort hva du liker med bildet. Link til bildesiden Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 For en aldeles nydelig fugl dette.. Denne har jeg aldrig sett... Lenke til kommentar
Geir Kristiansen Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Lever stort sett i arktiske strøk men overvintrer av og til i nord-norge. Denne holdt seg sammen med en stor flokk av vanlige ærfugler rett utenfor Bodø. Tok bildet idag tidlig i motlys, så det ble desverre ikke optimalt skarp og endel croppet. F9, 1/250, iso 1000 Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Sorry, må bare spørre... Hvorfor f9 ? Du har vel mulighet for større blender en det... Da kunne du gått ned på iso og fått et bedre resultat...( nå vet jeg forresten ikke hvilket kamera du har, kan jo hende det takler iso 1000 uten problemer) Lenke til kommentar
Geir Kristiansen Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Var vanskelige motlysforhold/lav sol og prøvde mange varianter ifht iso/blender. Etter "cropping" endte jeg opp med dette/disse bildene. Regnet med at jeg hadde kort tid på meg før fuglen var for langt borte igjen. Ikke alltid like lett å treffe på innstillingene når man har 30-40 sek på seg for å ta ett bilde samtidig som fuglen forflyttet seg i skiftende lysforhold. Tatt med "Gammelt" Canon 5D mk II og Canon EF 400mm F2.8L IS USM, men apparatet takler iso 1000 visst bildet ikke croppes for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg