hadebra11 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hei. Jeg kjøpte meg en audi a3 98 i desember 2011, den har nå gått 170.000 og jeg har hatt følgende problemer: - Vanskelig å starte innimellom, men særlig etter at jeg har kvælt den, selv om den er varm. - Turtallet "danser" akkurat i det jeg har bremset helt ned. - Bilen lugger/hakker når jeg slipper gasspedalen fort ut, og da rykker det også i girspaken.(Ødelagte motorfester?) - Den fusker på tomgang, uansett om den er kald eller varm. Og innimellom fusker/lugger den i fart. Ting som ble gjort på bilen ved rundt 168.000: - Skiftet batteri og dynamo. - Skiftet tennplugger. - Skiftet olje og oljefilter. - Skiftet luftfilter og kupefilter. Så leverte jeg den inn på albjerk og de sa at antageligvis så var det LMM som måtte byttes. Den er nå byttet, og bilen oppfører seg helt annerledes: Men hvis jeg gir gass rett etter at jeg har startet den og begynner å kjøre med en gang går det greit. LMM ble kjøpt på norsk bildelsenter og den er fabrikkny. Så etter at jeg har byttet har følgende endret seg: -Den har blitt lettere å starte, men nNår jeg starter bilen fyker turtallet opp til rundt 1600 før det går relativt fort ned igjen, "danser" litt rundt 1000omdreininger, før bilen stopper helt. -Turtallet "danser" fortsatt akkurat i det jeg har bremset helt ned. -Fuskingen på tomgang har bedret seg. Noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hvilken motor har du? Lenke til kommentar
hadebra11 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Det er en 1.6l. Jeg ringte Norsk Bildelsenter og sa at LMM jeg hadde kjøpt der var defekt. Og da sa de at ingen av disse symptomene hadde noe med LMM å gjøre, men at det antageligvis er gasspjeldet mitt som er ødelagt. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg ville fått bilen diagnotisert enten av Audi eller av noen som har utstyret (VAG-COM/VCDS). Så slipper du å bruke mange tusen for å prøve deg frem og bytte en haug med komponenter... Lenke til kommentar
hadebra11 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Den har blitt diagnostisert av Albjerk, og det kom ikke opp noen feilkoder. Skal visst mye til for at feil på lmm og gassspjeld blir registrert i feilminnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå