Gå til innhold

Filer og programmer "borte" etter virusproblemer.

Anbefalte innlegg

Hei

Har en dell latitude 5500 med windows 7 ultimate på. Fikk virus som gjorde at je har fått problemer med hardisken.

Alt av filer og programmer er vekk, har ingen internett heller, men data på pc viser at jeg har 61,5 GB brukt plass, selv om mappen er tom?

Noen ideer på hva som har skjedd og hva som kan gjøres?

Takker på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okei.

Ble programmer og filer slettet før du kjørte alle disse programmene? Eller var det et av disse programmene som gjorde at alt ble slettet?

Forhåpentligvis har du ikke avinstallert Combofix enda (ettersom combofix sletter gjenoprettingspunkter når det blir avinstallert). Du kan prøve å tilbakestille PC-en 4 dager tilbake, til da ting fungerte. Systemgjennoppretting finner du i Start->Alle programmer->Tilbehør->Systemverktøy

Lenke til kommentar

Finner verken tillbehør eller systemverktøyer alt er tomt.

Etter jeg gikk over med Combofix så har pc begynnt å slå seg av å på, altså den slår seg på slik at jeg kommer inn før den slår seg av igjen. Sånn holder den på, noen ideer på det?

Lenke til kommentar

1. Jeg registrerte ikke noe svar på om når filer og sånt forsvant. Var det også i forbindelse med at du kjørte Combofix?

2. Kan du legge ut Combofix-loggen her i posten din?

3. Se om du kommer deg inn i Sikkermodus. Dit kommer du ved å restarte maskinen, og trykke mange ganger på f8-knappen under oppstart inntil du kommer til en meny, der du velger Sikkermodus. Legg merke til om du finner filene når du er i Sikkermodus, og sjekk også om du har mulighet til systemgjenoppretting her ifra.

Lenke til kommentar

1. Filene forsvant under viruset, fikk beskjed om at hardisken hadde kollapsett. Det som skjedde når jeg kjørte combofix var at han fant og slettet noe og etter dette begynnte den og slå seg av og på

2. hvet ikke helt hvordan jeg skal få tak i den loggen? sorry.... Skulle åpne noe jeg trodde var loggen, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte finne et program å åpne det i så jeg valgte word, så det virker som jeg kan åpne dokmentene igjennom det... Det er mye som ser rart ut her...

3. Kom inn på sikkerhetsmodus fant ikke filene der, kom inn på Systemgjennopprettingen, men får bare beskjed om at det fungerer ikke

Lenke til kommentar

Loggen skal ligge på c:/combofix.txt og åpnes med notepad/notisbok hvis du fortsatt kan bruke dette programmet. Fint om du kan legge ut denne loggen.

Hva mener du med "mye som ser rart ut her"?

Prøv dette for å få til system restore.

Gi tilbakemelding. Om ikke dette heller fungerer, kan vi prøve å kjøre en ubuntu live-cd for å se om vi får tilgang på filene på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...