Gå til innhold

Noen taster registreres ikke på mitt tastatur

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg bare skulle høre kjapt med dere her før jeg mest sannsynlig sender tastaturet på reperasjon. Jeg får uansett ikke sendt det idag. Det er jo søndag.

Problemet er enkelt og greit at noen taster ikke vil fungere i det heletatt, men resten av knappene fungerer helt fint. Dvs nøyaktig disse tastene registreres ikke:

t, y, å, num-lock tastene: 4, 5 og 0, backspace, venstre windows knappen, Tab og Esc.

Har også prøvd å bare trykke litt kombinert på de defekte tastene for å "teste". Og fant at om jeg f.eks trykker på flere av de defekte tastene og avslutter med en fungerende bokstav, så vil det i noen tilfeller skrives ut noe helt tilfeldig i tekst feltet.

For eksempel. trykker jeg: "t+y+å+p" så skrives det ut "upr" i det aktive tekst feltet. Eller "t+y+å+ø" = "øaf". Vet ikke om det har noe å si?

Det jeg selv har prøvd er å...

... restarte PCen

... bytte USB innganger

... installere driveren til tastaturet (som jeg aldri har brukt tidligere)

... fant en driver til et gammelt tastatur jeg hadde glemt å avinstallere. Fjernet dette. Har jo ikke vært problem tidligere.

... sjekket språkinstillingen på PCen og prøvd å skifte språk på tastaturet.

... kjørt system restore (gjennoppretting av PCen)

... sett igjennom bios, har overklokket o.l. før, men er ikke ekspert på område, så endret ikke noe. Vet ikke om kanskje det er en instilling der jeg kan prøve?

... jeg hentet til slutt frem et gammelt tastatur, dette fungerer helt fint uten noe problemer. Så tror mest sannsynlig det er selve tastaturet som har feilen.

Problemet gjelder et Roccat Isku tastatur som ble kjøpt i oktober 2011 og ellers består maskinvaren min av disse specs:

MBO: Gigabyte GA-Z68X-UD4, Socket-1155

CPU: Intel Core-i7 Quad Processor i7-2600k

RAM: Corsair Vengeance DDR3 16GB, 1600Mhz, CL8

GPU: Zotac GeForce GTX 590, CUDA, PhyzX

SSD: Crucial m4 SSD 256GB, 415/260 MB/s read/write

HDD: 2x SeaGate Barracuda 7200rpm SATA III - RAID0

PSU: Corsair HX 750 PSU

Er nå helt tom for idèer. Noen som vet om en fix, eller blir det bare å sende tastaturet i retur? Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...