Thlian Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Pcen ble bygd i mars ifjor, den har restartet seg selv en del ganger uten av jeg har hatt den villeste anelse om hva det er. Inntil her om dagen, jeg hadde nok subba litt for mye bortover gulvet. Kommer borti den delen av kabinettet som er av stål og kjenner jeg får et bittelite statisk støt. Momentant restarter maskine seg.......... Hva i alle dager er det som kan forårsake dette, kabinettet er da jordet mot strømforsyninga hvis jeg ikke tar helt feil!? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Kabinettet er jordet mot strømforsyninga, men er alt annet jordet? Som for eks strømforsyninga. Er den koblet i en jordet stikkontant? Feilen kan og skyldes dårlig eller defekt del. For eks PSU. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jording eller ikke vil ikke ha noen betydning, det vil uansett skje en utladning. Og det er nok selve utladningen som får den til å restarte. Har opplevd det samme selv. Var ikke noe direkte galt med PCen, den var nok bare litt 'overfølsom'. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Det skjer hver bidige gang jeg også kobler til de fronmonterte usb portene, trodde det kunne ha noe med modulen å gjøre men det var frem til et statisk støt utløste det samme. Kun jorda kontkter her i huset. Forbanner meg litt grønn, siden usb brikker og anna stæsj må på med hodelykt og krabbe bak pcen for å koble til. Skjønner ikke hvorfor det går greit der.....?! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Kanskje det ikke er statisk utladning, men heller en defekt USB kontakt i kabinettet? Ta på kabinettet før du plugger inn USB så blir eventuell statisk utladet. Hvis da PC fremdeles restarter ligger feilen i hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå