Gå til innhold

Kommentar: Spilling er bra for deg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i det Gamer.no-follower sier. Artikkelen virker som den skal støtte forfatterens eget synspunkt og selvsagt de fleste av leserens synspunkt.

Det ville vert en temmelig stor jobb tror jeg, men når en først skal skrive en slik artikkel, bør informasjon samles fra "begge sider" av saken før hver enkelt leser kan sannsynlighetsberegne videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Spill trener ikke bare gode normale mennesker men også de unormale og onde blant oss. Vi blir også fetere av å sitte å spille mye. Teknikker i spill kan gi inspirasjon til terrorister.

Så det er alltid noe negativt bak alt det positive. Spillene er ikke noe problem for den vanlige mann i det hele tatt.

Men folk som feiler i psykiske tester eller har aggresiv ADHD eller lignende burde ha rettslig forbud mot å spille.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ugh, hvorfor er så mange "spillere" så jækla kåte på å finne argumenter som støtter gaming.

Spill er morro, du får litt ut av det og er greit i små doser, men dessverre er spill laget sånn at man alltid ønsker å spille mer, og en stor del av de som spiller (meg inkludert, tidligere) blir sittende for lenge, og du merker det ikke før det er for sent.

Gaming er ikke en holy grail, vi er ikke glorious PC-gaming master race og det er mye bedre, gitt at du spiller litt for mye, å finne på andre aktiviteter.

End of discussion.

Lenke til kommentar

ugh, hvorfor er det så mange "ikke-spillere" så jævla kåte på å finne argumenter som ikke støtter gaming.

spill er morro og ganske så sosialt hvis du tenker utenfor boksen, du får også en hel masse ut av det og er bra i store doser. heldigvis er spill laget for at folk ikke får lite for pengene og kan egentlig fortsette til de blir lei, man kan bli sittende ganske lenge og storkose seg, for hva har vell det og si at en person faktisk elsker å spille?

gaming er en holy grail som kanskje musikk var på 70-80`tallet, vi er faktisk en Gaming race og det virker ikke som mange tar skade av det, så ikke finn på andre aktiviteter hvis du virkelig blir tvilferdstilt av gaming.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Alt er vel bra så lenge det gjøres med måte. Å spille ti timer i strekk hver dag er for eksempel ikke særlig bra.

Sant så sant...men da igjen...sitte på en kontor stol 8 timer hver dag på jobb er heller ikke spesielt bra :p

Men har ikke de fleste slike yrker i Norge nå innført sånne "gym"-pauser av og til, hvor folk må stå opp fra stolen og strekke på seg? Hjelper litt. Men som du sier, det er definitivt ikke godt for kroppen å sitte stille uansett om man spiller eller jobber. Men nå er det gjerne slik at mange av disse som sitter i ro og spiller lenge, også har vært på jobb og sittet stille der i flere timer før de kom hjem og fikk fyrt opp spillmaskina.

Lenke til kommentar
Det ville vert en temmelig stor jobb tror jeg, men når en først skal skrive en slik artikkel, bør informasjon samles fra "begge sider" av saken før hver enkelt leser kan sannsynlighetsberegne videre.

Dette var min tanke og. Her sitter vi gamere og føler oss dårlig behandlet på grunn av ensidig fokus på de negative aspektene ved spilling, og til vårt forsvar trylles det frem en artikkel med ensidig positivt fokus på spilling. Man blir ikke klokere av dette, man får bare et mer polarisert bilde av fenomenet. Lesere her på gamer.no vil ignorere eller avfeie de negative artiklene andre steder som u-opplyste og ignorante, på samme måte som "motstandere" av spilling vil avfeie denne artikkelen

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Jeg elsker og spille men etter 3-4 timer klarer jeg ikke nyte spillet. Venter til neste dag også er det bare og kjøre på

Pluss at det er et stort problem med Mmo , man glemmer jo helt av og spise mat. Så blir man mere og mere irritert på spillet jo mindre man spiser. Første jeg lærte av foreldrene mine innen gaming

Lenke til kommentar

For 8 mnd fjernet forskjellige butikker i Norge spill som World of Warcraft, Call of Duty og Dead Island, mens nå kommer det artikler om hvor bra det er å spille, det er på tide at medier slutter å være innavla idioter og lukker opp øyna.

Lenke til kommentar
Fra The study on whether good video game skills translate into surgical prowess was done by researchers with Beth Israel and the National Institute on Media and the Family at Iowa State University. It was based on testing 33 fellow doctors — 12 attending physicians and 21 medical school residents who participated from May to August 2003.

...33 leger? Det gir vel omtrent like bra statistikk som min undersøkelse om at 100% av spillere (dvs meg) spiller 'I Have No Mouth, and I Must Scream' for tiden.

Lenke til kommentar

Hvis det som står i artikkelen faktisk speiler virkeligheten i forskningsmiljøet, og at artikkelforfatter ikke kun har funnet fram til noen ytterst få fordelaktige rapporter, så er jo dette vel og bra.

Samtidig ser jeg ikke helt hvordan dette gagner gamere som virkelig har spill som hobby slik jeg og mange her på gamer.no har. 10-20 timer brukt på spilling i uka, er jo tross alt 10-20 timer som kunne vært brukt til å bli bedre på noe mer fordelaktig og konkret, om det så skulle være matematikk, musikk eller tegning. At en kanskje kan bli en litt mer oppmerksom sjåfør eller at en eller annen kirurg blir en smule mer nøyaktig hjelper liksom ikke veldig med å rettferdiggjøre tiden som blir brukt på spill. Argumentet må da isåfall være at spill tross alt er bedre en mye av det andre skvipet det er mulig å bruke tid på, slik som såpeserier, actionfilmer eller banal kiosklitteratur.

Likevel må da det viktigste etter mitt syn ikke være å prøve å legitimere spilling ved å gjemme seg bak utallige forskningsrapporter, men heller ved å fremme spill generelt som mediet. Et mediet som kan være et fullverdig alternativ på lik linje med bøker, film eller musikk. Grunnen at vi spiller må da være fordi det er morsomt, utfordrende(på flere plan), en opplevelse, ikke at spill kanskje kan hjelpe nøyaktigheten til hjernekirurger. Sistnevnte er da kun en positiv bivirkning, og ikke grunnlaget som spill skal dømmes på.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...