Mgut Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 som dere ser her så har jeg valgt ut, riktig nokk så skal dette være bra, men er usikker på radiator om den er stor nokk skal vannkjøle - Gainward GTX 580 'good edition' (skal klokkes til 1Ghz merke) -Amd Phenom II x6 1075t (skal klokkes til 4.2 Ghz) Jeg lurer også på hvor stor PSU jeg trenger for dette, har en 750w fra chieftek, den er ikke av beste kvalitet, så blir nokk å bytte den ut da, vist ikke dere mener noe annet. Trenger jeg kanskje å bytte ut noe av det jeg har valgt? Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 ingen som hjelpe meg her, kor dårli! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 For fornuftige klokkefrekvenser vil jeg si dette ser bra ut. Bra pumpe, nipler passer med slanger, og blokkene er sikkert helt kurante. Du trenger imidlertid 2 nipler ekstra for å dekke blokker, tank og radiator Farget vann kan også gi et helvete med vask av loopen, hadde heller kjøpt fargede slanger her. En Phenom II X6 på 4.2 GHz kan det godt hende du klarer, det krever ikke så mye flaks å få en brikke som er villig til å gå såpass langt. Men et gjennomsnittlig GTX 580 klokker til 850-900 MHz et sted med 1.1V og ~300W strømforbruk. Typisk skalering med spenning og kjøling vil da si at for å nå stabilt 1000 MHz core på et GTX 580 vil du realistisk trenge noe slikt som 1.2V (om du har en golden (0.01%) brikke), med en typisk brikke vil jeg tippe du må opp i 1.25-1.3V et sted for å klare dette absurde og sinnsvake målet. Dette vil drepe kortet ditt etter noen måneder sannsynligvis siden få kort designes for å levere 500+ W over lang tid. Kult å bli med i vannkjølingsklubben, men ikke forvent at du plutselig vil nå 30% høyere klokkefrekvenser bare fordi du er vannkjølt. 5-10% høyere er mye mer realistisk. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 da har jeg oppdatert vannkjølings settet, slik ser det ut nå Noe jeg kan skifte... - radiator - og hvilke vifter burde jeg velge? - cpu blokk? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Noiseblocker eller Scythe Gentle Typhoon er toppvalgene. Ellers er det bare å velge noen som ser fine ut om du ikke bryr deg så voldsomt om støy/ytelse. Gå heller for fargede slanger enn farget vann, farget vann gir avlegg i loopen og blir et mareritt å vaske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå