Gå til innhold

Hjemmekino anlegg til rundt 2000-3500 Kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du noen krav til om det skal være med BluRay spiller?, mye bedre etter min mening å ha anlegg med receiver og høytalere også koble til ekstern spiller slik at det blir enklere å oppgradere også slipper du bytte ut hele bare fordi bluray går av på moten.

Tingen er vell at de ønsker seg å ha en bluray spiller oppi stuen noe som de ikke har.

Men hva evt anbefaler du i forhold til av man velger en receiver og høytalere, og så evt en ekstern bluray spiller ?

helst til prisen under 4000 kr

Lenke til kommentar

Jeg har et 2.1 anlegg med innebygget bluray-spiller fra Samsung og kan i hvert fall si at det er triste saker. Betalte 5 000 kr for det for 2 år siden, noe som tilsier at det er mitt dårligste kjøp på lenge.

Vet ikke om det er Samsung som er problemet, eller om en rett og slett ikke kan forvente mer i denne klassen. Lyden er elendig, høyttalerterminalene er elendig med høyttalerkabler tynnere enn hårstrå - mister kontakten bare en ser hardt på det.

Et skikkelig hifi-anlegg, selv de billigste, med en ekstern bluray-spiller vil være å foretrekke.

Receiver

Høyttalere

Blu-ray

Så klarer du akkurat å presse inn en liten sub, eller du kan bytte ut høyttalerne med noen litt større. Seinere kan du kjøpe inn flere høyttalere om det er ønskelig.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Jeg har selv dette anlegget her. og det fungerer utmerket. eneste er at jeg har byttet ut de ledningene som følger med med noen som er litt tykkere å bedre slik at det ikke er så stor sjanse for forstyrrelser. Her er det da bare å finne en billig blurayspiller ekstra så har du alt du trenger, og du har alle muligheter til å oppgradere etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg har et 2.1 anlegg med innebygget bluray-spiller fra Samsung og kan i hvert fall si at det er triste saker. Betalte 5 000 kr for det for 2 år siden, noe som tilsier at det er mitt dårligste kjøp på lenge.

Vet ikke om det er Samsung som er problemet, eller om en rett og slett ikke kan forvente mer i denne klassen. Lyden er elendig, høyttalerterminalene er elendig med høyttalerkabler tynnere enn hårstrå - mister kontakten bare en ser hardt på det.

Et skikkelig hifi-anlegg, selv de billigste, med en ekstern bluray-spiller vil være å foretrekke.

Receiver

Høyttalere

Blu-ray

Så klarer du akkurat å presse inn en liten sub, eller du kan bytte ut høyttalerne med noen litt større. Seinere kan du kjøpe inn flere høyttalere om det er ønskelig.

Tanken var det skulle være surround. og ikke noen store høytalere grunnet av de har naboer.

så hvis dere anbefaler forsterker + 5:1 og så evt koble på bluray ved en senere anledning, så lurer jeg på om dette kunne være noe.

Men kan så lite om surround anlegg at må nesten lure på hva som er lurest ?

Lenke til kommentar

Ingen som kjenner til noe bra anlegg for rundt den prisen ? :thumbdown:

Prøv Receiveren fra Denon og kombiner med denne demopakken på tilbud fra Audiofoni.

http://www.audiofoni.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=200&category_id=41&option=com_virtuemart&Itemid=9

E nok veldig spektisk til http://www.audiofoni.no, har aldri hørt om nettsiden, og ser at en del har hatt problemer med den.

Tingen er at faren min som skal ha anlegget, er veldig skeptisk på alt på nett, så derfor må handelen skje smooth.

evt andre forslag ?

Lenke til kommentar

E nok veldig spektisk til http://www.audiofoni.no, har aldri hørt om nettsiden, og ser at en del har hatt problemer med den.

Tingen er at faren min som skal ha anlegget, er veldig skeptisk på alt på nett, så derfor må handelen skje smooth.

evt andre forslag ?

Ok, man må selvsagt føle seg trygg når man handler men det hadde nok vært det absolutt beste anlegge man kunne få for pengene.

Men blir vanskelig hvis du ikke kan kjøpe på nett ja.

Lenke til kommentar

evt andre forslag ?

Ok, man må selvsagt føle seg trygg når man handler men det hadde nok vært det absolutt beste anlegge man kunne få for pengene.

Men blir vanskelig hvis du ikke kan kjøpe på nett ja.

kan kjøpe over nett :w00t:

men helst over butikker slik som:

komplett,elkjøp,lefdal,mpx,dustin,hi-fi osv de som er ganske kjent og hvor jeg vet jeg får rask levering og bra service osv :p du skjønner sikkert.

Hvorfor tror du jeg hadde linket til komplett og dustin i første posten ? :D

Lenke til kommentar

kan kjøpe over nett :w00t:

men helst over butikker slik som:

komplett,elkjøp,lefdal,mpx,dustin,hi-fi osv de som er ganske kjent og hvor jeg vet jeg får rask levering og bra service osv :p du skjønner sikkert.

Hvorfor tror du jeg hadde linket til komplett og dustin i første posten ? :D

Ok, tenkte ikke på det :blush:

Tror egentlig at du og faren din blir veldig fornøyd og får stor glede av ett vanlig ferdiganlegg.

Her er ett fra Komplett med 1000 kr i avslag og som er best i en eller annen test.

Tipper at du ikke trår feil om du kjøper ett slikt.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626090

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er i samme situasjon som igxx og lurer på kva pakke eg skal gå for. Komplett har 40 % på LG HX966TZN (2995,-). Utan å ha særleg peiling på lyd så ser eg at denne pakken har ARC, lydretur kanal, noko som fører til at ein kun treng 1 hdmi kopling mellom tv og blu-ray - korrekt? dette er jo positivt i forhold til hx906sb.

Er det nokon som veit om det er ok kvalitet på blu-rayspelaren? Ynskjer å nyte 3D film på ue55d8005 :)

Link til HX966TZN

Dette vil vel vere eit betre kjøp enn LG HX906SB sant?

Alternativet er samsung HT-D5550 til 3495, men vanskeleg å finne brukarerfaring frå dette produktet også.

Det siste alternativet er å sette saman ein pakke med høgtalar, reciever, blu-ray og sub - men då går vel prisen opp nokre tusenlappar frå det nemnde tilbodet.

Igxx: har du gått til innkjøp, har du i så tilfelle ei lita brukarerfaring på lur?

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon som igxx og lurer på kva pakke eg skal gå for. Komplett har 40 % på LG HX966TZN (2995,-). Utan å ha særleg peiling på lyd så ser eg at denne pakken har ARC, lydretur kanal, noko som fører til at ein kun treng 1 hdmi kopling mellom tv og blu-ray - korrekt? dette er jo positivt i forhold til hx906sb.

Er det nokon som veit om det er ok kvalitet på blu-rayspelaren? Ynskjer å nyte 3D film på ue55d8005 :)

Link til HX966TZN

Alternativet er samsung HT-D5550 til 3495, men vanskeleg å finne brukarerfaring frå dette produktet også.

Det siste alternativet er å sette saman ein pakke med høgtalar, reciever, blu-ray og sub - men då går vel prisen opp nokre tusenlappar frå det nemnde tilbodet.

Igxx: har du gått til innkjøp, har du i så tilfelle ei lita brukarerfaring på lur?

Hallo, valgte å gå for dette anlegget, og kan vell ikke akkurat klage på noen som helst måter. har en bra lyd, og er bedre enn forventet subben er ikke extrem kraftig akkurat for å si det mildt, men var ikke derfor jeg kjøpte anlegget.

Endret av igxx
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hallo, valgte å gå for dette anlegget, og kan vell ikke akkurat klage på noen som helst måter. har en bra lyd, og er bedre enn forventet subben er ikke extrem kraftig akkurat for å si det mildt, men var ikke derfor jeg kjøpte anlegget.

Det er et supert anlegg til prisen. Hadde du ventet litt,hadde du kanskje fått HX966-TZN til samme pris, men et anlegg kan man jo ikke vente på forever. ;) Tipper du har plenty lyd, om ikke rommet er for stort? Kanskje det tilogmed fyller ut et større rom, ganske bra? (Da jeg vet hvor mye lyd du får med LG og Samsung hjemmekinoanleggene er det kjekt du ble fornøyd). ;-)

Lenke til kommentar

evt andre forslag ?

Er det nokon som veit om det er ok kvalitet på blu-rayspelaren? Ynskjer å nyte 3D film på ue55d8005 smile.gif

Link til HX966TZN

Gå for HX966 om du har råd. ;) Har det samme selv, og er kjempefornøyd. ARC er veldig greit å ha (nettverk/lyd via HDMI) og, høyttalerne er jo litt større, men slanke og veldig smale/praktiske. Og sub'en er muligens litt større? Vet ikke om WiFi Direct,Simplink,BD-Live og 3d-støtte er på den mindre modellen heller. Men det mindre anlegget ser jo bra ut også, Hvor stort er rommet du skal bruke det i ca?

Endret av chiron69
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...