Gå til innhold

Nå må jeg spille cs for første gang, men hvordan og hva?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt smålei av alle cs debattene rundt om kring uten å selv kunne delta da jeg aldri har spillt det før :roll:

Har spillt forskjellige mp spille noen år, men aldri cs. Hva trenger jeg og hvordan går jeg frem før jeg er klar til å spille?

pc`n min er grei nok, så jeg trenger ingen hardware tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 2 allternativer. Du kan enten kjøpe Half life et eller annet sted så laste ned Moden til half-life(1,5 er siste). Da må du også laste ned siste HL uppdate (tror det er 1,1,10 eller noe).

Eller så kan du kjøpe Cs retail og oppdatere den til siste. Det betyr litt mindre nedlasting (ca 120Mb). Begge versjonene kan spille om hverandre, og det er ingen forskjell på de. Eneste er at navnene på våpnene er litt anderledes (av en eller annen grunn). Kjøp den som du finner billigst.

Så for å finne en server annbefaler jeg å bruke "the all-seeing eye". Den finner gode servere for deg, husk å sette på ting i filteret (som f.eks bare servere fra norge og med ping under 50, ikke full eller tom.). Så er det bare å spille. Reglene er lette (og du finner tusenvis av guider der ute). Det vanligste er De_ map, hvor teroristene skal sprenge et sted med en bombe og Ct ene skal defuse den. Du bør gå inn i instillingene å finne ut "use" keyen. I tillfelle du skal defuse er det litt kjedelig å ikke vite hvordan du gjør det.

Ikke skyt på vennene dine. Og prøv ut våpnene og finn deg noen du liker. Husk at det ikke finnes et "beste våpen", det er rellativt.

Og oppfør deg relativt voksent, og aldri juks.

Lenke til kommentar
Du har 2 allternativer. Du kan enten kjøpe Half life et eller annet sted så laste ned Moden til half-life(1,5 er siste). Da må du også laste ned siste HL uppdate (tror det er 1,1,10 eller noe).

Eller så kan du kjøpe Cs retail og oppdatere den til siste. Det betyr litt mindre nedlasting (ca 120Mb). Begge versjonene kan spille om hverandre, og det er ingen forskjell på de. Eneste er at navnene på våpnene er litt anderledes (av en eller annen grunn). Kjøp den som du finner billigst.

Så for å finne en server annbefaler jeg å bruke "the all-seeing eye". Den finner gode servere for deg, husk å sette på ting i filteret (som f.eks bare servere fra norge og med ping under 50, ikke full eller tom.). Så er det bare å spille. Reglene er lette (og du finner tusenvis av guider der ute). Det vanligste er De_ map, hvor teroristene skal sprenge et sted med en bombe og Ct ene skal defuse den. Du bør gå inn i instillingene å finne ut "use" keyen. I tillfelle du skal defuse er det litt kjedelig å ikke vite hvordan du gjør det.

Ikke skyt på vennene dine. Og prøv ut våpnene og finn deg noen du liker. Husk at det ikke finnes et "beste våpen", det er rellativt.

Og oppfør deg relativt voksent, og aldri juks.

-Ok, nå er jeg litt klokere. Kjøper meg da half life (kommer det ikke et nytt nå straks, eller er det også utsatt?)

Laster ned 1,5 moden og siste H L update.

og the all seeing eye her i fra

http://www.udpsoft.com/eye2/index.html

Hvor store de forskjellige filene å laste ned er gjør ikke så mye da jeg har rimlig grei linje..

Voksen er jeg, og jukser i mp spill gjør jeg aldri :wink:

Tusen takk for hjelpen, da har jeg den info jeg trenger for å prøve cs :woot:

Lenke til kommentar

Najs forklaring P@rm@nn :yes:

Men du glemte ett par ting, som å rotte med awp, campe osv...

Rotte med awp vil si at du, f.eks. i de_aztec, løper ut døra fra ct eller terror og bare skyter fra distanse. Camping vil si at du sitter bak en kasse og.l. og bare venter på at folk skal suse forbi. (Kan med unntak brukes i ECO runder (ECO Vil si at du sparer alle pengene eller kjøper en annen gun, deagle f.eks.)) De våpnene som er mest brukt er AK/Colt/AwP/Usp og deagle. Hvis du har lite cash, men må ha våpen, så kjøper du mp5 (trykker på kjøpeknappen, default er "b" så 3 så 1. Så må du huske 2 flash, HE, Def-Kit hvis CT, og smoke og Kevlar+Helmet).

Da er det bare og kaste seg uti cs havet. GL HF! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...