Gå til innhold

Nyeste uTorrent suger - hvordan få tilbake tidligere versjon?


kilkenny

Anbefalte innlegg

Helt ukritisk klikket jeg ja til uTorrent update idag.

Stor var overraskelsen når jeg oppdaget etterpå at det var et par ting jeg IKKE liker noe særlig.

 

Først så kan man ikke stoppe seeds av komplette downloads, det suger jo nå jeg sitter på elendig mobil-linje. Så kan man heller ikke sortere på dato lengre slik man kunne før. Føler at begge disse issusene var deal-breakere for meg.

 

Er det noen måte å få tatt en roll-back av uTorrent?

 

Kjipt å måtte kutte den ut helt men det ser ut som det blir alternativet.

 

Btw uTorrent 3.1.2. Build 26740 er den jeg har nå og som jeg ikke ønsker.

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eldre versjoner er enkelt - da mange websider spesialiserer seg på å holde arkiv av gamle versjoner av programmer. f.eks. (fra raskt google search etter "utorrent old version"):

http://www.oldapps.com/utorrent.php

 

Det sagt så tror jeg du tar feil/misforstår på begge klagepunktene dine...

Stoppe seeding av ferdig torrent:

Dette fungerer fint for meg ihvertfall. Jeg trykker stop torrent, og den stopper å seede. Ser ikke helt problemet? Du kan også automatisere seeding stop under options - queuing. Sett minimum seeding goal ratio til det du vil (lav prosent om du vil) og så sett på boksen for "limit upload when seeding goal is reached". Du kan sette denne til 0 for å stoppe torrenten når den når sitt mål (selv om det er 5% eller 0%). Dette er valg du alltid har hatt og er ikke nytt i den nye versjonen så langt jeg vet? Som alltid kan du også cappe upload (og download) hastigheten for torrentene til det du vil - både for hver torrent individuellt - og globalt for hele Utorrent programmet.

 

Sortere etter dato:

Dette kan du fremdeles gjøre. Jeg tror jeg forstår hvorfor du tror de har fjernet det - og det er nok pg.a de har fjernet denne kolonnen som default. Du må bare høyreklikke på kolonnene i toppen og så får du en liste med kriterer som du kan legge til og fjerne som du vil - det er en haug du kan velge mellom inkl "date added", "completed on" og andre datobaserte kriterier. SÅ langt jeg vet er det ingen funksjonalitet i forhold til dette som er fjernet (men det ble skjult som standard når jeg oppgraderte så jeg - ja). Dette fungerer forøvrig på akkurat samme måte som du legger til eller fjerner slike kolonner i windows Vista/7 i mapper (så om du ikke visste om dette i det hele tatt så kan du også bruke denne nye kunnskapen til å sortere mapene dine i windows bedre etter dine behov).

 

Hvis det er noe jeg har misforstått og disse forklaringene ikke løser problemene du har så forsklar litt mer i detalj så skal jeg si i fra om jeg vet en løsning. Som sagt tror jeg ikke noe betydeig funksjonalitet er bitt fjernet i nyeste versjon, så det er sansynligvis bare snakk om å vite hvordan du slår på funksjonene du vil bruke.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oops, dette var nesten litt flaut - var jo kjempeenkelt å fikse - tusen takk.

 

Og takk for den linken man vet aldri når den kommer til nytte, lagt til bokmerker er den nå.

 

Forresten så jeg endel kommentarer på forskjellige forum om at uTorrent har inneholdt maleware fra og med 2011, kan det virkelig stemme?

 

Har kun malwarebytes og MS sec ess og etter scann finner ingen av disse to noe - tror du det bare er hysteri mtp malware eller tror du stemmer?

 

Ville ikke uTorrent ødelagt hele posisjonen sin i markedet med en slik endring? Jeg mener da skulle man lest om det på seriøse nettsteder og ikke kun som kommentarer av brukere på diverse blogger og forums tror du ikke?

Endret av kilkenny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

uTorrent har som forventet gradvis blitt helt ræva etter at Bitorrent kjøpte de opp.

 

Selv bruker jeg Tixati.

http://www.tixati.com

Meget rask og funksjonsrik. Mange utviklere så det kommer nye versjoner ofte. Anbefales.

 

Ok hva mener du er forringet hos uTorrent etter at Bittorrent kjøpte de opp? Hva var bedre før og hva er blitt merkbart dårligere?

 

Husker før da var den regnet som en av de minst krevende torrent klientene. Ser ikke ut som den trekker særlig ressurser nå heller.

 

tixati ser jo grei ut den, pluss for at den kommer til både windows og Linux. Får lese litt mer om den og kanskje vurdere et bytte om dere har gode argumenter.

Lenke til kommentar

Oops, dette var nesten litt flaut - var jo kjempeenkelt å fikse - tusen takk.

 

Og takk for den linken man vet aldri når den kommer til nytte, lagt til bokmerker er den nå.

 

Forresten så jeg endel kommentarer på forskjellige forum om at uTorrent har inneholdt maleware fra og med 2011, kan det virkelig stemme?

 

Har kun malwarebytes og MS sec ess og etter scann finner ingen av disse to noe - tror du det bare er hysteri mtp malware eller tror du stemmer?

 

Ville ikke uTorrent ødelagt hele posisjonen sin i markedet med en slik endring? Jeg mener da skulle man lest om det på seriøse nettsteder og ikke kun som kommentarer av brukere på diverse blogger og forums tror du ikke?

 

Hyggelig det løste seg :)

 

Jeg kan svare om hva dette med malware er for noe:

 

Det hadde med at installeren deres ihvertfall i en periode var an en slik type som spør om du vil installere ekstra "junk" programmer av ymse slag sammen med programmet. Altså netleser toolbars ect. Du kan velge å ikke instalere dem som i alle seriøse installere.

 

Tingen med den utorrent brukte var at den var (tydeigvis med vilje) designet for å se ut som du måtte akseptere de ekstra programmene for å isntallere. Du måtte faktisk trykke "cancel" på et punkt under installasjonen for å fortsette installasjonen uten dette tullet. Dermed ble mange folk ganske sure - fordi de trodde junk-waren var obligatorisk. Det er/var det altså ikke (vet ikke om de stoppet med dette helt), men det var ikke så enkelt å se.

 

Selvfølgelig var dette ikke noe som var programmert av Utorrent folka - men en install-wrapper som de hadde fått reklame-penger for å bruke på sitt program - og de hadde ikke vært kritiske nok til hvem de godtok slike tilbud fra tydelgvis. Jeg tror det ble ganske sterk reaksjon på det så det er ikke sikrt det gjelder i det hele tatt lenger (det er en stund siden jeg har installert Utorrent fra scratch).

 

Om du oppgraderte autoamtisk så er det ingen risiko for noe malware. Det er kun noe som var (er?) noe du kan velge vekk i selve installeren for programmet.

 

Kort sagt ingen fare.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok hva mener du er forringet hos uTorrent etter at Bittorrent kjøpte de opp? Hva var bedre før og hva er blitt merkbart dårligere?

 

De nyere versjonene er ikke like stabile. Allers ser jeg ikke de store forskjellene selv.

 

Ikke stabile? Jeg har ikke enda hatt en eneste crash av programmet ihvertfall - og har kjørt det i mange herrens år i bakgrunnen. Eller er det noen annen form for ustabilitet du tenker på?

 

Nå har jeg naturligvis ikke fått testet aller siste versjonen mye enda da den nettop ble rullet ut via oppgradering for et par dager siden, men jeg kan ikke merke noen forskjell enda ihvertfall.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den nyeste versjonen er kanskje mer stabil, men versjon 3.1 var ustabil (krasjet flere ganger hos meg) og hadde en alvorlig feil i at banning av klienter som spyttet ut feildata ikke fungerte. Man kan måle og merke (med nok aktive torrents) at de nye versjonene krever mer ressurser av systemet.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Jeg kan skrive under på at den krever mer ressurser. Jeg oppgraderte automatisk til 3.1.2 i går, og med ~100 aktive torrents med ganske lite trafikk ligger den jevnt på 40-50% CPU og ~750 MB RAM på en E2160 (Pentium dual core) med 1 GB RAM. Har ikke oversikt over hvor mye RAM tidligere versjoner brukte, men de brukte ikke mange prosent CPU. Ettersom det er en dedikert filserver gidder jeg ikke gjøre noe med det, men det virker unødvendig.

Lenke til kommentar

Ser absolutt ingen grunn til å oppgradere til versjon 3.

Du bør oppgradere da 2.x inneholder sikkerhetshull som kan gi andre personer fjern tilgang til din maskin.

Jeg er utelukkende medlem av private trackere. Bruker forced encryption og ikke noe DHT, LPD, PE eller legacy connections. Firewall i router samt Eset Smart Security lokalt.

 

Var en liten stund paranoid etter DLD-vedtaket i fjor, men følte VPN var for mye trade-off for neglisjerbart mer sikkerhet.

 

Link gjerne til en kilde som viser hvor lett det er å få tilgang til systemet mitt via uTorrent slik jeg har det satt opp, så oppgraderer jeg på dagen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...